Gå til innhold

Spørsmål rundt det med bagasje på fly (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/tilbehør/vesker/day-birger-et-mikkelsen-141/day-gweneth-prep-weekend-72440-0014/

 

vet noen om denne blir for stor å ta med som håndbagasje? 

Anonymkode: acb71...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, gard said:

Spørs litt hvem du flyr med og hvor strenge de er. Men hvis du scroller litt ned på siden til SAS (se https://www.sas.no/reiseinfo/bagasje/ ) så skal håndbagasje ikke være større enn 55 * 40 * 23 cm

Jeg så også det! Og denne blir 20 cm for «bred». Så synd :( Er jo bare noen cm... har sett på de veskene i en litt mindre utgave og da synes jeg de blir for lita!

Anonymkode: acb71...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg så også det! Og denne blir 20 cm for «bred». Så synd :( Er jo bare noen cm... har sett på de veskene i en litt mindre utgave og da synes jeg de blir for lita!

Anonymkode: acb71...486

Hvis den blir 20 cm for bred er jo det nokså mye mer enn «noen cm».. Dersom den er myk kan du derimot muligens få lov dersom den ikke er pakket full. Du må få plass under setet. 

Anonymkode: 6e4af...37b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så også det! Og denne blir 20 cm for «bred». Så synd :( Er jo bare noen cm... har sett på de veskene i en litt mindre utgave og da synes jeg de blir for lita!

Anonymkode: acb71...486

Tviler sterkt på at du ikke får ta med denne inn på flyet. Den er jo myk, og du skal vel heller ikke stappe den full. Hadde ikke bekymra meg for den. Har brukt sånne bagger flere ganger selv uten noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så også det! Og denne blir 20 cm for «bred». Så synd :( Er jo bare noen cm... har sett på de veskene i en litt mindre utgave og da synes jeg de blir for lita!

Anonymkode: acb71...486

Det er ikke «bare noen cm». Den går hverken under setet eller i bagasjehyllen. Hvor tenker du at du skal oppbevare den under letting og landing? I midtgangen??

Du får gjøre som oss andre. Enten bruker du en veske som er innenfor målene ellers sjekker du vesken inn. 

Anonymkode: 621db...678

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke «bare noen cm». Den går hverken under setet eller i bagasjehyllen. Hvor tenker du at du skal oppbevare den under letting og landing? I midtgangen??

Du får gjøre som oss andre. Enten bruker du en veske som er innenfor målene ellers sjekker du vesken inn. 

Anonymkode: 621db...678

Jeg har sett folk med større og harde kofferter i flyet. Den baggen der er bag, ikke en hard koffert. Ingen bryr seg om de baggene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er for stor. Om alle passasjerer skulle komme med så store bager så blir jo hyllene fort fylt opp. De er hverken lagd eller ment for det. Crewet hater passasjerer som ikke kan følge mål som er angitt for størrelse på håndbagasje,

Husk at enkelte flyplasser har egne personer som måler håndbagasjen, de nekter passasjerer med for stor håndbagasje å gå igjennom med dette.

Anonymkode: 17c43...d80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den går helt sikkert :) vært på tur til Spania i helgen med en ganske stor bag som håndbagasje.Var ikke mindre på tur hjem akkurat.Men den var enkel å presse ned i formen til flyselskapene fordi den var så myk.

Anonymkode: f110e...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/tilbehør/vesker/day-birger-et-mikkelsen-141/day-gweneth-prep-weekend-72440-0014/

 

vet noen om denne blir for stor å ta med som håndbagasje? 

Anonymkode: acb71...486

Hvert enkelt flyselskap har sine mål og sine vektgrenser. Du må enten oppgi flyselskap eller lese selv på sidene der du har bestilt din billett. Opplysningene du etterspør kommer også opp i billettbestillingen din underveis, der godtar du også bagasjereglene.

Anonymkode: 076f9...a9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den er myk, så går det nok helt fint så lenge du bare fyller den slik at den kan presses sammen til flyselskapet sine grenser for håndbagasje. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at den kan funke hvis du ikke fyller den. Reiste med WizzAir i dag, de er STRENGE, med håndbagasjeregler mindre enn normalen (40x30x20). Mange som kom inn med større bager, fordi de ikke var fulle og derfor kunne presses oppi den boksen uten problemer. 

Men vær da nøye på å legge bagen på en sånn måte at den ikke tar mer plass enn nødvendig på flyet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så ufattelig dumt å lese, jeg har hatt større koffert med meg, eller større bag. Les  reglene med det selskapet du skal reise med, du kan risikere at du kommer til gate så må kofferten din sendes pga størrelsen. Det er ingen her inne som kan overstyre reglene for baggasje ombord, den skal opp i hattehylla, der skal andre også ha baggasjen sin . Det er størrelse og vekt som bestemmer om du får ha den med inn på flyet. Treffer du på noen som er den som følger reglene så kan du måtte sende den, har du ikke baggasje inkludert i billetten din må du betale kostnaden der og da, noe som ofte er dyrere enn om du bestiller på forhånd. Hva andre har opplevd spiller da ingen rolle, det er 1000 vis av forksjellige som jobber i de forskjellige selskapene, og noen ganger er en heldig, men andre ganger det motsatte. OG 20 cm er ikke bare noen få, men det er flere og flere selskap som har en kasse de sjekker hånd baggasje på før du går ombord, dette fordi flere og flere har billetter de selger uten baggasje inkludert

Anonymkode: f89bc...d35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎01‎.‎2019 den 12.24, AnonymBruker skrev:

...........Og denne blir 20 cm for «bred». Så synd :( Er jo bare noen cm... .................

20 cm kortere benplass, eller 20 cm smalere sete.  Er det bare noen cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som bunnen, som er 70 cm, er stiv. I så fall kan du få problemer. Hvis den egentlig er så myk som resten av baggen ser ut og ikke du fylller den går det helt fint.

Anonymkode: 2be10...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette temaet er vel omtrent ferdig snakket nå 😉 Men bare et par siste innspill. Det er litt dumt når alle skal prøve å dra med seg svære kabinkoffereter. Ja, som regel går det greit men hvis flyet er helt fullt så skaper det en del problemer. Og jeg ser også folk som har så tunge kabinkofferter at de ikke klarer å legge de opp i hattehyllen selv - og det er faktisk ikke kabinpersonalets jobb å gjøre dette. PÅ en annen side har flyselskapene lagt opp til dette selv ved at de har billetter som ikke inkluderer innsjekket bagasje og dermed blir det at folk prøver å ta med seg mest mulig inn i kabinen. Så jeg vil anbefale reisende om å følge reglene g hvis du har behov for å ta med mye - sjekk inn bagasjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...