Gå til innhold

Silje Garmo som rømte fra BV og fikk politisk asyl i Polen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen noe mer info om henne og hennes sak? 

Det er jo ikke hverdagskost at nordmenn får politisk asyl i andre land. 

https://resett.no/2018/04/25/norsk-kvinne-far-politisk-asyl-i-polen/

https://www.aftenposten.no/verden/i/m6bQk0/Silje-Garmo-romte-fra-det-norske-barnevernet--har-fatt-midlertidig-beskyttelse-i-Polen

Beklager å linke til Resett, men alt annet er bak betalingsmur og NRK har ikke nevnt det med ett ord tror jeg. 

Et i utgangspunktet positiv til bv, men begynner jo å lure når slikt kommer frem... 

Anonymkode: a4a25...ed5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tragisk. Men jeg tror ikke helt på at hun er helt uskyldig egentlig. Hun fikk barnevernet på nakken pga «kaotisk livsstil» og «kronisk tretthet». Da hun ble gravid for andre gang, fikk hun opphold på mødrehjemmet slik at de kunne vurdere omsorgsevnen hennes. Men derfra rømte hun. Det forelå ingen tiltak om omsorgsovertakelse på det tidspunktet. 

Anonymkode: 9eb69...967

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun rømte også til Spania da hun ble beskyldt for misbruk av smertestillende. Altså at hun ruste seg. Istedenfor å motbevise dette med å ta blodprøver som normale folk ville gjort så rømte hun. Selvfølgelig blir det mistenksomt 

Anonymkode: 9eb69...967

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de gjorde feil, så gjorde hun ihvertfall ikke det riktige. Hun stakk jo av før det var uavklart. Føler det ikke er noe å diskutere egentlig, BV har taushetsplikt, hun har rømt flere ganger. Det er ikke noe en uskyldig person gjør. Hun burde ikke ha fått lov til å forlate landet og barna skulle ha blitt utlevert til Norge, for hun er absolutt ikke skikket til å ha barn med en så dårlig dømmekraft. 

Anonymkode: 0e09a...716

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tragisk. Men jeg tror ikke helt på at hun er helt uskyldig egentlig. Hun fikk barnevernet på nakken pga «kaotisk livsstil» og «kronisk tretthet». Da hun ble gravid for andre gang, fikk hun opphold på mødrehjemmet slik at de kunne vurdere omsorgsevnen hennes. Men derfra rømte hun. Det forelå ingen tiltak om omsorgsovertakelse på det tidspunktet. 

Anonymkode: 9eb69...967

Hva ligger i det egentlig? Kronisk tretthet? Hvor har du lest dette? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, hobbykokken skrev:

Hva ligger i det egentlig? Kronisk tretthet? Hvor har du lest dette? 

Har googlet navnet hennes og det kom en artikkel skrevet på dansk. Skal se om jeg finner den 

Anonymkode: 9eb69...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mer bekymret for eventuelle andre saker, siden sakkyndig har valgt å uttale seg. Og det var ikke noe særlig positivt. DET synes jeg virker rart. Han er sakkyndig psykolog.

Anonymkode: 9eb69...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mer bekymret for eventuelle andre saker, siden sakkyndig har valgt å uttale seg. Og det var ikke noe særlig positivt. DET synes jeg virker rart. Han er sakkyndig psykolog.

Anonymkode: 9eb69...967

Sakkyndig har ikke taushetsplikt etter at sakkyndig rapport er publisert, noe den blir når saken er avsluttet. 

Anonymkode: b945e...41c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar Salvesen heter han sakksyndige psykologen. I et intervju forteller han om «galskapen» i det norske barnevernet. Også hvor omsorgen er fratatt foreldrene. De kutter også ned på samvær visstnok. Der barnet for eksempel bæsjer og tisser på seg om natten, sover ikke osv., kan bety at barnet savner foreldrene og ikke at barnet nødvendigvis er traumatisert av å samvær. Hvordan vet de hvordan barn reagerer ved de forskjellige følelsene? Det forstod jeg ikke helt. 

Anonymkode: 9eb69...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sakkyndig har ikke taushetsplikt etter at sakkyndig rapport er publisert, noe den blir når saken er avsluttet. 

Anonymkode: b945e...41c

Ja det vet jeg. Han slenger jo barnevernet full i drit egentlig. Hvorfor gjør han det?

Anonymkode: 9eb69...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det vet jeg. Han slenger jo barnevernet full i drit egentlig. Hvorfor gjør han det?

