Gå til innhold

Finnes det helsesekretærer/sekretærer som jobber på sykehus?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes dere? 

Hvordan utdannelse/erfaring hadde dere før dere fikk jobb? Noen som kommer rett fra skolebenken? "Alle" sier det er umulig å få jobb. Men hvem er dere som har fått jobb, for noen må jo få disse jobbene? Og ikke minst, hvor i landet jobber du og når fikk du jobben? 

Snart ferdig helsesekretær og en smule nervøs... 

Anonymkode: e0ed5...549

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helsesekretærer skal kunne få jobb i alle skranker på sykehusets avdelinger, i skranken på helsestasjoner og i skranken på legekontorene. Tidligere kalte de det legesekretær. Jeg er ikke ferdig med utdannelsen selv men jeg har sett endel jobber på Jobbsøkerportal
Bare logg deg på så kan du se om du finner noen i nærområdet ditt.

Anonymkode: 16cf9...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble autorisert helsesekretær så jobbet jeg i vikariater i ca ett år. Fikk fast jobb da jeg søkte  på en stilling hvor jeg tidligere hadde hatt et vikariat  og sjefen kjente til meg fra før. Jobber i Oslo-området. 

 

Anonymkode: a75c3...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg ble autorisert helsesekretær så jobbet jeg i vikariater i ca ett år. Fikk fast jobb da jeg søkte  på en stilling hvor jeg tidligere hadde hatt et vikariat  og sjefen kjente til meg fra før. Jobber i Oslo-området. 

 

Anonymkode: a75c3...a24

Ts 

Man er kanskje avhengig av å kjenne noen altså? Jeg gjør ikke det 😞

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsesekretærer skal kunne få jobb i alle skranker på sykehusets avdelinger, i skranken på helsestasjoner og i skranken på legekontorene. Tidligere kalte de det legesekretær. Jeg er ikke ferdig med utdannelsen selv men jeg har sett endel jobber på Jobbsøkerportal
Bare logg deg på så kan du se om du finner noen i nærområdet ditt.

Anonymkode: 16cf9...7ef

Vet det er mange jobber. Men det skal visstnok være VELDIG mange søkere på alle disse jobbene. Så man får visst ikke jobb. Vet om flere som har sagt de har gitt opp og søke for de får ikke jobb likevel... 

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg ble autorisert helsesekretær så jobbet jeg i vikariater i ca ett år. Fikk fast jobb da jeg søkte  på en stilling hvor jeg tidligere hadde hatt et vikariat  og sjefen kjente til meg fra før. Jobber i Oslo-området. 

 

Anonymkode: a75c3...a24

Er det lenge siden forresten? Vanskelig å få vikariat? 

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Man er kanskje avhengig av å kjenne noen altså? Jeg gjør ikke det 😞

Anonymkode: e0ed5...549

Jeg kontaktet diverse vikarbyråer og fikk derfor prøvd meg på flere plasser og på den måten fikk jeg kontakter 

Anonymkode: a75c3...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ble ferdig utdannet som helsesekretær i 2015 og jeg trenger oppfriskning av kunnskapen min. Vet dere noe om muligheten til at jeg kan få hospiteringplass på sykehuset? Noen som har erfaring med dette ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, superwoman123 skrev:

Hei ble ferdig utdannet som helsesekretær i 2015 og jeg trenger oppfriskning av kunnskapen min. Vet dere noe om muligheten til at jeg kan få hospiteringplass på sykehuset? Noen som har erfaring med dette ? 

Har du fått jobb som helsesekretær? Vet bare at det skal være vanskelig å få praksisplass.

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kontaktet diverse vikarbyråer og fikk derfor prøvd meg på flere plasser og på den måten fikk jeg kontakter 

Anonymkode: a75c3...a24

Var det lett og få vikariat? Jeg er redd man plutselig står uten jobb i mellom vikariater. Har 100% full fast jobb fra før av.. 

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ta kontakt med rekrutteringsbyråer - tror også du må regne med å begynne med vikariater, når du først har fått en fot «innafor» så er det lett -er min erfaring. Jeg har jobbet på 2 avdelinger på somatisk sykehus, i kommunen, spesialisthelsetjeneste (psykiatri) og legekontor.

Anonymkode: 46a33...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel må du kjenne noen for å få jobb og hvert fall fast stilling. Det gjorde jeg. Men vet de søker helsesekretærer på en gyn-klinikk i Drammen. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å ta kontakt med rekrutteringsbyråer - tror også du må regne med å begynne med vikariater, når du først har fått en fot «innafor» så er det lett -er min erfaring. Jeg har jobbet på 2 avdelinger på somatisk sykehus, i kommunen, spesialisthelsetjeneste (psykiatri) og legekontor.

