Gå til innhold

Har jeg en sjanse til å finne noen, eller er det bare å gi opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er gift på 10. året. Ulykkelig. Mannen har vært utro over lang periode tidligere i forholdet, og har nå nektet meg sex i flere år. Han tar heller ikke sin del av husarbeidet, ønsker ikke å prate noe særlig med meg, finne på noe osv.

Eneste grunnen til at jeg ikke går er at jeg vet jeg blir alene. Resten av livet. Å gjøre barna til skilsmissebarn for å være alene er bare idiotisk. 

Jeg er 36 år og har enda til gode å oppleve at en mann er forelsket i meg. Har null drag på menn. Blir aldri sjekket opp, flørtet med, vet mange synes jeg er stygg. Skal jeg bare finne meg i det, legge den delen av livet død og heller konsentrere meg om barn, karriere og egenutvikling? Eller skal jeg prøve igjen og bli såret igjen?

Er ikke overvektig, kler meg pent, har høyere utdanning, er rolig, har sans for humor, dusjer hver dag. Så jeg klarer ikke å se hva jeg kan forandre ved meg for å bli verdt å elske av andre mennesker. 

Anonymkode: a5af7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første han er en drittsekk, kast han på hue og rævva ut! 

Og for det andre du er 36 år. Det gir det massevis av tid til å finne en du faktisk vil vær lykkelig med. I mitt hode så gir det ingen mening å kaste bort noe mer tid på han. Ihvertfall når du er så ung! Kom deg vekk og gjør noe med ditt liv før du sitter der som en 50 åring og angrer. 

Anonymkode: 71ce2...f16

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg og. At ingen mann ville ha meg. 

Men har funnet meg verdens kjekkeste og fineste mann. Hadde noen fortalt meg for noen år siden at jeg kom til å bli sammen med en sånn mann så hadde jeg bare ledd og ikke trodd på de. 

Det var flust med menn som var interessert da jeg ble singel faktisk. Så ikke tenk på at du ikke er attraktiv. 

Anonymkode: 9035c...066

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er gift på 10. året. Ulykkelig. Mannen har vært utro over lang periode tidligere i forholdet, og har nå nektet meg sex i flere år. Han tar heller ikke sin del av husarbeidet, ønsker ikke å prate noe særlig med meg, finne på noe osv.

Eneste grunnen til at jeg ikke går er at jeg vet jeg blir alene. Resten av livet. Å gjøre barna til skilsmissebarn for å være alene er bare idiotisk. 

Jeg er 36 år og har enda til gode å oppleve at en mann er forelsket i meg. Har null drag på menn. Blir aldri sjekket opp, flørtet med, vet mange synes jeg er stygg. Skal jeg bare finne meg i det, legge den delen av livet død og heller konsentrere meg om barn, karriere og egenutvikling? Eller skal jeg prøve igjen og bli såret igjen?

Er ikke overvektig, kler meg pent, har høyere utdanning, er rolig, har sans for humor, dusjer hver dag. Så jeg klarer ikke å se hva jeg kan forandre ved meg for å bli verdt å elske av andre mennesker. 

Anonymkode: a5af7...764

Ikke rart at du ikke blir sjekket opp så ofte når du er gift og har barn vel 💛 Da er du vel ikke så ofte i slike situasjoner man normalt blir sjekket opp.

Anonymkode: e7fd7...878

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er gift på 10. året. Ulykkelig. Mannen har vært utro over lang periode tidligere i forholdet, og har nå nektet meg sex i flere år. Han tar heller ikke sin del av husarbeidet, ønsker ikke å prate noe særlig med meg, finne på noe osv.

Eneste grunnen til at jeg ikke går er at jeg vet jeg blir alene. Resten av livet. Å gjøre barna til skilsmissebarn for å være alene er bare idiotisk. 

Jeg er 36 år og har enda til gode å oppleve at en mann er forelsket i meg. Har null drag på menn. Blir aldri sjekket opp, flørtet med, vet mange synes jeg er stygg. Skal jeg bare finne meg i det, legge den delen av livet død og heller konsentrere meg om barn, karriere og egenutvikling? Eller skal jeg prøve igjen og bli såret igjen?

