Gå til innhold

Hvorfor skal vi i alle dager fremheve det tredje kjønn når vi bare har han og hun?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Blondie65 skrev:

Men hvorfor, TS, plager det deg?

Jeg plages mer av folk som absolutt skal kikke opp i folks private deler og proklamere "hun", "han" enn at Anne Kåre kaller seg hen eller hva det enn er. Og jeg skal virkelig ikke blande meg i hvordan folk føler seg og hva de identifiserer seg som. 

Så jeg spør igjen jeg, TS, hva er det som gjør at dette er så viktig for deg? 

TS er sannsynligvis veldig usikker på seg selv. Kanskje vedkommende selv er forvirret om sin kjønnsidentitet. Vi ser jo f.eks. at de som er aller mest homofobe ofte viser seg å selv være homofile som ikke klarer å akseptere seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
Akkurat nå, jabx skrev:

TS er sannsynligvis veldig usikker på seg selv. Kanskje vedkommende selv er forvirret om sin kjønnsidentitet. Vi ser jo f.eks. at de som er aller mest homofobe ofte viser seg å selv være homofile som ikke klarer å akseptere seg selv.

Jeg tenkte at TS kunne komme ut selv - er fryktelig klar over at de verste til å dømme andre er de som er redd for å bli avslørt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal vi hele tiden blir fortalt at han er ikke hun eller han var ikke han, men hen eller hva enn det måtte være....Kan de ikke bare være det og ferdig med det???

Anonymkode: 4fa6f...902

Hele tiden blir fortalt? Maser virkelig folk på deg om dette daglig?

Anonymkode: 9be76...40d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 2 kjønn, ferdig snakka. Synes det er latterlig og irriterende å prøve å lage nye kjønn som ikke er ekte. 

Anonymkode: ba20f...cd8

Har noen med annen kjønnsidentitet skadet deg eller gjort deg noe, eller er du bare en sånn grinebiter som har som hobby å sutre over at andre mennesker lever annerledes enn deg?

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har man faktisk ett ord for, tro det eller ei, men du får google "Hermafrodit"

Anonymkode: a7aa0...609

Ja og hva skal de kalle seg? Og hvem skal bestemme hva de er?

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at folk plutselig skal klare å argumentere for at etter 2000-tallet, så begynner kvinner å føde flere "kjønn" enn det man gjorde før ut av det blå.

Anonymkode: a7aa0...609

Ja du verden. Rart det der hvordan kvinner plutselig begynte å føde så mange rare babyer. Her er et lite hint: verden går fremover og folk som vokser opp med annen kjønnsidentitet eller legning trenger ikke lenger skjule hvem de er. Det ble født like mange forskjellige kjønn og legninger før også men de skjulte alt og spilte "normale" heterofile kvinner og menn. De spilte en rolle hele livet på grunn av sånne folk som deg.

7 minutter siden, Gidavmeg skrev:

Fordomsfulle kjerringer på kvinneguiden som ikke takler annerledeshet får trø til om ikke legene kan gi noe svar

Jeg tror flertallet av de fordomsfulle kjerringene er heterofile menn som liker å trolle på KG.

Anonymkode: 07df8...2c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har noen med annen kjønnsidentitet skadet deg eller gjort deg noe, eller er du bare en sånn grinebiter som har som hobby å sutre over at andre mennesker lever annerledes enn deg?

Ja og hva skal de kalle seg? Og hvem skal bestemme hva de er?

Ja du verden. Rart det der hvordan kvinner plutselig begynte å føde så mange rare babyer. Her er et lite hint: verden går fremover og folk som vokser opp med annen kjønnsidentitet eller legning trenger ikke lenger skjule hvem de er. Det ble født like mange forskjellige kjønn og legninger før også men de skjulte alt og spilte "normale" heterofile kvinner og menn. De spilte en rolle hele livet på grunn av sånne folk som deg.

Jeg tror flertallet av de fordomsfulle kjerringene er heterofile menn som liker å trolle på KG.

Anonymkode: 07df8...2c4

Fordomsfulle kjerringer kan ha alle mulige kjønn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Sol70 said:

Fordi det ER flere kjønn. Bare fordi du ikke anerkjenner noe betyr ikke at det ikke eksisterer. Indianerstammer i USA anerkjenner fem kjønn. Om man faktisk skjønner at det finnes flere kjønn så slipper man hetsen, alle problemene og alle disse operasjonene som folk føler seg tvunget til å ta. Bare la folk være i fred, la de få være annerledes enn deg.

