Gå til innhold

Er det meningen at vi skal se gamle ut når vi er 27?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Hva??!" "Du ser ut som du er 19! Har du leg?" Får jeg høre når jeg sier alderen min. Jeg tror mange er blind for egen aldring, og trodde det var det jeg var. Jeg møter sjelden 25+ åringer som er ut som 18 altså, men det har hendt jeg har vlitt overrasket av alderen selv, på folk med samme alder. Jeg har blitt overrasket begge veiene.. noen har jeg trodd var mye yngre, mens andre har jeg faktisk trodd var mye eldre. 

 

Anonymkode: ae58a...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke egentlig det er noen fasit for hvordan man skal se ut til hver alder. Folk er forskjellige. Noen eldes fortere enn andre, det kommer helt an på gener og miljø.

Anonymkode: c177d...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de fleste 27 åringer ser ganske mye yngre ut (og mange 20 åringer eldre ut, ironisk nok) men når man har blitt over 30 ser man mer ut som alderen sin plutselig. 

Anonymkode: bc0f1...4b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 27 gikk jeg kledd i magetopper og minskjørt og gikk vel ofte kledd som mange 19 åringer.  Følte meg veldig ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst det ja. Kommentarene begynte da jeg var 27, nå er jeg 29 og det pågår enda. «HÆ, trodde du var 20 jeg, ante ikke at du var så gammel?». Dette får jeg høre så ofte at jeg ironisk nok har begynt å føle meg steingammel. Vet ikke om folk mener det som er kompliment, for er jo ikke så hyggelig formulert akkurat? Får oftere «oi, du som ser så ung ut» og den er ikke like ille, men indikerer fortsatt at jeg ikke er ung lenger, og det er litt kjipt da jeg tross alt føler meg relativt ung i kropp og sinn :) (selv om jeg ifølge mennene på kg er kistemoden om 1 år, når den grufulle 30-årsalderen slår inn :fnise:)

Anonymkode: a24d5...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved første øyekast synest jeg mange i slutten av 20-åra ser ut som de er veldig unge, og kunne vært rundt 20, men om man begynner å studere de så ser man gjerne litt forskjell, ved at man ser at huden er begynt å bli litt slappere og ikke ser så glatt ut lenger og at man er mye tynnere i huden. I starten av 20-åra er man gjerne mer rund i ansiktet, typisk "babyfett" som forsvinner i starten av 20-åra. Denne forskjellen ser jeg veldig godt på meg selv fra jeg var 20 og nå. Fyller 29 år i år. Jeg ser nok ung ut for veldig mange, men på meg selv begynner jeg å se veldig godt at huden min er annerledes enn den var før. Har blant annet begynt å få en del små linjer i pannen som det først og fremst er bare jeg som ser det om jeg studerer meg selv, men disse var der definitivt ikke før. Jeg ser også at jeg er annerledes når jeg smiler, smilerynkene rundt øynene er blitt tydeligere og huden/elastiteten ser slappere ut.  

Jeg er også en av de som har tatt godt vare på huden, smører meg med solkrem, aldri gått i solarium, røyker ikke, gir huden fuktighet etc. Begynner også å se forskjell på meg og de som ikke har gjort det, men som har vært ukritiske til solarium, mye soling uten solkrem, hard festing og drikking. Ser faktisk dette ofte mer på menn i slutten av 20-åra enn kvinner, at det er noen som ser veldig gammel ut i huden i forhold til alder.

Men som regel så studerer man ikke folk så nøye, og ved fremvisning av leg. i full fart vil nok mange i slutten av 20-åra ikke lett kunne skilles ved de i starten ved å prøve å studere huden akkurat.

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ofte være vanskelig å se hvor gamle folk er, og i tillegg er det mange som er veldig dårlige på å se andres alder. 

Jeg har blitt spurt om leg ved 18-årsgrense etter fylte 40. Slå den! Har alltid blitt tatt for å være yngre enn jeg er. Har rundt ansikt, store øyne og oppstopoernese. Men alderen begynner selvsagt også å sette sine spor. Men om de som sitter i kassa eller står i døra ikke ser så godt, så ser de kanskje de unge trekkene og ikke de begynnende rynkene og linjene. I tillegg er jeg ikke så veldig høy, og har inntrykk av at mange ser på høyden når de bedømmer alder. Akkurat som om jenter på 16-17 er så mye lavere enn voksne kvinner... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Thyra skrev:

Jeg har blitt spurt om leg ved 18-årsgrense etter fylte 40. Slå den! 

41, og spurt om leg på tax-free på Gardermoen,  ikledd kjole og kåpe da jeg kom hjem fra jobbreise. Kjøpte tre Bordeaux viner. 

39, spurt om leg på Vinmonopolet, på vei hjem fra styremøte. Kjøpte en flaske Chablis. 

Mannen er 43, og ble spurt om leg for å kjøpe 2 øl (i tillegg til dagligvarer for 1500 kr). 

(og dette var bare de mest ekstreme eksemplene) 

Ikke alltid like lett å sitte i kassa og vurdere dette.... 

Anonymkode: 25a14...bc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt om alderen min sist jeg var på polet. Da jeg ikke husket om jeg var 37 eller 38 lo hun godt og sa det var et sikkert tegn på at jeg var gammel nok 😂

Anonymkode: 45e87...fa3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på øyet som ser, men jeg ville ikke sett ut som en 19 åring når jeg nærmer meg 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎01‎.‎2019 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er deprimerende..

Anonymkode: 394f0...9e8

Så sant,hvilket fossil er jeg som er over 60, når 27 åringer blir regna som gamle😳(Hvis jeg har forstått dette riktig,da)

Anonymkode: 06048...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama

Jeg tror det komme an på øyet som ser.

De fleste sier de blir veldig overrasket når jeg sier jeg er 37 år. Spesielt kvinner på min egen alder. 

Jeg synes selv jeg ser ut som jeg er 37, men hvordan ser egentlig en 37 åring ut! Det er jo ingen fasit. Bare at noen kan se eldre eller yngre ut enn det det er uansett alder. Og at de fleste gjerne sammenligner med seg selv eller noen andre de kjenner som er på den alderen som gjerne ser eldre ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...