Gå til innhold

Kan en 7 åring ikke vente i bilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var i Oslo ja, men på et rolig sted i utkanten. Tror ikke jeg ville tenkt så mye over det om det var i sentrum heller. Når var sist du hørte om tilfeldige barn som blir kidnappet ut av tilfeldige biler i Oslo.

ts

Anonymkode: 44c16...469

Nå sitter det heldigvis ikke så mange barn alene i biler rundt omkring.

Anonymkode: 8ce26...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Morpheus skrev:

Hva slags bortskjemte mammadalter er det vi skal fore fremtiden med? 

Jeg satt ofte i bilen selv som barn. Eller var hjemme alene hvis foreldrene mine skulle et kort erend. 

Så det gjør jeg i dag også. Snart skal de lære å gå til skolen selv og bli selvstendige mennesker. Det er min rolle som foreldre å lage selvstendige barn som skal greie seg selv i fremtiden. 

 

Dette...

Og...

ResQMe, nødhammer og setebeltekutter

Resqme er en meget smart og liten sikkerhets "gadget" for deg som tenker sikkerhet - også i bilen. En amerikansk oppfinnelse som både kutter setebelte og knuser ruter ved behov for evakuering av bil. Gjør kjøreturen din mer sikker med ReQMe festet til bilnøkkelen. Også tilgjengelig i større antall med logotrykk for bedrifter og organisasjoner.

Den prisbelønnede lille nødhammeren fra USA.

En genial Safety artikkel - også en kjempefin vernegave til ansatte og forretningsforbindelser. ResQMe er en nøkkelring - man drar enkelt sikringen av hammeren og bruker beltekutteren ved behov. ResQMe hammeren trykkes mot vinduet og det sprekker.

https://www.sikkerheten-selv.no/product/278/resqme-nødhammerbeltekutter?gclid=EAIaIQobChMI2J_mzrCB4AIV1-WaCh1DTQ2IEAQYASABEgKxvPD_BwE

ResQMe - Nødhammer/beltekutter

Henge på en http://www.noraid.no/products/noraid-pusteduk-i-nkkelring Og, -så er du klar til å yte en innsats, -For flere enn ungen din... Du har jo Selvfølgelig kunnskap i Førstehjelp + HLR Som Sikkerhets-Bevisst Forelder \ Voksenperson...

Bilde av Noraid pusteduk i nøkkelring

På reservenøkkel, -og... -Har ikke barn, men blitt låst ute av bikkja. -Varg tråkket på ¨låseknapp¨...

Langt ute i gokk... -Jeg hadde kunnskap til å åpne bilen til pappa, uten å skade bilen...  :sjenert:

Reservenøkkel i lomma er Seff. smart. DRA \ TRÅ TIL Håndbrekk Så hardt att det blir umulig for ungen å løssne... Jeg er ¨Programmert¨ til å Alldri forlate kunde \ person som ikke er ¨Selvgående¨ Fysisk og Mentalt I Bil. -Ambulanse med Oxygen i bruk... Forventet 30 Sek. -fra Start brann, -til overtent...

Bilbrann går Kjappt... -Trene opp ungen i Selv-redning. Lås bilen, ikke helt uvanlig, også i Norge, -att biler blir ¨lånt¨ med unger i... Går jo bra, -¨gutta boys¨ Dumper bilen, -varsler normalt Politi, Når de blir klar over situasjonen... Biltyv betyr jo ikke Monster.

OM Du havner i vann, -unge i bilen...

IKKE FÅ NOIA

FÅ AV DEG BELTE - OG UNGEN LØS, og under kontroll, FØR DU ÅPNER DØR \ KNUSER VINDU

Om Det er mulig... BILEN VIL NORMALT FLYTE EN LITEN Stund, bruk tiden RASJONELLT

Pro. Triks VindusKnusing... fra kurs RedningsTeknikk...

Legg tommel på dør-ramme i hjørne av vindu, resten av fingre på andre del av hjørne, bruk verktøyet i ¨hullet¨ mellom tommel og resten av fingre, så du ikke kjører handa gjennom ruta,

-Se bort, -Bruk Allbue for å dytte vekk ruta. 

a.

..

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot ikke barna sitte alene i bilen før de ble ganske store, 7 år er greit. Jeg må stole på at barnet ikke går, starter bilen, tuter ol. Jeg låser bilen og gir nøkkelen til barnet, i tilfellet barnet ønsker å gå inn i butikken likevel, slik at han kan låse etter seg. 

