Gå til innhold

Hvilke ting småbarnsforeldre gjør irriterer deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først av alt, jeg mener absolutt ikke at jeg er perfekt og gjør alt riktig! Allikevel er det ting som irriterer meg. Og siden jeg ikke går rundt og reagerer og kritiserer andre, tenkte jeg å filtrere litt her :)

Når barnet går rundt med smokk hele tiden

Når det brukes våtservietter hele tiden, og aldri klut eller mesoft og vann

Når barnet alltid sover inne, og det legges på et varmt rom der ovnen står på og det ikke blir lufta

Når man gir etter/ombestemmer seg når barnet skriker og slår seg vrang

Når man iler til når barnet skriker og gauler og sutrer i stede for å spørre om hjelp

Når man drar til legen hver gang barnet er litt syk

Også har du de som må legge seg sammen med barnet hver kveld i alle år til ungen er over skolealder, for ellers får ikke barnet lagt seg skjønner du

Barn som ikke lærer å dele. Når mine barn er på besøk hos de, så skriker barna der hvis mine så mye som rører noen av deres leker. Mor: jammen det er jo hans da! For så å leke med alle lekene hos våre barn når de er her, og hvis mine barn så mye som reagerer på en av lekene som de er redde for sier samme mor: han hadde den jo først da

Og de som kjefter og straffer barna sine, og aldri prater ordentlig med dem om hvorfor ting ikke er greit, konsekvenser osv. og så klager de over at barnet aldri lærer... 

De som klager masse om ting de sliter med, og hvor vanskelig det er. Og når man til slutt drister seg til å gi råd, så blir de enten sure eller svarer at nei, vi har prøvd ALT vi. INGENTING fungerer. 

Åh det var godt å få det ut 😅

Anonymkode: 740bb...6ce

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Også har du de som må legge seg sammen med barnet hver kveld i alle år til ungen er over skolealder, for ellers får ikke barnet lagt seg skjønner du

:klo:

Anonymkode: 40b5a...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: 40b5a...fa0

Det er jo fakta. Dagens småbarnsforeldre er på god vei til å barn som ikke tåler noen ting

Anonymkode: f0f88...273

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lov å rante litt uten at man må ramse opp sine egne feil etterpå? ;)

Anonymkode: 740bb...6ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jeg ikke gidder å mene noe om når det gjelder hvordan andre oppdrar barna sine, men akkurat det der med ikke å dele irriterer meg også ganske mye. Det er ikke barnet som ikke vil dele lekene sine som irriterer, men foreldrene (let's be honest, som regel mødrene) som er helt enig i at "ja men det er jo hens leker da, deres barn får finne på noe annet når dere er på besøk hos oss". 

Ellers er småbarnsforeldre flinke til å la alt tilpasses seg og sitt, og ofte dårlige til å tilpasse seg andre, fordi "jammen barnet".

Anonymkode: 96aa7...44c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og de som mener de har så "evnerike" barn, og så er de akkurat som alle andre barn. 😂

Anonymkode: 96aa7...44c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel lov å rante litt uten at man må ramse opp sine egne feil etterpå? ;)

Anonymkode: 740bb...6ce

Hadde bare vert interessant å sett om du var like kritisk til deg selv som andre 🙄

Anonymkode: 62ebc...022

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går, på sykehus. Utenfor kafeteriaen er det sittegrupper i skinn/skye, der man kan sitte og nyte sin mat. Et barn går rundt i setene med utesko. Det synes jeg ikke noe om

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tenker barna må sove ute? Hvor ofte legger du deg ute for å sove, ts? 

Er forsåvidt enig i enkelte av punktene. Legebesøk for forkjølelse, deling, ikke klarer å snakke ordentlig osv.. 

Men seriøst ,hvordan andre legger barnet sitt og trives med det burde da ikke irritere deg? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2019 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Det er jo fakta. Dagens småbarnsforeldre er på god vei til å barn som ikke tåler noen ting

Anonymkode: f0f88...273

Eller ikke.. 

Igjen: overdrivingen er det som irriterer meg mest. 

Ammer man lenge, ja det betyr at man ammer til ungen flytter ut, samsover man, så syr man puter under armene på ungen og legger seg med ungen til skolealder(selv om jeg aldri har møtt noen som gjør dette).

Sånne som ts irriterer meg. Sånne som skal påpeke feil ved alle andre. Hva er vitsen? 

Forøvrig samsover jeg ikke, ungen bruker nye tid vekk fra meg, den sover ute hver dag osv.. Men så er ikke alle som meg da.. 

