Gå til innhold

Lappen før sommeren!


vaarinn

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kjøretimer har du hatt? Øver du mye hjemme?

Anonymkode: 6bcc2...515

Har hatt en del, startet opp i september. Derimot har jeg kjørt en del også hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Jolene skrev:

Har hatt en del, startet opp i september. Derimot har jeg kjørt en del også hjemme.

Begynte i slutten av august selv, er ikke ferdig jeg heller. Ferdig med all obligatorisk opplæring, men ikke klar for oppkjøring. Har vel hatt 20 dobbelttimer, øvelseskjørt kanskje 5 ganger.. Derfor jeg lurer på hvor mange timer du har hatt :)

Anonymkode: 6bcc2...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Begynte i slutten av august selv, er ikke ferdig jeg heller. Ferdig med all obligatorisk opplæring, men ikke klar for oppkjøring. Har vel hatt 20 dobbelttimer, øvelseskjørt kanskje 5 ganger.. Derfor jeg lurer på hvor mange timer du har hatt :)

Anonymkode: 6bcc2...515

Jeg er på midten av trinn 3, da jeg sliter veldig med å bli komfortabel når jeg kjører bil. Har alltid dobbelttimer, ca 1 gang per måned. Kjører som sagt en del hjemme og har blitt flinkere til å langkjøre. For meg er det å bli komfortabel når jeg kjører utrolig viktig, og jeg får høre at jeg har en bra og god utvikling. Likevel føler jeg meg i grunn bare elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jolene skrev:

Jeg er på midten av trinn 3, da jeg sliter veldig med å bli komfortabel når jeg kjører bil. Har alltid dobbelttimer, ca 1 gang per måned. Kjører som sagt en del hjemme og har blitt flinkere til å langkjøre. For meg er det å bli komfortabel når jeg kjører utrolig viktig, og jeg får høre at jeg har en bra og god utvikling. Likevel føler jeg meg i grunn bare elendig.

Samme her, blir redd når "nye" situasjoner oppstår selv om jeg egentlig vet hva jeg skal gjøre.. Veldig slitsomt

Anonymkode: 6bcc2...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, blir redd når "nye" situasjoner oppstår selv om jeg egentlig vet hva jeg skal gjøre.. Veldig slitsomt

Anonymkode: 6bcc2...515

I know! Jeg nøler ikke, men det er likevel noe som holder meg tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20 år og skal begynne på lappen nå selv. Har tatt teorien nå i forkant og bestod Så nå meg gjennom kjøretimene og oppkjøring før jeg forhåpentligvis har lappen før sommeren :)

Anonymkode: d3a22...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.4.2019 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke kjøre opp andre steder enn Oslo eller Lillestrøm da? 

Anonymkode: 6e5c3...768

Sikkert, men nå har jeg fått med mannen min og mamma på å hjelpe meg å holde det ved like i to måneder til oppkjøring, så får det bare være... Har gitt opp å bli så engasjert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan gikk det? Fikk dere lappen før sommeren?😁 Jeg har min første kjøretime imorgen, så jeg er langt unna lappen🤪 Dog har jeg øvelseskjørt litt og skal kjøre til kjøreskolen imorgen ^^ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tiltaksløs du er TS. Om du virkelig vil ha oppkjøring, prøv Drøbak, Mysen eller Hafslund

Anonymkode: b49c0...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så tiltaksløs du er TS. Om du virkelig vil ha oppkjøring, prøv Drøbak, Mysen eller Hafslund

Anonymkode: b49c0...2dc

Så hyggelig du var da:roll:, hørt om folkeskikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er TS! 😃 Det har gått litt fort i svingene (he-he) så dette forumet har rett og slett blitt nedprioritert. Men jeg har oppsummeringskurs idag, også oppkjøring 8.juli! Jeg er så spent. Jeg har vært så heldig og fått kjøre med en bekjent, og det har vært veldig nyttig! Jeg skal prøve å få kjørt masse frem mot oppkjøringen. Jeg føler meg ikke klar, men når er man det?

Hvordan går det med dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Brimi said:

Hvordan gikk det? Fikk dere lappen før sommeren?😁 Jeg har min første kjøretime imorgen, så jeg er langt unna lappen🤪 Dog har jeg øvelseskjørt litt og skal kjøre til kjøreskolen imorgen ^^ 

Tja, jeg får lappen i sommer da, så ikke så langt unna målet, men det spørs vel hvordan man definerer sommer, haha 😄 Så bra at du har kjørt fra før, og at du får øvd hjemme er jo supert. Lykke til, skriv gjerne oppdateringer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, vaarinn skrev:

Tja, jeg får lappen i sommer da, så ikke så langt unna målet, men det spørs vel hvordan man definerer sommer, haha 😄 Så bra at du har kjørt fra før, og at du får øvd hjemme er jo supert. Lykke til, skriv gjerne oppdateringer her.

