Gå til innhold

Er det umoralsk å ta Botox for mødre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det umoralske at kvinner med Tenåringer tar botox siden de er forbilder. Bør de ta ansvar som bloggere? 

Tenåringer blir påvirket av sine nærmeste nærmeste ikke bare av bloggere!

Anonymkode: 16ecd...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man trenger da ikke annonsere for ungene at man har gjort det.  Jeg tok halv dose botox i sinnarynka i sommer.  Sa ingenting til sønnen min på 19.  Han samt alle jeg kjenner la ikke merke til det engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg, er det bedre at jeg har 20 migreneanfall i måneden, mener du?

Anonymkode: 15150...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke jeg, er det bedre at jeg har 20 migreneanfall i måneden, mener du?

Anonymkode: 15150...263

Hjelper botox mot migrene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hjelper botox mot migrene? 

Det kan gjøre det ja :) Det hjelper i hvert fall for meg! Virker for veldig mange.

Anonymkode: 15150...263

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan gjøre det ja :) Det hjelper i hvert fall for meg! Virker for veldig mange.

Anonymkode: 15150...263

Så bra at du har funnet ut noe som fungerer. Kjempebra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke jeg, er det bedre at jeg har 20 migreneanfall i måneden, mener du?

Anonymkode: 15150...263

Er det de som tar botox mot migrene TS sikter til tror du?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke vil at barna skal begynne med botox, ja, da er det umoralsk. 

Botox som medisin er fritatt, har besteforeldre som tar botox mot drypp/rykninger i ansiktet. De er like fine med rynkene sine, da det ikke påvirker huden.

Anonymkode: 2b4bf...b8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peonjenta skrev:

Er det de som tar botox mot migrene TS sikter til tror du?

Nei, men hun utelukket det heller ikke. 

Anonymkode: 15150...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hun utelukket det heller ikke. 

Anonymkode: 15150...263

Syns du det er umoralsk å ta botox mot migrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Syns du det er umoralsk å ta botox mot migrene?

Jeg syns ikke det er umoralsk å ta botox i det hele tatt jeg. 

Anonymkode: 15150...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdrar du barna riktig og viser dem hva som er rett og galt og at de skal like seg selv så er det da lov til å gjøre hva man vil i voksen alder selv. Du trenger selvfølgelig ikke skryte av det i hytt og pine heller. 

Men umoralsk eller ei, din kropp ditt valg. 

Anonymkode: 32cf6...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umoralsk faktisk... 😂 hvilken norm, verdi eller holdning er det som brytes egentlig og hvem har definert at disse er "umoralske" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan gjøre det ja :) Det hjelper i hvert fall for meg! Virker for veldig mange.

Anonymkode: 15150...263

Man tar jo ikke botox for migrene på samme steder som man evt tar det for å minske rynker🤣!! Hvis du tror noen tar botox i f eks sinnarynken for å minske migrene anfall da er man litt ut på jordet😄

Anonymkode: 57c21...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man tar jo ikke botox for migrene på samme steder som man evt tar det for å minske rynker🤣!! Hvis du tror noen tar botox i f eks sinnarynken for å minske migrene anfall da er man litt ut på jordet😄

Anonymkode: 57c21...1e6

Og du vet helt åpenbart ikke hva du snakker om, snakk om å drite seg loddrett ut. Tar Botox mot migrene hver tredje måned og jo jeg kan bekrefte at det OGSÅ settes i sinnarynka. Og øverst i panna, hodebunnen, rundt ørene, i nakken og i skuldrene. Noen setter det også i en nerve "bak" nesa, inni hodet. Noen ganger settes det også i tyggemuskelen. Men hva vet vel jeg, jeg får jo bare et helt glass av det sprøyta inn i hue?!

Anonymkode: 15150...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel helt hvilke verdier du selv har? Hvis du er i mot å fikse på utseende og mener man skal holde seg naturlig, så ja, da vil det vel være umoralsk? Men det er vel rimelig sært eh.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man tar jo ikke botox for migrene på samme steder som man evt tar det for å minske rynker🤣!! Hvis du tror noen tar botox i f eks sinnarynken for å minske migrene anfall da er man litt ut på jordet😄

Anonymkode: 57c21...1e6

Man setter botox i musklene på samme måte som for rynker når det gjelder migrene.   I sinnarynken er veldig vanlig, da er selvsagt bivirkningen at man mister rynken mellom øynene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er god moral skal jeg ikke gå så mye inn på, men det er klart at mødre har et særlig ansvar om de ønsker å bryte ned "skjønnhetstyraniet". Markedskreftene utnytter kjøpeviljen som er der, og så lenge kvinner belønner magasinene, bloggerne, kleskjedene osv. for å skape dette presset vil det være bortimot umulig å få gjort noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner er sent i 30-årene og har en datter på 17. For noen år siden ble denne moren singel, og mottok samtidig en ikke helt ubetydelig arv. Det tok ikke mange dagene før hun lå på operasjonsbordet og fikset puppene sine. Det ble også en nosejob, botox og fillers. Før var mor og datter svært like, men mor tar altså avstand fra sitt eget utseende ved å gjøre full makeover. Needless to say har de siste årene for datteren vært vanskelige. Hun sliter med dårlig selvtillitt, og jeg regner nesten med at puppene blir større så snart som råd er. Nesa vet jeg at hun skal gjøre noe med. 

Det er trist at voksne mennesker sliter så med selvtilliten sin at de må fikse så mye på utseendet sitt. Tragisk blir det når de har barn og overfører denne følelsen på sine barn. Vent i det minste til barna har blitt større og er trygge på seg selv. Du overfører bare din usikkerhet til barnet ditt.

Botox av medisinske årsaker er selvsagt ikke det samme.

Anonymkode: 6d982...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det umoralske at kvinner med Tenåringer tar botox siden de er forbilder. Bør de ta ansvar som bloggere? 

Tenåringer blir påvirket av sine nærmeste nærmeste ikke bare av bloggere!

Anonymkode: 16ecd...367

Såklart, du fremstår som en dårlig rollemodell å bruke den slags. Sender helt feil signaler, dette er veldig farlig for de kvinnelige kjønn. Hvorfor? Fordi kvinner er ekstremt konforme, dere følger flokken heletiden på hva som er "normalt" blant gjengen deres.

Anonymkode: 77b1e...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...