Gå til innhold

Får man så dårlig kondis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er førstegangsgravid, og nå i uke 10. Jeg blir så utrolig fort sliten om dagene! Altså, å gå 50m til postkassen er slitsomt, og jeg blir andpusten. Jeg er ikke overvektig, og ikke dårlig trent. Vært mye dårlig i det siste, men ikke oppkast.. 

Er det vanlig å få så dårlig kondis i første trimester? Vil det bli bedre?

Anonymkode: 29066...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var det første jeg merket, før jeg tok en test, at kondisen gikk rett i kjelleren.

Gjorde ikke annet enn å puste og pese uansett hva jeg gjorde i resten av svangerskapet.🤷

Anonymkode: dd1dd...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg trodde jeg skulle "dø" av å gå opp bakken til leiligheten frem til uke 10 ca, og all utholdenhetstrening ble satt på vent. 

I uke 13 løp jeg 4-5 km igjen uten problemer med kondisen. Den er ikke like god som før graviditeten, men fortsatt bra, er i uke 23 nå. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig :) Mange opplever 2.trimester som en liten "oppspving i kondisen" men så daler den igjen i 3.trimester. Men dette er selvsagt individuelt.

 

Anonymkode: c1008...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg merket var kondisen. Før jeg visste at jeg var gravid løp jeg halvmaraton og da jeg kom i mål sa jeg til samboeren min at jeg måtte være gravid. Han var helt enig, for jeg hadde aldri løpt så dårlig før😅

Anonymkode: 4ba88...c96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...