Haha, ikke mye sommer her i gården🙄 Masse lykke til 8.juli!^^ Det går nok bra 😁

Jeg var veldig nervøs og måtte kjøre gjennom en trang "gang" før jeg kom meg ut på veien. Må si kjørelærere er tøffe som tør å være med på sånt uten å vite hvordan eleven kjører😅 Vi kjørte til en parkeringsplass og jeg lærte meg å parkere. Vet ikke helt om det er positivt eller negativt å gjøre det på første time:klo: Skal ha kjøretime imorgen også😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører opp om en time! 

Det er min første oppkjøring. Jeg vil ikke legge listen så høyt å tro verden raser sammen om jeg ikke klarer det. Det skal nok gå bra, men om jeg ikke klarer det på 2., eller 3. gang da VET jeg noe ikke stemmer. 

 

Håper på positiv tilbakemelding fra Biltilsynet i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Brimi said:

Haha, ikke mye sommer her i gården🙄 Masse lykke til 8.juli!^^ Det går nok bra 😁

Jeg var veldig nervøs og måtte kjøre gjennom en trang "gang" før jeg kom meg ut på veien. Må si kjørelærere er tøffe som tør å være med på sånt uten å vite hvordan eleven kjører😅 Vi kjørte til en parkeringsplass og jeg lærte meg å parkere. Vet ikke helt om det er positivt eller negativt å gjøre det på første time:klo: Skal ha kjøretime imorgen også😬 

Tusen takk 😄 Plutselig er du der selv.

Det er jo bra det, det er viktig å bli kjent med bilen, det er jo mest sannsynlig den bilen du skal ha på oppkjøring også.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GjestSiden2006 said:

Kjører opp om en time! 

Det er min første oppkjøring. Jeg vil ikke legge listen så høyt å tro verden raser sammen om jeg ikke klarer det. Det skal nok gå bra, men om jeg ikke klarer det på 2., eller 3. gang da VET jeg noe ikke stemmer. 

 

Håper på positiv tilbakemelding fra Biltilsynet i dag. 

WÆÆ! Så gøy. Det er fint å ikke har altfor høye forventninger til seg selv, mulig man blir mindre nervøs da.

Masse lykke til! Går det ikke bra så går det over 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, vaarinn skrev:

WÆÆ! Så gøy. Det er fint å ikke har altfor høye forventninger til seg selv, mulig man blir mindre nervøs da.

Masse lykke til! Går det ikke bra så går det over 😄

Takk takk @vaarinn

Ja det er mye som står på spill for meg.

Men jeg velger å være jordnær. Vet det er mange følelser som utløses her uansett. 

Vil gjerne vise at jeg er flink nok til å øvelseskjøre alene de neste to årene. 

 

Kjøregleden er vel noe som kommer etter hvert. Kjenner bare alvor og konsentrasjon enn så lenge. 

Men er det forresten vanlig å ha med kjørelærer på oppkjøring baki bilen? Kan jo være fin backup til praten etterpå? 

Endret av GjestSiden2006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Takk takk @vaarinn

Ja det er mye som står på spill for meg.

Men jeg velger å være jordnær. Vet det er mange følelser som utløses her uansett. 

Vil gjerne vise at jeg er flink nok til å øvelseskjøre alene de neste to årene. 

 

Kjøregleden er vel noe som kommer etter hvert. Kjenner bare alvor og konsentrasjon enn så lenge. 

Men er det forresten vanlig å ha med kjørelærer på oppkjøring baki bilen? Kan jo være fin backup til praten etterpå? 

Jeg hadde kjørelærer med på min første oppkjøring. Ikke en direkte årsak til at jeg strøk, men for min del ble det mer stressende enn betryggende, da vi ikke hadde den beste kjemien i utgangspunktet. Andre gangen var jeg alene med sensor, og da gikk det veien! 
 

Hvordan gikk det i dag? ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig, jeg bestod. :kghjerte:🚘

 Jeg var ikke nervøs, og kjenner ikke sinnsyk sterk glede. Gråt når jeg bestod teori, men dette kjenner jeg at jeg kunne. Om det ikke hadde gått veien måtte det ha skjedd noe helt fryktelig. Som det aldri har gjort på hele året med kjøreskole og privat kjøring. De sa jeg kunne vært mer frempå og ha mer selvtillit, og regner med det er noe som kommer ved de neste to års øvelseskjøring alene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, GjestSiden2006 said:

Jeg er ferdig, jeg bestod. :kghjerte:🚘

 Jeg var ikke nervøs, og kjenner ikke sinnsyk sterk glede. Gråt når jeg bestod teori, men dette kjenner jeg at jeg kunne. Om det ikke hadde gått veien måtte det ha skjedd noe helt fryktelig. Som det aldri har gjort på hele året med kjøreskole og privat kjøring. De sa jeg kunne vært mer frempå og ha mer selvtillit, og regner med det er noe som kommer ved de neste to års øvelseskjøring alene.

Så herlig, gratulerer så mye 😍 

Og det kommer nok, du har hvertfall et godt grunnlag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...