Gå til innhold

Å aldri få en positiv test


tuppa

Anbefalte innlegg

Jeg ser positive tester.

På samletråden. I sosiale medier. I hånda til ei venninne.

Jeg får en liten følelse av eufori når jeg ser at noen som er i tvil får bekreftet ønsket sitt. Jeg smiler når min halvfortvilte venninne beretter at hun ble gravid etter hun slurva med pilla. Fordi jeg ønsker det selv, og fordi jeg vet de klarer det.

Likevel har jeg aldri kjent gleden av å ha en positiv test i hånda.

Etter 7 runder er jeg redd for å ikke kunne få to streker på en test. Nå har jeg tatt såpass mange tester, snudd, vridd, vendt og tolket. Hver gang har det endt i rødt, og hver gang har jeg blitt mer knust enn forrige.. Men så vokser det et håp hver gang jeg nærmer meg eggløsning, et håp ingen kan ta fra meg.

Men jeg forventer ikke å få to streker. Jeg forventer aldri å få det. Kan jeg få det? Jeg vet ikke. Det føles ikke sånn. Men likevel prøver jeg. VI prøver. Og håper. Selv om vi ikke tror.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

les om maca pulver og hva det kan gjøre for deg som vil bli gravid. 
verdt å prøve :) håper du får positiv test snart! 

Anonymkode: 1ea56...b86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren

Forstår hva du føler. Har ventet på min positive strek i snart 5 år. Det var først i 2018 vi valgte å få utredning. IVF blir veien for oss og kjenner jeg er fylt med et nytt håp! Føler på hele kroppen min at dette vil fungere for oss! Anbefaler å gå til utredning når dere har prøvd 1 år. Det er masse hjelp å få.

Endret av Katteelskeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde i ca. 1,5 år før spiren satt, og nå har vi verdens søteste lille baby. Ingen av oss er utredet og vi klarte det på 100% naturlig måte. Den måneden vi ble gravide hadde vi kun sex en gang mens jeg hadde eggløsning. Ikke gi opp!

Anonymkode: 0aa1f...8e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 7 runder menes som 7 prøverunder med sex så hold ut. Det er normalt at det kan ta opp til 1 år å bli gravid naturlig, for noen litt lenger. Vi måtte ha hjelp, men da satt det endelig.

Anonymkode: bf7af...fd7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til det er gått et år, så kan dere be om hjelp. Men 7 måneder er helt innenfor normalen (hvis det var det du mente med 7 prøverunder), og det er fortsatt god sjanse for at du blir gravid naturlig :) mener jeg leste 60% blir gravide etter 6 mnd, 80% etter et år og 90% etter 2 år et sted.

Anonymkode: b4118...593

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri var et veldig relativt begrep når du kum har prøvd i 7 runder.

Anonymkode: 10584...f70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aldri var et veldig relativt begrep når du kum har prøvd i 7 runder.

Anonymkode: 10584...f70

Det er sant det du sier, men alle opplever ventetiden forskjellig. Noen har opplevd mye i livet der å vente på det man ønsker seg mest alt er dråpen som gjør at glasset renner over. Noen har sterk psyke andre ikke så sterk. Noen prøver i 10 år uten problemer, andre prøver ett år og setter en stopper der.. alle er forskjellig. Så det å si KUN 7 mnd, ja kanskje det er KUN 7 mnd for deg ! Men hun er ikke deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis 7 runder menes som 7 prøverunder med sex så hold ut. Det er normalt at det kan ta opp til 1 år å bli gravid naturlig, for noen litt lenger. Vi måtte ha hjelp, men da satt det endelig.

Anonymkode: bf7af...fd7

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri var et veldig relativt begrep når du kum har prøvd i 7 runder.

Anonymkode: 10584...f70

Sykluser mellom 36-60 dager. Og jeg vet ett år er innenfor normalen, men jeg syns det er en uting å fordømme prøvere som ikke har prøvd ett år å føle på at ting kan være tungt når det ikke går veien.

