Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig uvanlig? Det føles litt sånn. Det er så mange som deler sånne "aller beste venn"-greier og bilder på sosiale medier, og selv om det virker litt krampaktig og rart når man nærmer seg 30, kjenner jeg likevel på at det kanskje heller er jeg som er rar og utafor. Har jo venner, men ingen naturlig forlover i et eventuelt bryllup for eksempel, og ingen jeg ville lagt ut bilde av og skrevet "verdens beste venn, hjerte hjerte" til. Har "alle" en "bestevenn" i voksen alder? Er det rett og slett bare jeg som er en loner?

Anonymkode: 96f44...f68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen bestevenn siden jeg gikk på barneskolen.

Anonymkode: e5b9b...180

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde en sånn typisk aller beste venn, men etter hun døde har jeg ikke fått et sånt venninneforhold igjen.

Skrevet

Har ei bestevenninne som jeg har kjent hele livet, en håndfull ok venninner og that's it.. Som introvert er det ekstra vanskelig å få nye venner syns jeg, mange ser på meg som bitch fordi jeg ikke sier så mye i sosiale settinger, men de som tar seg bryet med å bli kjent finner jo fort ut at jeg er langt ifra bitch.. ;)
Men terskelen for å kalle noen bestevenn er veldig høy, i det hele tatt for å kalle noen venn.. Har heller et hav av bekjente, men savner å ha en god venninnegjeng som kan samles på kafé og skravle noen timer feks.. 😕

Anonymkode: 07f27...e95

Skrevet

Jeg nærmer meg 50 og har aldri hatt noen bestevenn, ikke da jeg var barn engang.

Etter skoletiden har jeg faktisk ikke hatt venner overhode, jeg har kun bekjente, naboer, kolleger osv som jeg prater med i løpet av en dag.

Jeg har samboer og barn da.

Anonymkode: 11c68...70b

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig å ikke ha det.

Anonymkode: aab6a...4ef

Skrevet

Min mann er min bestevenn 😍 Kanskje det kan bli sånn for deg også?😀

Anonymkode: 1c77a...3dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt en bestevenninne i mange år, men de seneste to-tre årene har vi dessverre ikke truffet hverandre så mye. Hun har aldri tid. Sier hun jobber mye. Men jeg ser på Facebook hva hun prioriterer i helgene. Hun prioriterer aldri meg lenger. Før var vi som erteris, ringte hverandre hele tiden, traff hverandre osv.

Skjønner jo at det ikke går lenger når man er 50, og den ene har en sykt travel jobb med lange dager og mye reisevirksomhet rundt i verden. Men jeg føler meg litt forlatt fordi jeg ser på FB at hun har truffet en gammel skolevenninne en del de siste par årene, nettopp den perioden hvor jeg føler hun har satt meg til side....

Jaja, de fleste vennskap går vel i bølgedaler gjennom årene. Vi har vært venninner i over 35 år.

Har et par andre venninner jeg treffer av og til, og det er også venninner jeg har hatt i mange år. Har liksom ikke hatt så lett for å få venninner som varer i voksen alder. Er blitt mer og mer introvert de siste 15-20 årene.

Anonymkode: f36cd...72b

Skrevet

Har du ingen bestevenn er det kanskje noe tvilsomt ved dine sosiale ferdigheter? selv i mitt bryllup for 6 år siden var det mange som kunne være min forlover, men valgte da min søster, som og er min bestevenn. Igjennom et så langt liv vil man alltid møte en man får god kobling med, med mindre man er meget sær. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Merete42 skrev:

Har du ingen bestevenn er det kanskje noe tvilsomt ved dine sosiale ferdigheter? selv i mitt bryllup for 6 år siden var det mange som kunne være min forlover, men valgte da min søster, som og er min bestevenn. Igjennom et så langt liv vil man alltid møte en man får god kobling med, med mindre man er meget sær. 

Hyggelig førsteinnlegg du har der, frue...

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hyggelig førsteinnlegg du har der, frue...

Med sånn spydighet har hvertfall ikke du noen bestevenner. Se deg i speilet. 

Gjest Krampus
Skrevet

Har en venninne jeg har vært kjempenære siden vi gikk i barnehagen, vi omtalte hverandre som bestevenner da og gjennom hele skolegangen, men sluttet da vi ble voksne. Da sluttet det å være naturlig å ha noen man omtaler som bestevenn. Vi er fortsatt like nære som alltid, men vi har forskjellige vennegjenger, og folk vi er tette med i de vennegjengene. 

Skrevet

Jeg har ikke en bestevenn. Eller jo, samboeren min, men det blir noe annet. Jeg har 3veninner som jeg anser som min ekstra nære vennesirkel da. De kjenner ikke hverandre, men er de første jeg vender meg til i hver sitt område. To av dem snakker jeg ikke ofte med da jeg har flyttet langt unna, men vi deler gjerne alt med hverandre likevel når vi først møtes. Skulle jeg valgt forlover ville det blitt en av de to, siden jeg har kjent dem lengst. Men det vil bli kjempevanskelig å velge en av dem, fordi de betyr akkurat like mye for meg selv om de er svært forskjellige.

