Gå til innhold

Hvilke ting småbarnsforeldre gjør irriterer deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At en ikke kan snakke med småbarnsforeldre, fordi ungen avbryter hele tiden UTEN å få oppdragelse på folkeskikk og tålmodighet. De får oppmerksomheten så snart de sier "mamma!!!!!", istedenfor at moren svarer "Vent til jeg er ferdig å snakke/vent på tur/det er ikke pent å avbryte andre".

Hadde det blitt sagt så hadde det vært SÅ mye bedre å føre en samtale med en småbarnsforelder. Jeg er en selv, og sier alltid at med mindre det står om nødstilfeller så skal de vente på tur, når de ser jeg er i telefonen eller snakker med naboen. Så får naboen sagt ferdig sin setning eller avsluttet samtaletemaet før jeg snur meg vekk mot barnet og spør hva det var.

Anonymkode: 6b71a...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ganske høy terskel for hvordan andre oppdrar barna sine,og orker sjelden gå rundt og irritere meg når noen gjør det annerledes enn meg.

Men når ungene har så fri oppdragelse at de får stå ved bordet og klissklasse med "kaffebrødet" når jeg er på besøk hos noen..det er ille. Hold snørrete og siklete barnefingre unna browniesene vær så snill... 😯 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert en irriterende småbarnsforelder selv, men irriterer meg over de som alltid synes blir tatt på senga av planleggingsdager i barnehage og skole. 

«Skolen har plutselig planleggingsdag så jeg må ha fri i morgen.» eh nei, det er ikke plutselig... det står skoleruta! Som småbarnsforelder må man holde oversikt over slike ting! 

Anonymkode: 4b0a9...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2019 den 10.35, AnonymBruker skrev:

*Foreldre som er for fri barneoppdragelse.
*Foreldre til prinser & prinsesser 🙄
*Foreldre som lar barna sine herje fritt overalt.
*Foreldre som ikke lærer ungene sine folkeskikk.
*Foreldre som syr puter under armene på barna sine.
*Foreldre som mener at deres barn aldri gjør noe galt 🙄
*Foreldre som overeksponerer barna sine i SoMe.
*Foreldre som bruker nettbrett & smarttelefoner som barnevakt.

Anonymkode: 718d4...546

SÅ enig med deg!! 🙄 Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg selv har brukt barne-TV som barnevakt for å få litt fred, men heldigvis biter det meg hardt bak fordi jeg er så toskete å gjøre det 😂 (ungen blir mer surrete under legging, trenger mer oppmerksomhet eller blir mer rastløs... )

På 31.1.2019 den 9.58, Mango1234 skrev:

Småbarnsforeldre som ikke kan lese en tråd på kvinneguiden uten å føle seg truffet og ha piggene ute med en gang!

Er selv småbarnsmor (og helt sikkert gjør jeg ting og irriterer andre), men når jeg så denne tråden så tenkte jeg «yes, her kan vi lire av oss litt og få litt utløp for irritasjoner», men nei, her var bare en gjeng mødre som følte seg angrepet!😂

 

 

Akkurat det samme tenkte jeg! Jeg vet da veldig godt at jeg driter meg ut innimellom på flere ting, ikke alltid er konsekvent i oppdragelsen, tar snarveier innimellom, at andre kan irritere seg over meg og mine barn på dårlige dager, men jeg evner da å se hva det sier om meg om jeg føler meg tråkket på i en tråd som dette 😂

Newsflash: Alle prioriterer ulike ting i oppdragelse til ulike perioder, det finnes ulike måter å gjøre ting på og ingen klarer å være 100% etter boken. Ingen! Nettopp derfor kunne denne tråden blitt veldig morsom :) 

Anonymkode: 6b71a...a56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chelseagirl
På 25.1.2019 den 12.57, Ginavn skrev:

I går, på sykehus. Utenfor kafeteriaen er det sittegrupper i skinn/skye, der man kan sitte og nyte sin mat. Et barn går rundt i setene med utesko. Det synes jeg ikke noe om

Enig. Det får ikke fatale konsekvenser, men personlig syns jeg det med at vi går ikke med sko i møbler går under "god folkeskikk". De fleste ville vel ikke tillat slikt hjemme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...