Anonymkode: a260e...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjuåring kan vel bli kidnappet når han går til og fra skolen, eller er på lekeplassen?

Å vent - jeg glemte at barn i dag aldri er alene noe sted. My bad!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det hvis barnet var ansvarlig nok til å sitte fint å vente. Jeg hadde nok låst bilen, men vi lever ikke i en verden hvor folk bare kommer å stjeler bilen din på Rema 1000 og tar avkommet som gissel. Mine foreldre hadde latt meg sitte i bilen, men jeg ville alltid være med inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vel dette er en ikkesak. Ungene mine har fått vente i bilen, og noen ganger har de måtte vente i bilen. De har fått sovet i bilen når de var små, heller enn å bli vekt om jeg skulle et kort ærend på butikken o.l.

Jeg bor på bygda og sjansene for at noen skulle rappe bilen, eller kidnappe ungene er ganske små. At det skulle skjedd uten at "nabokjerringene" fikk det med seg er utelukket. Det ville ikke falt meg inn å låse bilen, da det er et poeng både at ungene skal komme seg lett ut og at andre skal kunne komme seg lett inn, om det skulle skjedd noe med meg.

Anonymkode: b8088...9f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg leste dette tenkte jeg på at det er mye innvandrere i Gjøvik...altså, Gjøvik er - eller var en trygg by. Og så leser jeg: "«Ukjent nasjonalitet, men ikke norske», melder politiet." :P 

Anonymkode: 9f96c...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Chiyo skrev:

Jeg hadde gjort det hvis barnet var ansvarlig nok til å sitte fint å vente. Jeg hadde nok låst bilen, men vi lever ikke i en verden hvor folk bare kommer å stjeler bilen din på Rema 1000 og tar avkommet som gissel. Mine foreldre hadde latt meg sitte i bilen, men jeg ville alltid være med inn.

Jeg bor i Oslo. En by der man kan bli stukket med kniv i ryggen ved å handle på Kiwi.        Er veldig komfortabel med å ikke la sjuåringen være alene ute i gatene. Så får du heller kalle meg hysterisk.

Anonymkode: 8ce26...f8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns vel dette er en ikkesak. Ungene mine har fått vente i bilen, og noen ganger har de måtte vente i bilen. De har fått sovet i bilen når de var små, heller enn å bli vekt om jeg skulle et kort ærend på butikken o.l.

Jeg bor på bygda og sjansene for at noen skulle rappe bilen, eller kidnappe ungene er ganske små. At det skulle skjedd uten at "nabokjerringene" fikk det med seg er utelukket. Det ville ikke falt meg inn å låse bilen, da det er et poeng både at ungene skal komme seg lett ut og at andre skal kunne komme seg lett inn, om det skulle skjedd noe med meg.

Anonymkode: b8088...9f1

Det er en ikke-sak for deg fordi du bor på bygda. TS og søsteren hennes bor i Oslo. 

Anonymkode: 8ce26...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo. En by der man kan bli stukket med kniv i ryggen ved å handle på Kiwi.        Er veldig komfortabel med å ikke la sjuåringen være alene ute i gatene. Så får du heller kalle meg hysterisk.

Anonymkode: 8ce26...f8c

Jeg kaller deg ikke hysterisk. Jeg bor ikke i Oslo, så jeg vet ikke hvilke tilstander det er der. Men i Bergen og området rundt er det ganske trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, bttb skrev:

En sjuåring kan vel bli kidnappet når han går til og fra skolen, eller er på lekeplassen?

Å vent - jeg glemte at barn i dag aldri er alene noe sted. My bad!

Er da virkelig ikke vanlig at 7 åringer går hjem fra skolen alene når de er så små! Det vanlige er SFO eller bli hentet på skolen.

Anonymkode: 49d96...006

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Voksne kunne rygget unnet eller hjelpe barna ut 😉 eller tuttet.. 

Anonymkode: 0f709...f7e

Når man sitter i en parkert bil og noen rygger på deg, er det lite trolig. 

Anonymkode: 44c16...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er da virkelig ikke vanlig at 7 åringer går hjem fra skolen alene når de er så små! Det vanlige er SFO eller bli hentet på skolen.

Anonymkode: 49d96...006

Dette stemmer for mange steder i Oslo. Men på småsteder rundt om i landet går barna alene hjem i den alder. Særlig de som har hjemmeværende mor.