Jeg tror at etterhvert som man har levd livet en stund blir man kjent med så utrolig mange mennesker og henger i så mange forskjellige kretser, flytter litt osv. og at det gjør det mindre naturlig å ha den ene bestevennen på samme måte som man kanskje hadde på barneskolen. Jeg har ihvertfall ikke noe ønske om å ha den ene lenger. Jeg synes også det er en fordel å være en av flere nære venner. Da legges det ikke så mye press på en person. Og min nærmeste er jo som nevnt uansett samboeren min.

Skrevet

Nei har ikke det. Hadde det gjennom skoletiden men ikke etter det (vi er fremdeles venner men har ikke så mye kontakt lenger pga flytting osv). Har flere venner da og i perioder har jeg kanskje en jeg prater mer med (men det pleier variere). Akkurat siste året har jeg feks snakket mye med en venninne fra jobben også utenom jobb, delt personlige ting osv, så hun er nok en av mine beste venner akkurat nå siden vi har så mye kontakt og er ganske close. Men ville ikke satt på merkelappen "bestevenn". Om jeg måtte hatt forlover ville jeg nok valgt søsteren min for er ingen jenter som utmerker seg som bestevenninne slik. Tror ikke du skal legge så mye vekt på hva folk skriver på sosiale medier da. "Beste vennen" betyr jo egentlig ikke det samme som "bestevenn" men det kan jo hende de er orddelere hehe. Det kan også bety "den beste vennen" som i "den beste kaffen" altså bare en måte å si det er en god venn :) Har også en venninne som har masse "bestevenner" - altså hun kaller nok sine 20 nærmeste for bestevenn hehe. Hun har ganske mange venner da og er veldig sosial :) Ellers er jo samboer på en måte min beste venn.

Anonymkode: 2d8e9...d9b

Skrevet

Sett bort ifra det seksuelle føler jeg at en bestevenn er nærmest som en kjæreste. Man har kontakt hver dag, savner hverandre, møtes ofte om man har mulighet til det. Deler alt. Og kan rett og slett gå gjennom ild og vann for denne personen, som om det var familien. 

Jeg hadde et slikt bestevenninne forhold, men etter en del skuffelser i det siste - hvor hun har brutt min tillit, anser jeg ikke lenger henne som min bestevenn. Bare en venninne, som nå er likestilt med andre gode venner. 

Jeg tror det er like vanlig å ikke ha en bestevenn, som å ha en! Og jeg tror også mennesker definerer slike forhold ulikt. Men dette er iallfall min definisjon av en bestevenn. 

Skrevet
12 minutter siden, Merete42 skrev:

Så enkelt kan du nok ikke tenke, "bestevenn" er nok mer vanlig når man vokser opp å henger sammen i tykt å tynt. I voksen alder er ting litt annerledes, tiden....man er i full jobb, har fått barn og partner. Tiden strekker ikke alltid til for å pleie venner så mye. Mange faller fra, ting fases ut av seg selv. Vanskelig å få nye i voksen alder, hvertfall "bestevenner".

Skrevet
1 minutt siden, heipådegsann said:

Skulle jeg valgt forlover ville det blitt en av de to, siden jeg har kjent dem lengst. Men det vil bli kjempevanskelig å velge en av dem, fordi de betyr akkurat like mye for meg selv om de er svært forskjellige.

Har de siste par år vært i 2 bryllup der det var henholdsvis 2 og 3 forlovere til bruden :P Mulig en av dem var hovedforlover eller juridisk forlover (vitne) men alle var arrangører av utdrikningslag, med på sminking av bruden, bildene osv. Litt sånn amerikansk stil.

Skrevet

Har hatt bestevenner hele livet, men nå som vi er voksne er familie viktigere. Jeg nærmer meg 40 og er faktisk nærmere søstrene mine nå enn de gamle venninnene mine. Tror det bare blir sånn :)

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en bestevenninne i mange år, men de seneste to-tre årene har vi dessverre ikke truffet hverandre så mye. Hun har aldri tid. Sier hun jobber mye. Men jeg ser på Facebook hva hun prioriterer i helgene. Hun prioriterer aldri meg lenger. Før var vi som erteris, ringte hverandre hele tiden, traff hverandre osv.

Skjønner jo at det ikke går lenger når man er 50, og den ene har en sykt travel jobb med lange dager og mye reisevirksomhet rundt i verden. Men jeg føler meg litt forlatt fordi jeg ser på FB at hun har truffet en gammel skolevenninne en del de siste par årene, nettopp den perioden hvor jeg føler hun har satt meg til side....

Jaja, de fleste vennskap går vel i bølgedaler gjennom årene. Vi har vært venninner i over 35 år.

Har et par andre venninner jeg treffer av og til, og det er også venninner jeg har hatt i mange år. Har liksom ikke hatt så lett for å få venninner som varer i voksen alder. Er blitt mer og mer introvert de siste 15-20 årene.

Naturlig at ting fases ut, hvertfall mennesker man hang mye sammen med i barndommen. Hvor mange har de i voksen alder, ikke mange i dag. Før var det også mye mer samhold enn i dagens samfunn.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har også en venninne som har masse "bestevenner" - altså hun kaller nok sine 20 nærmeste for bestevenn hehe. Hun har ganske mange venner da og er veldig sosial :) Ellers er jo samboer på en måte min beste venn.

Mange som tror de har mange venner, men det er jo som regel bekjente. Omgangsvenner. Dette finner man ut den dagen man virkelig trenger noen som stiller opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...