Gå til innhold

Hvor høy forsikringssum bør jeg sette på veterinærutgifter til rasekatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å sammenligne forsikringer og må velge ønsket forsikringssum. Går fra 10 til 50-tusen. Hva har dere valgt til deres katt? Bør jeg sette det høyere pga jeg har renraset? 

Anonymkode: b7d23...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter nøye vurdering har jeg valgt å ikke forsikre mine to som skal hentes snart.

Fikk tilbud fra Agria til rett over hundrelappen pr stk, ikke inkludert livsforsikring, men da med høy fast egenandel, så har man den bevegelige. Det var ÅRLIG veterinær for inntil 30.000.

Så må den opereres og reopereres er det over 30.000 ikke dekket. Så skrur de opp premien (venninne opplevde det hos Agria)

Jeg har oppsparte midler og kan kjøpe ti nye rasekatter i morgen om det skulle skje noe, for å si det sånn. Jeg vil heller sette inn tilsvarende forsikringssum på en egen konto, og skjer det noe før kontoen har vokst seg stor, har jeg penger til å dekke det selv.

Jeg har diskutert dette med oppdretter, og vi har ganske likt syn på ting. Jeg opprettet også tråd om dette her inne, og omtrent alle svarte at det var å kaste penger ut vinduet. Det var sikkert ikke de samme som nå peser hun som måtte avlive katten sin etter den satt fast i en rosebusk....

Anonymkode: dd7fe...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på om du skal ha den som selskapsdyr, eller bruke den til avl.

Anbefaler uansett alle å forsikre kjæledyret sitt, så man ikke plutselig må stå der og velge mellom behandling eller avlivning.

Edit: Jeg har to Sphynx, kastrerte, som kun er selskapsdyr.

Jeg husker ikke hva jeg har valgt av sum, men da altså ikke det dyreste, men en helt basic forsikring som dekker det grunnleggende, som ALLE kjæledyreiere burde ha, uavhengig av rase.

Altså, den samme forsikringen som jeg ville hatt til en huskatt.

Endret av 282_NaughtySpark
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...