Anonymkode: 59dde...2f6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg o om unver (småbarns)foreldre som irriterer seg over andre foreldre og gjerne i samme slengen ser på seg selv som bedre... Og ja, jeg refererer da til slike som TS, som henger seg opp i uviktige detaljer og og ikke skjønner at det er det er de store tingene som er viktige. So what om en unge går med smokk eller at foreldre tar barnet til legen for noe ts synes er unødvendig? Er det virkelig noe å bruke energi på å irritere seg over?? Bruk litt mer energi på å gjøre deg selv til en bedre forelder, du har sikkert nok av uvaner andre ergrer seg over....

Anonymkode: faeba...716

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn selv, men synes foreldre som er sure og kjefter mye gir et dårlig inntrykk. 

Foreldre som aldri kan ha besøk om kvelden fordi «ungen er ikke trøtt, så vi kan ikke legge han» (ungene er våken til de sovner på sofaen...)

De som ikke har andre samtaleemner enn barna sine. 

De som tror at alle er våken kl. 6 om morgenen. 

 

 

Anonymkode: dfbc4...371

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Uglems said:

Så du tenker barna må sove ute? Hvor ofte legger du deg ute for å sove, ts? 

Er forsåvidt enig i enkelte av punktene. Legebesøk for forkjølelse, deling, ikke klarer å snakke ordentlig osv.. 

Men seriøst ,hvordan andre legger barnet sitt og trives med det burde da ikke irritere deg? 

Jeg har tatt med barnet til legen for forkjølelse. Det har etterhvert vist seg at hun har infeksjonsutløset astma og vi har slitt i årevis  med forkjølelser som ender i ukevis med full bronkitt. Det er sikkert nok av forståsegpåforeldre som har irritert seg over dette, men de har lite viten om følgene av en forkjølelse for barnet og oss....

Anonymkode: faeba...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er selvoppnevnt bleieskift-, smokke-, sove-, oppdragelse-, helse- og SELVESTE MAMMA-POLITIET?  Irriterer meg overhodet ikke for noe av dette. Jeg har da ikke noe med om andres barn bruker smokk, hvor de sover eller hvor ofte de går til legen. Hvorfor mener du noe om det, når det i tillegg irriterer deg? Bry seg om hvilke kluter eller våtservietter andre bruker ved bleieskift, ærlig talt. Sånne som deg, det er irriterende det, småbarn eller ikke.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chill, folkens. Ha litt selvironi. Selv om jeg har skrevet noen ting jeg synes er teit med småbarnsforeldre, så er jeg jo en selv og er sikkert akkurat like irriterende som alle andre.

Anonymkode: 96aa7...44c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, det må være de foreldrene som oppdrar barna sine til å bli noen egoistiske rasshøl - du vet, de barna som: aldri klarer å vise hensyn, aldri deler, aldri viser omsorg, ikke vet hva takhøyde betyr, aldri inkluderer, aldri jobber for at andre skal ha det bra - såfremt det ikke gagner dem selv, som mobber og latterliggjør..

..som ofte har foreldre som er alt for opptatt av seg selv til å se at barnet trenger en hånd på skulderen, og noen som heier det frem fra sidelinjen. 

Det er mange som ikke skulle hatt barn 😔 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt med barnet til legen for forkjølelse. Det har etterhvert vist seg at hun har infeksjonsutløset astma og vi har slitt i årevis  med forkjølelser som ender i ukevis med full bronkitt. Det er sikkert nok av forståsegpåforeldre som har irritert seg over dette, men de har lite viten om følgene av en forkjølelse for barnet og oss....

Anonymkode: faeba...716

Kjære deg♡ man følger magefølelsen, og bra dere fant ut dette ♡ 

Om en forelder tar med barnet sitt til legen for hva som helst, sier jeg ingenting på. Det var nok litt klønete skrevet, for dattera mi er stortsett frisk og hun har vært forkjøla et par tre ganger. Vi dro til legen når hun hadde hatt feber i 3 dager, og det var riktig avgjørelse.. man kjenner på det når det er riktig:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en irriterende forelder. Synes det er irriterende med foreldre som synes jeg er teit fordi jeg ikke står opp 0630 med ungen selvom hun ikke går i bhg. Jeg legger henne ikke heller 1845. Eller 1900. Her er vi oppe til ni ;)

Anonymkode: 0ef6e...896

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok en irriterende forelder. Synes det er irriterende med foreldre som synes jeg er teit fordi jeg ikke står opp 0630 med ungen selvom hun ikke går i bhg. Jeg legger henne ikke heller 1845. Eller 1900. Her er vi oppe til ni ;)

Anonymkode: 0ef6e...896

Ja så ligger jeg i senga med henne. To år med samsoving og hun har blitt trygg til å ligge alene. Jeg er skikkelig irriterende. 😂

Anonymkode: 0ef6e...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...