Jeg skreiv ned mine følelser i øyeblikket, håpet mitt svinger i takt med syklusen min. Alle takler det forskjellig, og grunnen til at jeg er redd for at jeg aldri får en positiv test er fordi vi har vært sammen i snart 11 år, de siste 8 har vi ikke brukt noe prevensjon, men begynte ikke å prøve aktivt før ifjor. Men det er bare en følelse, en frykt, en tanke som kom når jeg skreiv igår. Som jeg skreiv, så forventer jeg aldri å se to streker, men jeg håper. Jeg tror det er flere som kan kjenne seg igjen i det.

Men er glad det til slutt ordnet seg for deg AB fd7 😊 Godt med noen solskinnshistorier når håpet er på bånn. Hva slags hjelp fikk du? Hormoner eller ivf? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Katteelskeren skrev:

Forstår hva du føler. Har ventet på min positive strek i snart 5 år. Det var først i 2018 vi valgte å få utredning. IVF blir veien for oss og kjenner jeg er fylt med et nytt håp! Føler på hele kroppen min at dette vil fungere for oss! Anbefaler å gå til utredning når dere har prøvd 1 år. Det er masse hjelp å få.

Så deilig med nytt håp♥️ Jeg håper ivf blir løsningen for dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde i ca. 1,5 år før spiren satt, og nå har vi verdens søteste lille baby. Ingen av oss er utredet og vi klarte det på 100% naturlig måte. Den måneden vi ble gravide hadde vi kun sex en gang mens jeg hadde eggløsning. Ikke gi opp!

Anonymkode: 0aa1f...8e8

Så herlig da ♥️ Må ha vært tøft å stå i det i 1,5 år, og kan tenke det var litt sjokk (men deilig) når det klaffet på første forsøk denne gang! Lykke til med svangerskapet ☺️♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en utredning så slipper dere å fundere dersom noe er galt, da kan dere gjøre noe med det heller 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Alvildeivf skrev:

Det er sant det du sier, men alle opplever ventetiden forskjellig. Noen har opplevd mye i livet der å vente på det man ønsker seg mest alt er dråpen som gjør at glasset renner over. Noen har sterk psyke andre ikke så sterk. Noen prøver i 10 år uten problemer, andre prøver ett år og setter en stopper der.. alle er forskjellig. Så det å si KUN 7 mnd, ja kanskje det er KUN 7 mnd for deg ! Men hun er ikke deg. 

Takk! Jeg var ikke utålmodig i starten, men når plutselig flere ble gravide rundt meg (uplanlagt og på 1. og 2. forsøk) så fikk jeg veldig hastverk.. Vi har heller ikke brukt prevensjon de siste 8 årene, men aldri blitt gravid. Det bekymrer meg bare litt. Igår var en sånn dag der jeg følte meg litt håpløs, så da skreiv jeg ned tankene mine. Regna med noen kanskje kunne kjenne seg litt igjen i det.

Uansett, det går mot eggløsning, men når den kommer vet jeg ikke. Jeg får bare være tålmodig. Og når el kommer så blir jeg litt mer håpefull også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg synes det du skrev var veldig fint fordi det helt åpenbart er et sårt tema.

Har bare lyst å gi deg en stor stor klem :klem: og ønske masse lykke til med "øvingen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, tuppa skrev:

Takk! Jeg var ikke utålmodig i starten, men når plutselig flere ble gravide rundt meg (uplanlagt og på 1. og 2. forsøk) så fikk jeg veldig hastverk.. Vi har heller ikke brukt prevensjon de siste 8 årene, men aldri blitt gravid. Det bekymrer meg bare litt. Igår var en sånn dag der jeg følte meg litt håpløs, så da skreiv jeg ned tankene mine. Regna med noen kanskje kunne kjenne seg litt igjen i det.

Uansett, det går mot eggløsning, men når den kommer vet jeg ikke. Jeg får bare være tålmodig. Og når el kommer så blir jeg litt mer håpefull også.