 

Det handler ikke om å la de være i fred....... hadde det bare vært så enkelt. De krever særbehandling, det er problemet. De skal tvinge deg til å etterleve deres mentale problemer.

Anonymkode: 2ee59...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det handler ikke om å la de være i fred....... hadde det bare vært så enkelt. De krever særbehandling, det er problemet. De skal tvinge deg til å etterleve deres mentale problemer.

Anonymkode: 2ee59...aa1

Det er jo du som har mentale problemer: Problemer med å akseptere andre som de er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, magikeren said:

Jeg syntes det er merkelig at dere annerkjenner at hjernen er såpass kompleks at den kommer i alle former, avvik og evner. Se hvor mye som kan gå feil i en menneskehjerne; schizofreni, se syner, psykoser osv. På den annen side ser man avvik og sjeldne tilfeller av mennesker som husker nærmest alt i detalj, som kan huske hele boksider og mer til, eller mennesker som kan tegne detaljerte gjengivelser av steder de kun har sett 1 gang, eller som kan skape musikkunderverker. 

Men så er det noen som har en annen kjønnsfølelse, eller mangel på en, og det er det dere ikke kan tro på?? Det kan dere ikke tro en kropp og hjerne er i stand til å skape?

Så lenge der er følelse av å være feminin, maskulin, eller i det hele tatt å være et kjønn eller del av en gruppe i menneske, så ser jeg på denne type måte å være på som veldig naturlig og som noe som er nødt å være en mulighet av hvordan menneskehjernen kan fungere. 

Det er ingen som tror at folk ikke kan innbille seg at de er et transvestittisk hermafrodittisk grønt ålevesen fra Titan. Det betyr ikke at vi burde spille med på desillusjonene deres likevel.

Anonymkode: 2ee59...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sol70 skrev:

Det er jo du som har mentale problemer: Problemer med å akseptere andre som de er.

Nei, det er de som krever særbehandling i kraft av sitt imaginære kjønn som har mentale problemer.

Anonymkode: ff972...da4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sol70 said:

Det er jo du som har mentale problemer: Problemer med å akseptere andre som de er.

Jeg aksepterer alle som de er, selv deg selv om det er tydelig at du sliter med det mentale. Jeg aksepterer ikke at du og andre som deg skal diktere hvordan jeg skal te meg i forhold til dine innbillninger.

Anonymkode: 2ee59...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen som tror at folk ikke kan innbille seg at de er et transvestittisk hermafrodittisk grønt ålevesen fra Titan. Det betyr ikke at vi burde spille med på desillusjonene deres likevel.

Anonymkode: 2ee59...aa1

Det spiller da ingen rolle. Vi som hvermannsen kan ikke akkurat kurere dem, om du mener det er en sykdom. Så hvilket grunnlag har du for at hvermannsen skal konfrontere dem? Om det er en sykdom burde vi la det være en psykologsak og om psykologene sier at vi burde tiltale dem ved kjønn og navn slik de ønsker, så er det det vi burde gjøre?

Om du ønsker konfrontere og snakke shit om dem, så er det mer ditt ønske og dine følelser som bestemmer, det er ikke den beste avgjørelsen for "problemet". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne debatten kan også dreies over til å gjelde rase også, uten at jeg liker å bruke rasebegrepet så bruker jeg det nå fordi det er enklest. Denne damen, Martina Big identifiserer seg som svart, hun er jo hvit, er født hvit og har alltid vært hvit og vil alltid være hvit. Hvem er det som er rasistisk her da? Er det de som tiltaler/omtaler henne som hvit? De som omtaler/tiltaler henne som svart?

For greia er, at de som er svarte blir fornærmet fordi en hvit kvinne hevder å være svart, men hvem sitter på definisjonsmakten her? Kan hvite kalle henne for svart uten problemer? Kan svarte kalle henne for svart, eller hvit for den saks skyld, uten problemer?

Eller er hun rett og slett syk?

https://www.standard.co.uk/stayingin/tvfilm/holly-willoughby-in-shock-as-white-couple-who-identify-as-black-claim-doctor-told-them-they-will-a4044816.html

Sitat

Martina Big, 30, has radically altered her appearance with tanning injections to become a black woman, saying she now “100 per cent identifies” as one.