Anonymkode: 46a33...90a

Men hva skjer om man har hatt vikariater også står man der uten jobb? Jeg har barn og huslån. 

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, henriette_ skrev:

Som regel må du kjenne noen for å få jobb og hvert fall fast stilling. Det gjorde jeg. Men vet de søker helsesekretærer på en gyn-klinikk i Drammen. 🙂

Det er sånn ja. Var redd for det! Er mange i nærheten her også. Men er så fryktelig mange om beinet. 

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skjer om man har hatt vikariater også står man der uten jobb? Jeg har barn og huslån. 

Anonymkode: e0ed5...549

Jeg har fått jobb først med vikariat -men med mulighet for fast jobb, så det ordnet seg greit. Det sykehuset jeg jobbet ved brukte mye rekrutteringsbyrå for å «prøve ut» folk før de ansatte fast. Klart det er en sjangs å ta, har hatt en del vikariater opp igjennom årene også, med barn og huslån -men har aldri hatt opphold i mellom de så det har aldri vært ett problem for meg. Er du utrygg på det, må du bare prøve å søke de faste jobbene.

Anonymkode: 46a33...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått jobb først med vikariat -men med mulighet for fast jobb, så det ordnet seg greit. Det sykehuset jeg jobbet ved brukte mye rekrutteringsbyrå for å «prøve ut» folk før de ansatte fast. Klart det er en sjangs å ta, har hatt en del vikariater opp igjennom årene også, med barn og huslån -men har aldri hatt opphold i mellom de så det har aldri vært ett problem for meg. Er du utrygg på det, må du bare prøve å søke de faste jobbene.

Anonymkode: 46a33...90a

Men for å prøve ut folk. Vet du hvilke kvaliteter/krav de har for å ville ha de? Er det noe som folk ofte gjør feil som gjør at de ikke vil ha de? Vet du noe om dette? 

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men for å prøve ut folk. Vet du hvilke kvaliteter/krav de har for å ville ha de? Er det noe som folk ofte gjør feil som gjør at de ikke vil ha de? Vet du noe om dette? 

Anonymkode: e0ed5...549

Der hvor jeg ble ansatt via ett rekrutteringsbyrå, så var det andre gangen de gjorde det på den måten, de var fornøyd med den løsningen. Jeg jobber også ett sted det hvor stillingen var «viktig» for daglig drift og de var avhengig av å treffe riktig med en gang. Jeg stod i registrerene til rekrutteringsbyrået som tok kontakt med meg på bakgrunn av at de hadde intervjuet meg på generell basis først, bakgrunnen jeg hadde, så var jeg til intervju hos arbeidsgiver som valgte å ansette meg først noen måneder via rekrutteringsbyråer så ble jeg fast ansatt av sykehuset. Da jeg sa opp etter en stund så brukte de samme fremgangsmåte. Jeg hadde fast jobb før jeg begynte i det vikariatet «med mulighet for fast stilling» , så klart en liten sjangse å ta. Jeg tok over etter ei som hadde blitt pensjonist og som hadde jobbet der i en mannsalder.

Anonymkode: 46a33...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der hvor jeg ble ansatt via ett rekrutteringsbyrå, så var det andre gangen de gjorde det på den måten, de var fornøyd med den løsningen. Jeg jobber også ett sted det hvor stillingen var «viktig» for daglig drift og de var avhengig av å treffe riktig med en gang. Jeg stod i registrerene til rekrutteringsbyrået som tok kontakt med meg på bakgrunn av at de hadde intervjuet meg på generell basis først, bakgrunnen jeg hadde, så var jeg til intervju hos arbeidsgiver som valgte å ansette meg først noen måneder via rekrutteringsbyråer så ble jeg fast ansatt av sykehuset. Da jeg sa opp etter en stund så brukte de samme fremgangsmåte. Jeg hadde fast jobb før jeg begynte i det vikariatet «med mulighet for fast stilling» , så klart en liten sjangse å ta. Jeg tok over etter ei som hadde blitt pensjonist og som hadde jobbet der i en mannsalder.

Anonymkode: 46a33...90a

Hvilke egenskaper vil du si er viktig for helsesekretærer på sykehus? 

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skjer om man har hatt vikariater også står man der uten jobb? Jeg har barn og huslån. 

Anonymkode: e0ed5...549

Da må man søke dagpenger.

Det er veldig vanlig å gå veien om vikariater for å få fast jobb, i veldig mange yrker/bransjer.

Anonymkode: a34f2...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk enkelt jobb på Sørlandet som legesekretær da jeg ikke er autorisert helsesekretær. Hadde dog annen relevant ikke-medisinsk både utdanning og erfaring. Vil bare advare om at man på sykehus havner nederst i næringskjeden og blir hakket på og herset med, spesielt av bitchy sykepleiere med mindreverdighetskompleks. 

Anonymkode: 9284a...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...