Gå til innhold

Fordeler med å bo i Bergen? Hjelp!


Anonymz

Anbefalte innlegg

Hurtigruta kommer og går hvær dag, -vakker by med særpreg, en av meget få i Norge jeg hadde vurdert å bo frivillig i. Mulig jeg trives Så godt der, er fordi att mange er

-like Svære i kjeften Som Meg, dær :nigo:...

Trives I Bergen, er en By, -som lever :tommelopp: 

-Oslo-gutt på min hals, her... Ingen regel uten unntak. Bergen er ett, -av 3 for meg, i dette landet.

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sammenlignet med Oslo er det meste bra, også Bergen.

Anonymkode: 53716...301

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fineste byen, beste studentmiljøet. Men nå har den blitt ganske jålete, ikke sånn den var for tjue år siden. 

Anonymkode: d17fc...d28

Hvordan jålete, og hvordan var den for tjue år siden i forhold til nå?

Anonymkode: 8acb7...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilde? 
I 2015 hadde vi hele 276 nedbørsdager i Bergen, i 2017 hadde vi 3070mm nedbør så det at det er opphold 75% av tiden er å ta litt vel hardt i, eller?!

Anonymkode: 22a96...24c

Det er forskjell på nedbørsdager, og nedbørstid. En nedbørsdag trenger bare å bety at det kommer en liten dusj på 1-2 minutter en gang i løpet av dagen. Mens 25% nedbør betyr 25% av tiden. Altså 6 timer i snitt per dag.

Anonymkode: 57969...979

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kilde? 
I 2015 hadde vi hele 276 nedbørsdager i Bergen, i 2017 hadde vi 3070mm nedbør så det at det er opphold 75% av tiden er å ta litt vel hardt i, eller?!

Anonymkode: 22a96...24c

For at det skal kalles en regnværsdag trenger det bare å regne 0.1 mm. Hvis det regner 0.1 mm  kl 2 om natten, og det er solskinn hele dagen regnes det likevel som en regnværsdag.

https://www.nettavisen.no/meninger/friskemeninger/bergen-er-ikke-den-regnbyen-folk-tror/3423579074.html?fbclid=IwAR3ced82rNNYVB47WlSSxkYKgtyIkWRQZkBcmOz3_KCHZA_eDb7Ikea4Tdo

Anonymkode: 4fb43...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på nedbørsdager, og nedbørstid. En nedbørsdag trenger bare å bety at det kommer en liten dusj på 1-2 minutter en gang i løpet av dagen. Mens 25% nedbør betyr 25% av tiden. Altså 6 timer i snitt per dag.

Anonymkode: 57969...979

Eller ca 3 timer med regn hver dag, i Oslo.

Anonymkode: 4fb43...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde i Bergen i et par år, og likte sjøen, Fløyen, Ulriken og Svartediket. Det var vel det.

Anonymkode: fb0be...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst her, og har drevet med hest i voksen alder. Har ikke hatt gummistøvler siden mamma kjøpte til meg på ungdomsskolen, og har heller ikke svømmehud mellom tærne etter å ha gått med våte sko 😜

Anonymkode: 12c7c...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 17.59, AnonymBruker skrev:

Man velger selv hva man synes er relevant. At kollektivtilbudet er tregt og dårlig, at det er dårlig med generelle tilbud og liten raushet er fortsatt relevant. Det er ikke offentlige toaletter i sentrum en gang, og man må betale for å gå på do på (privateide) sentre og butikker som har toalett. Skal man ta seg rundt med sykkel, må man regne med å bli våt til skjorten.

Anonymkode: 57969...979

Du er jo en skikkelig solstråle av et menneske! 

Jeg opplever kollektivtilbudet som godt, og har aldri hatt utfordringer mtp toalett i byen.

Ts, kjøp deg skikkelig regntøy og støvler. Det regner mye, men det er ingen som er så glade og smilende som bergensere når solen titter frem. Går du på tur i byfjellene, smiler eller nikker folk til deg på veien, uansett vær.

Anonymkode: 977a2...4ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde 8 år i Bergen og elsket det. Skal flytte tilbake så snart jeg kan få meg relevant jobb! 😍👌🏼

Anonymkode: d3f96...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Ingenting bra i Bergen. Bergen har et dødt sentrum som AP-politikere har tatt knekken på. Kollektivtilbudet er helt elendig fordi politikerne her har lagt opp kollektivtilbudet rundt en håpløs trikk til utallige milliarder kroner. Trikken er treg og har stadig tekniske problemer. Bergen har de høyeste bompengene i landet og snart åpnes det en ytre bomring i tillegg til den som allerede er. Det vil bli håpløst å ta seg rundt med bil. Parkeringsmuligheter blir stadig skrenket inn. Nabokommunene har også egne bompenger og man betaler dobbelt opp om man skal litt i utkanten av Bergen.
Ellers regner det to av tre dager i året. Politikerne vil at man skal ta sykkelen fatt for å komme seg rundt.

Jeg har bodd i Bergen hele livet. Bergen kommune må være den mest upersonlige og største drittkommunen som finnes i landet. Ingen gode tilbud for folk, og alt skal forvanskes og gjøres utriveligere på alle mulige måter. Det er ingen raushet eller godvilje å spore noen vei. Anbefaler ingen å flytte hit. Vurderer selv å selge og flytte bort.

Anonymkode: 57969...979

Det høres ut som du bør flytte. Mistenker dog at du vil finne negative aspekter som vil plage deg på det nye stedet du flytter til også. 

Glasset er vel alltid halvtomt for deg?

Anonymkode: 977a2...4ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...