 

Anonymkode: ff972...da4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne debatten kan også dreies over til å gjelde rase også, uten at jeg liker å bruke rasebegrepet så bruker jeg det nå fordi det er enklest. Denne damen, Martina Big identifiserer seg som svart, hun er jo hvit, er født hvit og har alltid vært hvit og vil alltid være hvit. Hvem er det som er rasistisk her da? Er det de som tiltaler/omtaler henne som hvit? De som omtaler/tiltaler henne som svart?

For greia er, at de som er svarte blir fornærmet fordi en hvit kvinne hevder å være svart, men hvem sitter på definisjonsmakten her? Kan hvite kalle henne for svart uten problemer? Kan svarte kalle henne for svart, eller hvit for den saks skyld, uten problemer?

Eller er hun rett og slett syk?

https://www.standard.co.uk/stayingin/tvfilm/holly-willoughby-in-shock-as-white-couple-who-identify-as-black-claim-doctor-told-them-they-will-a4044816.html

 

Anonymkode: ff972...da4

Dette er jo ikke sammenlignbart. Kjønnsidentitet er medfødt. Det er forskjell på kvinner og menn, ikke bare fysisk. Å identifisere seg som kvinne eller mann, er noe som kommer innenfra. Det er forskjell på kvinnelige og mannlige hjerner. 

Å identifisere seg som svart eller hvit, er ikke noe som er medfødt på samme måte. Om ingen rundt deg brydde seg om folk var svarte eller hvite, ville ikke du ha brydd deg heller. Svarte og hvite hjerner fungerer likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne debatten kan også dreies over til å gjelde rase også, uten at jeg liker å bruke rasebegrepet så bruker jeg det nå fordi det er enklest. Denne damen, Martina Big identifiserer seg som svart, hun er jo hvit, er født hvit og har alltid vært hvit og vil alltid være hvit. Hvem er det som er rasistisk her da? Er det de som tiltaler/omtaler henne som hvit? De som omtaler/tiltaler henne som svart?

For greia er, at de som er svarte blir fornærmet fordi en hvit kvinne hevder å være svart, men hvem sitter på definisjonsmakten her? Kan hvite kalle henne for svart uten problemer? Kan svarte kalle henne for svart, eller hvit for den saks skyld, uten problemer?

Eller er hun rett og slett syk?

https://www.standard.co.uk/stayingin/tvfilm/holly-willoughby-in-shock-as-white-couple-who-identify-as-black-claim-doctor-told-them-they-will-a4044816.html

 

Anonymkode: ff972...da4

Tenker at da handler det om at stereotypene når det gjelder hvit og svart er så sterke at mennesker føler de må ta et standpunkt om hvem de er. Så kan være det samme gjelder kjønn, at stereotypene er så sterke og snevre at når mennesker går utenom boksene føler de at de må gå i en annen boks istedet. Da handler det isåfall om menneskets manglende evne til å nyansere hva det vil si å være mann eller kvinne, svart eller hvit

Endret av magikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Thyra skrev:

Dette er jo ikke sammenlignbart. Kjønnsidentitet er medfødt. Det er forskjell på kvinner og menn, ikke bare fysisk. Å identifisere seg som kvinne eller mann, er noe som kommer innenfra. Det er forskjell på kvinnelige og mannlige hjerner. 

Å identifisere seg som svart eller hvit, er ikke noe som er medfødt på samme måte. Om ingen rundt deg brydde seg om folk var svarte eller hvite, ville ikke du ha brydd deg heller. Svarte og hvite hjerner fungerer likt. 

Hva er kjønnsidentitet? 

For min egen del er jeg kvinne fordi jeg har kvinnelige kjønnskarakteristika, ikke fordi jeg føler meg som en. At jeg er kvinne har en svær liten plass i min identitet eller personlighet. Tviler på at jeg er den eneste som tenker slik.

Til det uthevede - det gjelder vel like mye menn og kvinner?

 

Jeg tror absolutt at alle mennesker er født med en personlighet. Men jeg tror ikke at "kjønnsidentitet" er en egen komponent i denne, like lite som "raseidentitet".

Endret av Anonymus Notarius
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Thyra skrev:

Dette er jo ikke sammenlignbart. Kjønnsidentitet er medfødt. Det er forskjell på kvinner og menn, ikke bare fysisk. Å identifisere seg som kvinne eller mann, er noe som kommer innenfra. Det er forskjell på kvinnelige og mannlige hjerner. 

