Gå til innhold

Hvorfor skal vi i alle dager fremheve det tredje kjønn når vi bare har han og hun?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Men hvorfor, TS, plager det deg?

Jeg plages mer av folk som absolutt skal kikke opp i folks private deler og proklamere "hun", "han" enn at Anne Kåre kaller seg hen eller hva det enn er. Og jeg skal virkelig ikke blande meg i hvordan folk føler seg og hva de identifiserer seg som. 

Så jeg spør igjen jeg, TS, hva er det som gjør at dette er så viktig for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
1 minutt siden, Thyra skrev:

Mener du at det kun er kroppen som er forskjellig på kvinner og menn? 

Jeg gru-gleder meg til svaret. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan kalle seg hva de vil, har ingen problemer med det, men selv kommer jeg til å fortsette å si han og hun til jeg går i grava. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Biologisk sett finnes det kvinner og menn, og de som er litt av begge deler. 

Selvsagt handler kjønnsidentitet om kjønn. Mener du at det kun er kroppen som er forskjellig på kvinner og menn? 

Blir man født som hermafrodit eller som du sier noe som ikke ligner kvinnelig eller mannlig, så er det kromosomfeil, i følge evolusjon og biologien

Anonymkode: a7aa0...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir man født som hermafrodit eller som du sier noe som ikke ligner kvinnelig eller mannlig, så er det kromosomfeil, i følge evolusjon og biologien

Anonymkode: a7aa0...609

Så ingen med kromosomfeil finnes eller burde finnes, er det det du sier her??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gidavmeg skrev:

Ja, hadde det bare vært så enkelt. Men alle har ikke enten innover eller utovertiss, så da må vi snakke litt mer 

Da må du se på genene 🙄

Anonymkode: ba20f...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir man født som hermafrodit eller som du sier noe som ikke ligner kvinnelig eller mannlig, så er det kromosomfeil, i følge evolusjon og biologien

Anonymkode: a7aa0...609

Ja, det er kromosomfeil, eller noe annet som har gått galt. Men poenger er at de finnes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal vi i alle dager fremheve det tredje kjønn når vi bare har han og hun? Dette er veldig provoserende, og gjør at jeg lurer på om galskapen er vei til å komme for full fart inn i Norge. Hvorfor skal vi som ikke liker dette bli tvang få høre i media og se på åpen gate at liker å være "flerkjønnet".
Hva blir det neste? Det er lov til å 10 koner som skal være gift og ALLE få barn med en mann, og de skal ikke være det tredje kjønn, men det sjuende kjønn........

Anonymkode: 4fa6f...902

Hva bryr det deg? Påvirker det hverdagen din?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da må du se på genene 🙄

Anonymkode: ba20f...cd8

Og om genene heller ikke gir et entydig svar? Eller om genene er mannlige, men fordi kroppen ikke responderer på testosteron, så utvikler vedkommende seg til kvinne? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må du se på genene 🙄

Anonymkode: ba20f...cd8

Jeg kjenner en jente med innovertiss og xy kromosom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gidavmeg skrev:

Ja, hadde det bare vært så enkelt. Men alle har ikke enten innover eller utovertiss, så da må vi snakke litt mer 

Jo alle har faktisk enten det ene eller andre. 

Og dette er ikke å være homofob som en her nevnte. En homo er like fullt en mann. En lesbe er en kvinne. Transene har et kjønnsorgan av enten ene eller andre sorten de og. 

Anonymkode: b0423...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo alle har faktisk enten det ene eller andre. 

Og dette er ikke å være homofob som en her nevnte. En homo er like fullt en mann. En lesbe er en kvinne. Transene har et kjønnsorgan av enten ene eller andre sorten de og. 

Anonymkode: b0423...6c1

Noen er faktisk født med flere sett kjønnsorganer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Thyra skrev:

Ja, det er kromosomfeil, eller noe annet som har gått galt. Men poenger er at de finnes. 

Ja de finnes, det benekter jeg jo ikke, men personen som blir født med kromosomfeil blir enten født som gutt eller jente, det er jo ikke fysisk mulig for ett menneske å føde noe annet. Rart at folk plutselig skal klare å argumentere for at etter 2000-tallet, så begynner kvinner å føde flere "kjønn" enn det man gjorde før ut av det blå.

Anonymkode: a7aa0...609

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Gidavmeg skrev:

Jeg kjenner en jente med innovertiss og xy kromosom.

Mann-til-Kvinne operasjon da

Anonymkode: a7aa0...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mann-til-Kvinne operasjon da

Anonymkode: a7aa0...609

Nei. Kroppen produserer ikke testosteron, så da ble hun jente selv  om hun er xy. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo alle har faktisk enten det ene eller andre. 

Og dette er ikke å være homofob som en her nevnte. En homo er like fullt en mann. En lesbe er en kvinne. Transene har et kjønnsorgan av enten ene eller andre sorten de og. 

Anonymkode: b0423...6c1

Men når legene ikke kan si med sikkerhet hvilket kjlnn det er, hvem skal da avgjøre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja de finnes, det benekter jeg jo ikke, men personen som blir født med kromosomfeil blir enten født som gutt eller jente, det er jo ikke fysisk mulig for ett menneske å føde noe annet. Rart at folk plutselig skal klare å argumentere for at etter 2000-tallet, så begynner kvinner å føde flere "kjønn" enn det man gjorde før ut av det blå.

Anonymkode: a7aa0...609

Nei, alle er ikke født som gutt eller jente. Noen er født som noe midt i mellom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Men når legene ikke kan si med sikkerhet hvilket kjlnn det er, hvem skal da avgjøre? 

Fordomsfulle kjerringer på kvinneguiden som ikke takler annerledeshet får trø til om ikke legene kan gi noe svar

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er merkelig at dere annerkjenner at hjernen er såpass kompleks at den kommer i alle former, avvik og evner. Se hvor mye som kan gå feil i en menneskehjerne; schizofreni, se syner, psykoser osv. På den annen side ser man avvik og sjeldne tilfeller av mennesker som husker nærmest alt i detalj, som kan huske hele boksider og mer til, eller mennesker som kan tegne detaljerte gjengivelser av steder de kun har sett 1 gang, eller som kan skape musikkunderverker. 

Men så er det noen som har en annen kjønnsfølelse, eller mangel på en, og det er det dere ikke kan tro på?? Det kan dere ikke tro en kropp og hjerne er i stand til å skape?

Så lenge der er følelse av å være feminin, maskulin, eller i det hele tatt å være et kjønn eller del av en gruppe i menneske, så ser jeg på denne type måte å være på som veldig naturlig og som noe som er nødt å være en mulighet av hvordan menneskehjernen kan fungere. 

Endret av magikeren
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gidavmeg skrev:

Nei. Kroppen produserer ikke testosteron, så da ble hun jente selv  om hun er xy. 

Kroppen produserer vel testosteron, men kroppen responderer ikke på testosteron. Androgen insensivitetssyndrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...