Gå til innhold

2 åring som liker seg for mye borte.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 2 åring som elsker å være til tante, unkel eller mormor. Hvis spørr om han vil ligge der blir han mega glad. Det er okai det, men han er litt for glad i å være borte, synes jeg.

 

Han ligger over til mormor i natt. Jeg dro dit for å levere tepper og slikt. Han ble hysterisk når jeg kom, ville ikke ha en kos engang. Var da liveredd for at jeg skulle ta han med hjem sa "NEE EEI, IKKE HJEM NEI:S. Samme skjedde når faren dro innom litt senere i kveld, ungen bare vifta faren vekk når prøvde å gi en klem.

 

Er sikkert ikke helt normalt. Men andre som har eller har hatt en slik unge?

Anonymkode: bad3b...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare være fornøyd med at du til nå har oppfostret et trygt barn som ikke har problemer med tilknytning? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en 2 åring som elsker å være til tante, unkel eller mormor. Hvis spørr om han vil ligge der blir han mega glad. Det er okai det, men han er litt for glad i å være borte, synes jeg.

 

Han ligger over til mormor i natt. Jeg dro dit for å levere tepper og slikt. Han ble hysterisk når jeg kom, ville ikke ha en kos engang. Var da liveredd for at jeg skulle ta han med hjem sa "NEE EEI, IKKE HJEM NEI:S. Samme skjedde når faren dro innom litt senere i kveld, ungen bare vifta faren vekk når prøvde å gi en klem.

 

Er sikkert ikke helt normalt. Men andre som har eller har hatt en slik unge?

Anonymkode: bad3b...ac0

Helt normalt. Ingen grunn til bekymring. Vær glad på barnets vegne over at han føler seg trygg borte, selv om du har vondt i mammahjertet ditt. 

Anonymkode: d104e...3a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine unger ELSKER å være hos besteforeldrene, tanter og onkler. Der er det jo full service hele tiden.

Ikke overanalyser dette her.

Anonymkode: f2bb2...e30

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2åring er også litt slik, han elsker å sove borte, og å være på besøk hos andre! Hvis jeg jobber helg, pakker han alle lekene han vil ha med, og når vi skal dra i barnehagen så passer han på at koffert og «vesken» med leker er med 😂 Men når han skal ha pappa-helger, og skal i barnehagen, så er han ikke slik, da er han helt vanlig. Tror han ser på det å dra på overnattinger som at han er stor gutt. Søsteren hans er jo ofte hos venninner og slikt i helger, og har med bag, headphones, veske, og slikt. Ler litt av det, 2åring som hermer etter fjortis-søsteren sin. 😂 

Tror ikke du skal tenke over det. Er jo ikke rart han ikke har tid til kos, når han allerede koser seg! Våre situasjoner kan jo ikke sammenlignes, men der kan man se hvor forskjellig barn har det med slikt. Noen skriker jo og blir redd også... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt var også sånn fra ganske tidlig. Ville sove hos mormor og tante så ofte han fikk lov, er veldig glad i dem og elsker å være sammen med dem. Han er 7 år nå og sier at når han er voksen og kan bestemme selv vil han bo like mye hos tante og mormor som hos meg og faren.

Men han tør ikke sove hos venner enda. Så det er ikke det at han vil bort fra oss for enhver pris tenker jeg, det er bare det at han er så glad i og trygg på andre familiemedlemmer også. Og det er jo bra. :)

Anonymkode: 66cc6...ad9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var barn ville jeg ikke hjem fordi vi ikke hadde det hjemme.

Anonymkode: f06f0...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...