Anonymkode: 8ce26...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns vel dette er en ikkesak. Ungene mine har fått vente i bilen, og noen ganger har de måtte vente i bilen. De har fått sovet i bilen når de var små, heller enn å bli vekt om jeg skulle et kort ærend på butikken o.l.

Jeg bor på bygda og sjansene for at noen skulle rappe bilen, eller kidnappe ungene er ganske små. At det skulle skjedd uten at "nabokjerringene" fikk det med seg er utelukket. Det ville ikke falt meg inn å låse bilen, da det er et poeng både at ungene skal komme seg lett ut og at andre skal kunne komme seg lett inn, om det skulle skjedd noe med meg.

Anonymkode: b8088...9f1

Jeg låste bilen, men den kan likevel åpnes fra innsiden, så barnet er ikke innelåst. Det er vel ingen steder det er noe annet en «små» skanser for at noen skal kidnappe en fremmed 7 åring i en bil. 

vil legge til at dette er barnets nærbutikk, han er veldig trygg og kjent der, hadde han angret seg hadde han bare hentet meg. 

Ts

Anonymkode: 44c16...469

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg låste bilen, men den kan likevel åpnes fra innsiden, så barnet er ikke innelåst. Det er vel ingen steder det er noe annet en «små» skanser for at noen skal kidnappe en fremmed 7 åring i en bil. 

vil legge til at dette er barnets nærbutikk, han er veldig trygg og kjent der, hadde han angret seg hadde han bare hentet meg. 

Ts

Anonymkode: 44c16...469

Barnets mor sa at det ikke var greit. Derfor var det ikke greit, og du gjør det aldri igjen. 

Anonymkode: 8ce26...f8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Er da virkelig ikke vanlig at 7 åringer går hjem fra skolen alene når de er så små! Det vanlige er SFO eller bli hentet på skolen.

Anonymkode: 49d96...006

7-åringen min og ca 45 av 50 på trinnet hans går hjem selv. De fleste har SFO ja, men de går hjem selv derfra også. Om vinteren er det til og med mørkt når de går hjem. 😛

Anonymkode: 4865a...e57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine på 3 og snart 1 år sitter i bilen dersom jeg bare skal løpe inn på Posten og levere ei pakke eller inn på en bensinstasjon og kjøpe en kjærlighet på pinne slik at eldste sitter rolig i bilen. 

Eldste var dog nesten 2 år (og fortsatt enebarn) før jeg gikk fra han i bilen første gang. Da var jeg høygravid og måtte gå ned ei trapp for å hente noen pizzaer vi hadde bestilt. Hadde ikke sjans til å bære både de og et barn i beste vil-ikke-gå-selv alder, og var dessuten borte i ca. 1,5 minutter. Akkurat da ble barnet litt forskrekket over at jeg hadde gått, så jeg fikk dårlig samvittighet, men nå skjønner han at mamma kommer tilbake innen 2 minutter. 

Jeg hadde faktisk slitt med å hente ting på Posten osv. dersom jeg måtte få med meg to små barn ut og inn av bilen i tillegg. Men jeg handler dog aldri mens barna sitter i bilen, og er aldri borte i mer enn 1,5-maks 3 minutter. 

Anonymkode: 7125e...d02

Herrejesus, det er for ungt. Jeg hadde gladelig meldt deg inn til BV om jeg hadde møtt på barna dine i bil. Sinnsvakeste jeg har hørt. Håper du forstår alvoret i det, Ingen av de er store nok til å klare seg selv om noe skulle oppstå. 

Anonymkode: a6bdc...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å lese på vg nett nå. Neida, finnes ikke folk som tar barn. gå aldri ifra!!!

Anonymkode: a6bdc...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er da virkelig ikke vanlig at 7 åringer går hjem fra skolen alene når de er så små! Det vanlige er SFO eller bli hentet på skolen.

Anonymkode: 49d96...006

Groruddalen, Oslo OG. SEFF Går kidsa til \ fra Skole.

Hærregud, -og jeg er Ateist... Kylling Farmen Norge... 

www.nortura.no/naturlig-kvalitet-fra-norske-bonder/kyllinghold/

Dro på min første TELT-TUR, Alene når 9 år. Faenivold inni SKÆUEN, -Kastet pil på kart over Nordmarka, Dro dit, kart og kompass. Hissa opp Elgmamma, -som akkurat hadde føda, gikk på i mørket...

Lever jeg...

a.

 

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må seriøst slutte å se spøkelser på høylys dag,   får ikke denne ungen leke ute mens mor lager middag osv heller da?

 

Anonymkode: 3401d...5cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...