Er ikke overvektig, kler meg pent, har høyere utdanning, er rolig, har sans for humor, dusjer hver dag. Så jeg klarer ikke å se hva jeg kan forandre ved meg for å bli verdt å elske av andre mennesker. 

Anonymkode: a5af7...764

Du er fremdeles ung. Det finnes ingen som er stygge. Vet om en dame som er "stygg-pen", lite flatterende av meg å si det, men hun kler seg stilig og selv om hun er 1,90 har hun draget på menn. Hun ser ut som en fotomodell på en måte. En annen jeg kjente var både overvektig og ikke det jeg vil kalle pen, men hun var i et langvarig forhold med en mann med godt utseende. De er fremdeles sammen. Personligheten har mest å si. Du blir som regel ikke sjekket opp når du er i et forhold. Og i et dårlig forhold utstråler du at du lar deg bli tråkket på og er en med lav selvfølelse. 

Gjør det slutt, kom deg ut i verden og begynn å leve. Lett å si, men ikke ha fokus på menns mening om deg. Du er i en alder du fremdeles kan finne en ok mann, venter du er de fleste opptatt eller like håpløs som han du er sammen med. Eller dere er jo ikke sammen når han er utro med andre og dere aldri har sex. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å begynne å definere deg selv. Er du et offer? En vinner? En som velger selv, eller tar til takke med det en får? Så finner du det beste i deg selv og legger kursen etter det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir trist på dine vegne TS. Jeg tror du har vært alt for lenge i dette usunne forholdet. Å være i et forhold der du blir neglisjert av en mann som ikke bryr seg, så mister man all tro på seg selv. I tillegg har han vært utro, noe som selvsagt påvirker deg i stor grad på en negativ måte. Ingen fortjener utroskap og det handler ikke om deg. Det er mannen din som er en dust. Han har tydeligvis fått deg til å miste troen på deg selv og fått deg til å tro at du er stygg og ikke kan få en flott mann som forguder deg.

Jeg vil anbefale deg å bryte ut av dett forholdet. Finn deg et nytt sted og bo. Det er bedre å være ensom alene, enn å være ensom i et parforhold. Når du bor alene, så er det ingen som vil neglisjere deg og da kan du begynne å bygge opp selvbildet ditt igjen. Du har livet foran deg og jeg er helt sikker på at du med tiden vil finne en mann som er snill og som vil bli glad i deg. Husk at man forelsker seg ikke bare i utseendet, men også i personligheten, utstråling, ja hele mennesket. Du fortjener bedre TS. Heier på deg!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hartroa skrev:

Kjenner jeg blir trist på dine vegne TS. Jeg tror du har vært alt for lenge i dette usunne forholdet. Å være i et forhold der du blir neglisjert av en mann som ikke bryr seg, så mister man all tro på seg selv. I tillegg har han vært utro, noe som selvsagt påvirker deg i stor grad på en negativ måte. Ingen fortjener utroskap og det handler ikke om deg. Det er mannen din som er en dust. Han har tydeligvis fått deg til å miste troen på deg selv og fått deg til å tro at du er stygg og ikke kan få en flott mann som forguder deg.

Jeg vil anbefale deg å bryte ut av dett forholdet. Finn deg et nytt sted og bo. Det er bedre å være ensom alene, enn å være ensom i et parforhold. Når du bor alene, så er det ingen som vil neglisjere deg og da kan du begynne å bygge opp selvbildet ditt igjen. Du har livet foran deg og jeg er helt sikker på at du med tiden vil finne en mann som er snill og som vil bli glad i deg. Husk at man forelsker seg ikke bare i utseendet, men også i personligheten, utstråling, ja hele mennesket. Du fortjener bedre TS. Heier på deg!

Jeg har vært singel i mine yngre år, og har tidligere hatt samboer som også var utro og drev med sexnekt. Så var jeg singel i fire år, gikk mye ut, danset, drev med typiske manneaktiviteter som turgruppe, mekking osv. Ikke en eneste gang ble jeg sjekket opp. Alle mine forsøk på å sjekke opp menn endte med fiasko. Jeg har aldri hørt en mann si at han var forelsket i meg, at jeg var pen osv. Enda jeg følte meg pen og attraktiv som ung og da jeg var singel.  