Å identifisere seg som svart eller hvit, er ikke noe som er medfødt på samme måte. Om ingen rundt deg brydde seg om folk var svarte eller hvite, ville ikke du ha brydd deg heller. Svarte og hvite hjerner fungerer likt. 

Hvorfor er det ikke sammenlignbart mener du? Kjønnsidentitet er medfødt sier du, det er også kjønnet. Kjønn er medfødt. Hudfargen/rasen din er også medfødt. Det er forskjell på mannlige og kvinnelige hjerner ja, men det er også forskjell på hjernene blant de ulike rasene også. Kontroversielt å si? Ja, det kan godt hende, men det er likevel sant. 

Han som oppdaget DNA, James Watson, ble nettopp strippet for alle titler og priser fordi han uttalte noe som er åpenbart for alle som kan lese forskning og statistikk. Er det politisk korrekt? Neppe! Men er noen ubehagelige fakta politisk korrekte?

Hvorfor kan man ikke identifisere seg som en annen rase når man kan identifisere seg som et annet kjønn?

Er det ikke greit å identifisere seg som en katt heller da? Hvor går grensa? Er det bare kjønn som er følbart?

Anonymkode: ff972...da4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det ikke sammenlignbart mener du? Kjønnsidentitet er medfødt sier du, det er også kjønnet. Kjønn er medfødt. Hudfargen/rasen din er også medfødt. Det er forskjell på mannlige og kvinnelige hjerner ja, men det er også forskjell på hjernene blant de ulike rasene også. Kontroversielt å si? Ja, det kan godt hende, men det er likevel sant. 

Han som oppdaget DNA, James Watson, ble nettopp strippet for alle titler og priser fordi han uttalte noe som er åpenbart for alle som kan lese forskning og statistikk. Er det politisk korrekt? Neppe! Men er noen ubehagelige fakta politisk korrekte?

Hvorfor kan man ikke identifisere seg som en annen rase når man kan identifisere seg som et annet kjønn?

Er det ikke greit å identifisere seg som en katt heller da? Hvor går grensa? Er det bare kjønn som er følbart?

Anonymkode: ff972...da4

Er følelsen av hudfarge medfødt? Er følelsen av å ha en hudfarge medfødt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Hva er kjønnsidentitet? 

For min egen del er jeg kvinne fordi jeg har kvinnelige kjønnskarakteristika, ikke fordi jeg føler meg som en. At jeg er kvinne har en svær liten plass i min identitet eller personlighet. Tviler på at jeg er den eneste som tenker slik.

Til det uthevede - det gjelder vel like mye menn og kvinner?

Så du tenker at om du hadde hatt mannlige kjønnskarakteristika, så hadde du identifisert deg som mann? Det er ingen forskjell på menn og kvinner utover de rent fysiske, og kjønnsidentitet kommer av vissheten om hvilket kjønnsorgan man har? 

Jeg føler heller ikke at det å være kvinne er noe som har stor plass i min identitet og personlighet. Men det er nok fordi jeg er født i riktig kropp, jeg har ikke trengt å kjempe for å bli godtatt som det kjønnet jeg er, for å kunne leve som det kjønnet jeg er. Så derfor har jeg ikke trengt å tenke så mye på det. Men jeg identifiserer meg absolutt som heterofil kvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, magikeren skrev:

Er følelsen av hudfarge medfødt? Er følelsen av å ha en hudfarge medfødt?

Jeg tenker at det er medfødt på samme måte som følelsen av kjønn. Jeg er en hvit kvinne, jeg har alltid vært en hvit kvinne og vil alltid være en hvit kvinne. Jeg kan rett og slett ikke være noe annet, det er det jeg er født som. Jeg kan ikke se at det skulle være noe annerledes om jeg innbilte meg å være en svart kvinne, kontra det å være en hvit mann. Eller en svart mann for den saks skyld.

Hva med han her da, han identifiserer seg som en seks år gammel jente. Hvilken del er greit, og hvilken del er ikke? Er det ok at han identifiserer seg med å være jente, men det er feil at han er seks år, eller er begge eller ingen ok?

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-3356084/I-ve-gone-child-Husband-father-seven-52-leaves-wife-kids-live-transgender-SIX-YEAR-OLD-girl-named-Stefonknee.html

Anonymkode: ff972...da4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...