Gå til innhold

Hva har du på pinnene/kroken/nåla nå?

Stueloff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 5.2.2019 den 14.17, Stueloff skrev:

Høres ut som en spennende kombinasjon!

Jeg strikker i Drops Sky i fargen Lavender. Det var det beste billige alternativet jeg fant, men jeg er overrasket over hvor fantastisk mykt og godt det er å strikke med :)

561636643_dropsskylavender.png.696c778050c0aa9c564c21ec1080a904.png

Brukte du samme garn til Stockholmgenseren også? Ble det bra? Er på jakt etter rineligere garn til den genseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, lillemegen said:

Brukte du samme garn til Stockholmgenseren også? Ble det bra? Er på jakt etter rineligere garn til den genseren.

Jeg har aldri strikket Stockholmgenseren. Kanskje noen andre flinke strikkemennesker her som kan svare lillemegen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.2.2019 den 10.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke begynt ennå, men skal lage meg pledd i dette garnet fra Viking-garn.

Man kan også lage sjal, så mulig jeg prøver meg på det etterhvert også.

Anonymkode: 4d5d8...660

Det garnet er så deilig :) Jeg har strikket 2 tepper i det, og merket mot slutten at fanget ble veldig varmt, jeg måtte legge strikketøyet på siden av meg mens jeg holdt på :laugh:

Sjal prøvde jeg å strikke med det, men ble aldri helt fornøyd så la det litt på hylla til jeg finner ut av det. 

Selv har jeg hals fra Lothestrikk, sokker (manisk sokkestrikker), et babypledd og stjerneklut på ymse pinner liggende. Men nå skal jeg lære å hekle så strikkinga får ligge litt på vent :Hehe:

Anonymkode: 543cc...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg lage en genser med gravemaskin på til tøffingen til ei venninne av meg 😁 fant oppskriften på Strikkoteket for de som vil se. Den er skikkelig morsom og rask å strikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber akkurat med Strand-genser fra Viking. Ble skikkelig motløs da jeg oppdaget at den skulle strikkes på pinne nr 2,5 og 3.... men nå er jeg ferdig med bol og ermer, så det har da gått på et vis. 
Har kommet med 11 rader oppover mønsteret men har i hele dag forsøkt å manne meg opp til å rekke opp igjen alt sammen i kveld. Jeg syns mønsteret ble altfor stramt og stygt. Tror nok det har med tvinningen min å gjøre... det er ganske store trådsprang nederst i mønsteret og da pleier jeg å tvinne, men med dette tynne garnet og de tynne pinnene så ble visst tvinningen min veldig stram og ujevn. 
HATER å rekke opp, så hadde det ikke vært for at jeg ikke har noe annet prosjekt liggende klart så er det stor fare for at dette hadde blitt en ny UFO...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...