Gå til innhold

Venner/familie ønsker at jeg tilbyr de massasje osv på jobb, men dette blir for nært. Hva svarer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en salong. Vi tilbyr massasje, fotpleie, voksing, negler +. 

Jeg opplever at venner og familie innimellom spør om ikke de kan bestille time hos meg for f.eks massasje, voksing ol. Men jeg synes ikke det er noe kjekt egentlig. Jeg synes det er for "nært". Jeg synes det er helt ok å massere andres kropper og vokse osv når jeg ikke kjenner de. Men jeg har bare en "sperre" ifht. familie og venner. 

Hva svarer jeg? De kan jo bestille et annet sted eller hos en av de andre ansatte. Dessuten ser jeg for meg en del mas om rabatter.

Anonymkode: 176ac...6c5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det som det er. 

Anonymkode: baad2...f9f

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke ønsker å være ærlig så kan du si at dere har regler for dette i salongen. At dere ikke skal gi behandling til familie eller nære venner. Dette fordi det blir sett på som litt uprofesjonelt og fordi det ikke er anledning til å gi rabatter. Og også fordi det tidligere har blitt noen kinkige situasjoner i forhold til taushetsplikt og bla bla bla, haha. Si du selvsagt kan bestille timer hos andre ansatte. 

Anonymkode: 3529b...951

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Si nei, at du syns det blir for nært. Og de får bestille time hos noen andre.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Si at det er over din grense å være så fysisk tett på venner og familie. Det burde ikke være et problem å respektere. 

Anonymkode: 7f627...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...