Gå til innhold

Ville du kjøpt en leilighet med skjeggkre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet drømmeleiligheten, men det står i annonsen at eier har funnet noen få skjeggkre et par ganger i sommer. Står ikke noe mer om det. Hvor alvorlig er dette? Er det vanlig med skjeggkre? Jeg får helt noia av småkryp, så blir litt skeptisk. Men leiligheten er perfekt ellers... Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 57288...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville gjort avtale om at selger skulle kontaktet et skadedyrfirma og blitt kvitt det før salg

Anonymkode: 4dbd7...b66

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker tre år på å bli kjønnsmodne, så begynner de å formere seg, og da snakker vi tusenvis. IKKE kjøp!

Anonymkode: 7353c...096

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjeggkre er bortimot umulig å bli helt kvitt. Samboer jobber som byggesaksbehandler og det dukker opp bare flere og flere tilfeller av skjeggkre. Selv om du kjøper en leilighet som det ikke finnes noen i så kan du brått ha flust av dem neste sommer. Så når du allerede veit at det er sånne dyr der så ville jeg ikke kjøpt. De gjør hverken noe skade eller er farlige, men usj 😷

Anonymkode: 808cd...ce3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Kanskje. Per i dag er jo skjeggkre en stor sak, men alle artikler jeg har lest om det nevner at det bare er et tidsspørsmål før den er blitt så vanlig at den må anses som like sannsynlig som andre hus-insekter. Det er vel den veien det går, slik de sprer seg. Vet ikke om jeg ville kjøpt i dag, altså. Men følger med på utviklingen fremover.

Anonymkode: a756f...ccf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De bruker tre år på å bli kjønnsmodne, så begynner de å formere seg, og da snakker vi tusenvis. IKKE kjøp!

Anonymkode: 7353c...096

Tuller du? Jeg har sett 2 skeggkre i min leilighet på 6mnd (begge er henrettet). Kan det plutselig velte ut av dem????

Anonymkode: e1bd2...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville gjort avtale om at selger skulle kontaktet et skadedyrfirma og blitt kvitt det før salg

Anonymkode: 4dbd7...b66

Tror du selger går med på en slik avtale? Er det garantert at skadedyrfirma kan fjerne skjeggkre 100%? 

Dette er første gang jeg kjøper leilighet, så kan ingenting om dette. Ta 

Anonymkode: 57288...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Kanskje. Per i dag er jo skjeggkre en stor sak, men alle artikler jeg har lest om det nevner at det bare er et tidsspørsmål før den er blitt så vanlig at den må anses som like sannsynlig som andre hus-insekter. Det er vel den veien det går, slik de sprer seg. Vet ikke om jeg ville kjøpt i dag, altså. Men følger med på utviklingen fremover.

Anonymkode: a756f...ccf

Ja, det er sånn jeg tenker. Om det er vanlig og nesten uunngåelig. Da er det nesten er fordel at jeg faktisk vet at det har vært/er(?) Skjeggkre der, så jeg kan ta tak i problemet med en gang? Ts

Anonymkode: 57288...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjeggkre er bortimot umulig å bli helt kvitt. Samboer jobber som byggesaksbehandler og det dukker opp bare flere og flere tilfeller av skjeggkre. Selv om du kjøper en leilighet som det ikke finnes noen i så kan du brått ha flust av dem neste sommer. Så når du allerede veit at det er sånne dyr der så ville jeg ikke kjøpt. De gjør hverken noe skade eller er farlige, men usj 😷

Anonymkode: 808cd...ce3

Hvorfor er det så vanskelig å bli kvitt dem? Er de vanskelige å bli kvitt en maur? 

Det er det at de er ekle jeg sliter med, ja. Ikke skadeverk. Ts

Anonymkode: 57288...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Jeg har sett 2 skeggkre i min leilighet på 6mnd (begge er henrettet). Kan det plutselig velte ut av dem????

Anonymkode: e1bd2...4c3

Det kan være lurt å sette ut noen limfeller, slik kan man se om man har de i hus. Og så kan man kanskje få fjernet dem før de formerer seg. 

Anonymkode: 7353c...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt et skadedyrfirma og spurt om man kan bli kvitt dyrene.

Hvis de sier "ja" er det jo bare å bestille dem før du flytter inn. :)

Jeg hadde vært positiv til å kjøpe hvis jeg fikk store rabatter pga krypene. Får du ikke det hadde jeg takket nei hvis det ikle var drømmeleiligheten som jeg innerst i hjertet visste at jeg bare MÅTTE ha.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så vanskelig å bli kvitt dem? Er de vanskelige å bli kvitt en maur? 

Det er det at de er ekle jeg sliter med, ja. Ikke skadeverk. Ts

Anonymkode: 57288...ae0

Er skjeggkre vanskeligere å bli kvitt enn maur, var det jeg prøvde å skrive. 

Anonymkode: 57288...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke per dags dato.

Når en giftfri metode for å utrydde dem raskt kommer så kunne jeg gjort det.

 

Anonymkode: 6c627...f83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, ikke per dags dato.

Når en giftfri metode for å utrydde dem raskt kommer så kunne jeg gjort det.

 

Anonymkode: 6c627...f83

Hvorfor giftfri?

Anonymkode: 57288...ae0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift er ikke særlig effektivt på verken skjeggkre eller sølvkre. Beste er støvsuge daglig, sette opp åtefeller med lim, passe på fukt og at det ikke er sprekker i byggkonstruksjonen. 

At de eksploderer i antall etter noen år er kun sant, om du ignorerer at de er der. De får ikke så mange barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er i en leilighet du finner disse må dugnadsånden inn altså.. Du kan bekjempe så mye du vil, men hvis ikke alle naboer i bygget gjør det samme blir du ikke kvitt de. FHI kaller de skadedyr p.g.a den psykiske belastningen  det er for noen å ha dem i hus, så om du sliter med småkryp lar du vær.

Anonymkode: 11a4a...64a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Minitroll skrev:

Gift er ikke særlig effektivt på verken skjeggkre eller sølvkre. Beste er støvsuge daglig, sette opp åtefeller med lim, passe på fukt og at det ikke er sprekker i byggkonstruksjonen. 

At de eksploderer i antall etter noen år er kun sant, om du ignorerer at de er der. De får ikke så mange barn. 

Og dette med åtefeller og sjekke for fukt og sprekker må jeg gjøre så lenge jeg bor der? 

Anonymkode: 57288...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...