Gå til innhold

Når skal eksen min sone dommen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var nettopp to år siden eksen min ble dømt til å sone fire år i fengsel, men jeg ser han fremdeles out and about nå og da og det stikker like mye hver gang. Er det noen som vet noe om soningskø, hvor lang tid skal det ta før jeg kan være «trygg» på at jeg ikke støter på han på matbutikken osv? 

Anonymkode: 9b1e1...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Perm, åpen soning - er da i arbeid eller studerer som oftesf

Anonymkode: eef2f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Perm, åpen soning - er da i arbeid eller studerer som oftesf

Anonymkode: eef2f...3fc

Kan man få åpen soning når man er dømt for seksualforbrytelse? Jeg har sett han med ganske jevne mellomrom så tror ikke det er perm, men jeg vet ikke. Kriminalomsorgen er helt ukjent for meg, kanskje jeg bare så for meg noe helt feilaktig da han ble dømt - trodde han skulle oppleve en form for frihetsberøvelse...

Anonymkode: 9b1e1...db9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er at fra man får dommen skal man få innkallelse til soning etter max 90 dager. I noen tilfeller tar det lengre tid og i andre tilfeller kortere tid. Høres ut som at han har sona men er ute på prøvetid nå som man får når 2/3 av straffen er sonet. 
Kjempe trist og hårreisende at seksualforbrytere slipper så lett unna! Og enda sitter det menn å forsvarer at voldtektsmenn ikke skal straffes fordi de syntes 4 år er for lang straff men faktum i rettssystemet er at seksualforbrytere er de som slipper billigst unna og ofte er ute igjen etter et halvt år eller halvannet år..... 

Føler med deg at dette må være veldig ubehagelig og vanskelig for deg ❤️

Anonymkode: 4d899...e68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...