Anonymkode: a5af7...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fortsatt ung! Gå ifra han, man eller ikke det er så mange kvinner der ute som er lykkeligere uten man enn å være i et slik tragisk forhold som gjør deg gal. Du finner helt sikkert en kjempe grei man :)

Anonymkode: 89e89...453

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært singel i mine yngre år, og har tidligere hatt samboer som også var utro og drev med sexnekt. Så var jeg singel i fire år, gikk mye ut, danset, drev med typiske manneaktiviteter som turgruppe, mekking osv. Ikke en eneste gang ble jeg sjekket opp. Alle mine forsøk på å sjekke opp menn endte med fiasko. Jeg har aldri hørt en mann si at han var forelsket i meg, at jeg var pen osv. Enda jeg følte meg pen og attraktiv som ung og da jeg var singel.  

Anonymkode: a5af7...764

Er du ts? Sexnekt over flere år er psykisk terror, en form for usynliggjøring. 

Det er ikke du som skal sjekke opp en mann. La mennene gjøre den biten. Bare vær hyggelig. 

Jeg er ganske pen, men tror jeg kan telle på en finger at en mann har fortalt meg det. Da sammenlignet han meg med, samme det, men utseendet mitt har ført til at jeg har havnet i en del dårlige forhold med overflatiske menn som sier at de liker meg, at de vil ha meg, at det er oss, selv før vi har blitt kjent.

Anonymkode: e1de8...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det er bedre å være alene enn i et dårlig forhold. Du slipper å bry deg om han, å se han hver dag, og å tenke på han så ofte. Gå fra han. 

Anonymkode: fadd7...21e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, det er bedre å være alene enn i et dårlig forhold. Du slipper å bry deg om han, å se han hver dag, og å tenke på han så ofte. Gå fra han. 

Anonymkode: fadd7...21e

Jeg har vært alene i flere år. Blir ikke lykkelig av det. Har ingen familie eller venner her jeg bor. I tillegg vil jeg bare se barna mine halve tiden hvis jeg går. Blir man lykkelig av det?

Anonymkode: a5af7...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er gift på 10. året. Ulykkelig. Mannen har vært utro over lang periode tidligere i forholdet, og har nå nektet meg sex i flere år. Han tar heller ikke sin del av husarbeidet, ønsker ikke å prate noe særlig med meg, finne på noe osv.

Eneste grunnen til at jeg ikke går er at jeg vet jeg blir alene. Resten av livet. Å gjøre barna til skilsmissebarn for å være alene er bare idiotisk. 

Jeg er 36 år og har enda til gode å oppleve at en mann er forelsket i meg. Har null drag på menn. Blir aldri sjekket opp, flørtet med, vet mange synes jeg er stygg. Skal jeg bare finne meg i det, legge den delen av livet død og heller konsentrere meg om barn, karriere og egenutvikling? Eller skal jeg prøve igjen og bli såret igjen?

Er ikke overvektig, kler meg pent, har høyere utdanning, er rolig, har sans for humor, dusjer hver dag. Så jeg klarer ikke å se hva jeg kan forandre ved meg for å bli verdt å elske av andre mennesker. 

Anonymkode: a5af7...764

Kanskje det du skal forandre ved deg selv både er sinssykt enkelt og det mest vanskelige av alt, ts?

Folk (menn som damer) er nemlig veldig enkle sjeler. Vi elsker dem som elsker seg selv. Ikke de som later som med store ord og insta-bilder, men de som er oppriktig trygge på seg selv og står stødig, trygt, selvsikkert og rust i egne sko. 

Så enkelt. Fortsett med å dusje, altså. Men sminke, hårfarge og fancy klær er bortkasta - lær å elske deg selv. Du vet jo egentlig dette - du forteller det jo jevnlig til dine barn. Så nå skal du fortelle det til deg selv.

 

Og, du, ts: Du vet jo selvsagt at i 2019 så defineres ikke et menneskers verdi av om det evner finne seg en (rævva) partner eller ei. Det defineres av ens livskvalitet. Så det at du sier at livet er "poengløst" uten partner er selvsagt bare tull. Kun du definerer din verdi. Partneren din kan tilføye (eller som nå, trekke fra) livskvalitet. Ikke verken mer eller mindre.