Anonymkode: 9eb69...967

Fordi de ofte er full i drit. Har ikke selv hatt noe med barnevernet å gjøre, men har noen familemedlemmer som både har vokst opp i forsterhjem og andre der barna har blitt plassert i fosterhjem. Spesielt i den siste saken har de opptrådt helt uforståelig, og ikke minst veldig lite konsekvent. Det er snakk om to søsken, i to forskjellige familier, tilknyttet to forskjellige barnevernskonsulent i forskjellige kommuner. Det er et hav av forskjell i hvordan mor får mulighet til å involvere seg. I den ene saken fikk hun ikke en gang lov å komme å se datteren opptre på et stort offentlig arrangement. Barnevernet sa rett ut at hun måtte holde seg unna. Og det selv om hun fint kunne sett forestillingen uten at barnet full det med seg. Selv hadde jeg aldri ringt å spurt dem en gang, men denne moren er visstnok ekstremt samarbeidsvillig i forhold til barnevernet (deres ord, skriftlig) har ikke rusproblemer,en traumeproblematikk etter å ha blitt utsatt for misbruk i et av forsterhjemmene hun selv ble plassert i av barnevernet. Hvor hun forøvrig bodde i ti år.

I tillegg er det jo et stort varsku i seg selv at så mange barnevernsansatte har næringsinteresser i privete barnevernsinstitusjoner. Det er hårreisende og blir ikke akseptert i andre bransjer a bygg og anlegg feks.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare hun sånn umiddelbart ut fra bildene så en del mer oppegående ut enn mange andre bv-motstandere. 

Noen som vet om hun har vært aktiv på disse anti-bv gruppene på Facebook? 

Finner ikke noen fb-profil på henne. 

Er positiv til mye ved bv, men jeg tenker også at de helt sikkert gjør feilvurderinger oftere enn det som kommer frem. Både den ene og den andre veien. 

Anonymkode: a4a25...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes bare hun sånn umiddelbart ut fra bildene så en del mer oppegående ut enn mange andre bv-motstandere. 

Noen som vet om hun har vært aktiv på disse anti-bv gruppene på Facebook? 

Finner ikke noen fb-profil på henne. 

Er positiv til mye ved bv, men jeg tenker også at de helt sikkert gjør feilvurderinger oftere enn det som kommer frem. Både den ene og den andre veien. 

Anonymkode: a4a25...ed5

Hun er aktiv på disse gruppene og hun har Facebook under falskt navn.

Anonymkode: c6508...103

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva i alle dager lever hun av i Polen? Almisser? Det hun får skrapt sammen av honorar på interjuv? 

Anonymkode: b2b69...ea8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig trist at BV gjør så mange fatale feil, dette burde gripes i. Familier rives i stykker i enkelte tilfeller der det har vært misforståelser.

Er ikke så rart i at til og med folk som ikke har noe å frykte når det kommer til BV er livredde for å havne under deres lupe.

Anonymkode: b3476...f0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva i alle dager lever hun av i Polen? Almisser? Det hun får skrapt sammen av honorar på interjuv? 

Anonymkode: b2b69...ea8

Hun har visst blitt en slags kjendis/martyr i Polen, og tipper at hun lever på en type croud funding fra folk både her og der. 

Anonymkode: a4a25...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva i alle dager lever hun av i Polen? Almisser? Det hun får skrapt sammen av honorar på interjuv? 

Anonymkode: b2b69...ea8

Eide hun leilighet i Norge, og har solgt den, kan hun sikkert leve godt i Polen i flere år. Boligprisene der er vel kanskje 1/20 av hva de er her på berget. 

Anonymkode: a4a25...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Tragisk. Men jeg tror ikke helt på at hun er helt uskyldig egentlig. Hun fikk barnevernet på nakken pga «kaotisk livsstil» og «kronisk tretthet». Da hun ble gravid for andre gang, fikk hun opphold på mødrehjemmet slik at de kunne vurdere omsorgsevnen hennes. Men derfra rømte hun. Det forelå ingen tiltak om omsorgsovertakelse på det tidspunktet. 

Anonymkode: 9eb69...967

Vi utenforstående har ingen mulighet for å vite hvorfor hun "fikke barnevernet på nakken". Det er det bare de involverte i saken som vet.

Hvis hun, sånn helt hypotetisk (og jeg tror ikke det forholder seg sånn), er mistenkt for å misbruke barn seksuelt, så vil hun naturligvis ikke si det.

Anonymkode: 811c6...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er aktiv på disse gruppene og hun har Facebook under falskt navn.

Anonymkode: c6508...103

Har det hun har lagt ut på disse gruppene vært nogen lunde vettugt, eller snakker vi avslørende greier i caps lock med ørten utropstegn? 

Anonymkode: a4a25...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...