Jeg skjønner deg veldig godt ! Startet høsten 2017 med prøver man må ta før oppstart (jeg er gift med en kvinne, så alltid visst jeg måtte få hjelp) fikk svar etter noen måneder der Alt var bra, bortsett fra VELDIG lav eggreserve. Det første halve året med prøving gikk greit. Jobbet mye og tok på meg ansvar for opplæring. Etter ca 8-9 mnd traff jeg veggen hardt, med jobb og all denne reisingen til klinikken. Var sykemeldt 100% 5 mnd og startet opp 20% og så får veien gå videre derfra. Og prøver kun en gang til før det blir utlandet og andre metoder. (Ropa metoden) for dette takler ikke syken min over lang tid hvertfall 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
1 time siden, tuppa skrev:

 

Sykluser mellom 36-60 dager. Og jeg vet ett år er innenfor normalen, men jeg syns det er en uting å fordømme prøvere som ikke har prøvd ett år å føle på at ting kan være tungt når det ikke går veien.

Jeg skreiv ned mine følelser i øyeblikket, håpet mitt svinger i takt med syklusen min. Alle takler det forskjellig, og grunnen til at jeg er redd for at jeg aldri får en positiv test er fordi vi har vært sammen i snart 11 år, de siste 8 har vi ikke brukt noe prevensjon, men begynte ikke å prøve aktivt før ifjor. Men det er bare en følelse, en frykt, en tanke som kom når jeg skreiv igår. Som jeg skreiv, så forventer jeg aldri å se to streker, men jeg håper. Jeg tror det er flere som kan kjenne seg igjen i det.

Men er glad det til slutt ordnet seg for deg AB fd7 😊 Godt med noen solskinnshistorier når håpet er på bånn. Hva slags hjelp fikk du? Hormoner eller ivf? 

Det er omtrent det samme som meg og min mann. Gift i 7 år og vært uten prevensjon i 5 år.

Syns faktisk at du allerede kan dra til fastlegen din og be om utredning siden dere har hatt ubeskyttet samleie i så mange år. 

Det er litt ulik praksis om du blir henvist rett til gynekolog eller om du tar de første blodprøvene hos fastlegen. 

Det blir uansett i første omgang tatt blodprøver for å sjekke hormoner, eggreserver og se om du faktisk har eggløsning. Mannen tar spermprøve. Laparoskopi anbefales for da kan de utelukke endometriose og samtidig se om egglederene er skadet/åpne. 

Som jeg skrev tidligere så finnes det masse hjelp å få uavhengig av hva som er årsaken. 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg synes det du skrev var veldig fint fordi det helt åpenbart er et sårt tema.

Har bare lyst å gi deg en stor stor klem :klem: og ønske masse lykke til med "øvingen".

Det er det det er! Og folk er jo forskjellige, men det er sårt når det er så ønsket, og da er det lov å føle på litt håpløshet avogtil. Men man gir jo ikke opp for det.
Tusen takk for det ♥️♥️

 

13 minutter siden, Alvildeivf skrev:

Jeg skjønner deg veldig godt ! Startet høsten 2017 med prøver man må ta før oppstart (jeg er gift med en kvinne, så alltid visst jeg måtte få hjelp) fikk svar etter noen måneder der Alt var bra, bortsett fra VELDIG lav eggreserve. Det første halve året med prøving gikk greit. Jobbet mye og tok på meg ansvar for opplæring. Etter ca 8-9 mnd traff jeg veggen hardt, med jobb og all denne reisingen til klinikken. Var sykemeldt 100% 5 mnd og startet opp 20% og så får veien gå videre derfra. Og prøver kun en gang til før det blir utlandet og andre metoder. (Ropa metoden) for dette takler ikke syken min over lang tid hvertfall 😂😂

Det har vært en lang vei for dere ♥️ Da er det helt forståelig at man møter veggen. Regner med dere har drevet med IVF mtp nicket ditt? Det er jo en krevende prosess å gå igjennom, særlig når det tar tid. Hva er det Ropa metoden er? Googlet det kjapt, innebærer det å bruke den ene kvinnens egg mens den andre går gravid? Tenker dere da å bruke konen dins egg siden du hadde lave eggreserver? Ønsker dere lykke til med det neste forsøket ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Katteelskeren skrev:

Det er omtrent det samme som meg og min mann. Gift i 7 år og vært uten prevensjon i 5 år.