Anonymkode: 061d4...db4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan få det mye bedre alene en å være sammen med en utro mann som ikke er der. 
Høres jo ut som du allerede er alene. Barna får det også mye bedre når foreldrene er glade og lykkelige.

Når det kommer til å være pen så er det ikke utseende som teller. Nå er vi såpass voksne at vi vet det, ikke sant?
Jeg har falt for mange menn som ikke er "perfekte". Kanskje de også ser litt rare ut, men de har sjarm. Store gode smil, lukter godt og kler seg pent. 
Høres ut som du kanskje må jobbe litt med deg selv TS. For å gå rundt å synes synd på seg selv og synes man er stygg. Det stemmer nok, da blir man ikke sjekket opp så ofte heller. Kjøp klær du føler deg fin i, da vil du også opplever som pen når du føler det deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du ts? Sexnekt over flere år er psykisk terror, en form for usynliggjøring. 

Det er ikke du som skal sjekke opp en mann. La mennene gjøre den biten. Bare vær hyggelig. 

Jeg er ganske pen, men tror jeg kan telle på en finger at en mann har fortalt meg det. Da sammenlignet han meg med, samme det, men utseendet mitt har ført til at jeg har havnet i en del dårlige forhold med overflatiske menn som sier at de liker meg, at de vil ha meg, at det er oss, selv før vi har blitt kjent.

Anonymkode: e1de8...7e5

Så du mener at hvis et menneske ikke ønsker/klarer å ha sex med sin partner så bedriver en psykisk terror? 

Hva med hvordan det føles å måtte ha pliktsex når man ikke vil det? 

En bør absolutt avslutte forholdet og definitivt IKKE være utro, men sex skal man ha fordi man ønsker det. 

Ut over det så er jo ts sin mann åpenbart en drittsekk og jeg tror hun vil få det bedre på sikt dersom hun velger å gå. Det er dessuten ikke hyggelig for barna å vokse opp med foreldre som ikke virker til å være glad i hverandre. 

Anonymkode: df76a...5f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Er ikke overvektig, kler meg pent, har høyere utdanning, er rolig, har sans for humor, dusjer hver dag. Så jeg klarer ikke å se hva jeg kan forandre ved meg for å bli verdt å elske av andre mennesker. 

Anonymkode: a5af7...764

Det er nok mentaliteten. Mer sprudlende glede og selvsikkerhet vil gjøre deg mer likt. Når du er med en gubbe som dytter deg ned så sliter det på livsglede og mentalitet. Mentalitet eller ikke, du er uansett verdt å elske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ærligtalt ikke du vil føle deg mer alene når du ER alene, enn det du gjør med en mann som ikke gidder ha sex med deg, ignorerer deg, og som heller ikke drar sin del av felles praktisk lass. 

Anonymkode: b2cb6...ea2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ærligtalt ikke du vil føle deg mer alene når du ER alene, enn det du gjør med en mann som ikke gidder ha sex med deg, ignorerer deg, og som heller ikke drar sin del av felles praktisk lass. 

Anonymkode: b2cb6...ea2

Men jeg ønsker ikke å se barna mine kun annenhver uke. 

Anonymkode: a5af7...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at hvis et menneske ikke ønsker/klarer å ha sex med sin partner så bedriver en psykisk terror? 

Hva med hvordan det føles å måtte ha pliktsex når man ikke vil det? 

En bør absolutt avslutte forholdet og definitivt IKKE være utro, men sex skal man ha fordi man ønsker det. 

Ut over det så er jo ts sin mann åpenbart en drittsekk og jeg tror hun vil få det bedre på sikt dersom hun velger å gå. Det er dessuten ikke hyggelig for barna å vokse opp med foreldre som ikke virker til å være glad i hverandre. 

Anonymkode: df76a...5f2

Øh… han har jo sex utenfor forholdet. Han virker ikke glad i henne, og heller enn å gjøre det slutt driver han med hersketeknikker som kjører henne ned psykisk. Tror du misforsto det jeg skrev. 

Anonymkode: e1de8...7e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...