Syns faktisk at du allerede kan dra til fastlegen din og be om utredning siden dere har hatt ubeskyttet samleie i så mange år. 

Det er litt ulik praksis om du blir henvist rett til gynekolog eller om du tar de første blodprøvene hos fastlegen. 

Det blir uansett i første omgang tatt blodprøver for å sjekke hormoner, eggreserver og se om du faktisk har eggløsning. Mannen tar spermprøve. Laparoskopi anbefales for da kan de utelukke endometriose og samtidig se om egglederene er skadet/åpne. 

Som jeg skrev tidligere så finnes det masse hjelp å få uavhengig av hva som er årsaken. 

Lykke til! 

Har faktisk allerede vært hos gynekolog privat, og hun var enig i at det var lurt å oppsøke hjelp selv om det ikke var gått et år enda. Hun sa jeg mest sannsynlig ikke hadde el hver syklus pga så ulike og ustabile sykluser, så nå holder jeg på å ta min første Letrozolkur.. ☺️ 
Takk ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
4 minutter siden, tuppa skrev:

Har faktisk allerede vært hos gynekolog privat, og hun var enig i at det var lurt å oppsøke hjelp selv om det ikke var gått et år enda. Hun sa jeg mest sannsynlig ikke hadde el hver syklus pga så ulike og ustabile sykluser, så nå holder jeg på å ta min første Letrozolkur.. ☺️ 
Takk ♥️

Så bra! 

Det høres ut som det kan være manglende eggløsning når du har ustabile sykluser ja. Håper dette vil fungere for dere😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tuppa skrev:

Det er det det er! Og folk er jo forskjellige, men det er sårt når det er så ønsket, og da er det lov å føle på litt håpløshet avogtil. Men man gir jo ikke opp for det.
Tusen takk for det ♥️♥️

 

Det har vært en lang vei for dere ♥️ Da er det helt forståelig at man møter veggen. Regner med dere har drevet med IVF mtp nicket ditt? Det er jo en krevende prosess å gå igjennom, særlig når det tar tid. Hva er det Ropa metoden er? Googlet det kjapt, innebærer det å bruke den ene kvinnens egg mens den andre går gravid? Tenker dere da å bruke konen dins egg siden du hadde lave eggreserver? Ønsker dere lykke til med det neste forsøket ♥️

Jeg skulle bruke ivf ja, men problemet mitt er at hormoner ikke virker på meg 😂 får ikke en eneste eggpose på maxdose. Så nå inseminerer vi i naturlig syklus ☺️ Eneste jeg fikk til på ett år var 3 forsøk. Så det går så sakte 😅😂 mye vanskeligheter for meg, begynte blant annet å få positive eggløsningstester selvom jeg ikke var i nærheten av eggløsning. Så tror man at man har vært gjennom det vanskeligste, så finner kroppen på andre metoder og gjøre det enda vanskelige 😂 hehe, jeg har måtte begynne å se på det med humor for å orke!

ja, da reiser vi til DK for å befrukte hennes egg med ivf for å sette det inn i meg, jeg er den eneste som vil gå gravid. Det er kun lov i DK hvis man har medisinsk grunnlag for det og det har jeg 👌🏽☺️ Men da blir ungen veldig vår da, så det er jo veldig fin måte ♥️

Jeg håper det ordner seg for deg ! Det er vanskelig når det er det største ønsket man har, men så går det ikke. Gang på gang 😅😪 du må finne en måte å holde ut på☺️👍🏽 

Det finnes terapeuter som hjelper ufrivillig barnløse forresten ! Google it ☺️👍🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...