Gå til innhold

Er du penest i virkeligheten eller på bilder ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På bilder dessverre. Ser jo ikke helt selv hvordan jeg ser ut, men har fått tilbakemeldinger mange ganger på at folk syns jeg er skikkelig fotogen, og det tror jeg betyr at jeg er penere på bilder. Har en dårlig ansiktsprofil, men på bilder har jeg lært meg hvordan jeg bør ha hodet for å se penest mulig ut. 

Anonymkode: 9a1e1...464

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig overdrevet at man ser så annerledes ut i speilet. Jeg har sett flere andre i speilet når jeg har vært med på badet eller på et toalett på et utested og de ser faktisk ikke så annerledes ut. Når jeg prøver å speilvende bilder av meg selv så ser jeg heller ikke veldig annerledes ut, men det er litt rart å se sideskillen på "feil" side.

Skulle jo tro at det var en skikkelig drastisk forskjell sånn som folk skriver hver gang en slik tråd dukker.

Jeg tror at det kan være mye større forskjell fra hvordan folk ser ut på bilder og i virkeligheten. Det er noe jeg ser mye oftere. Noen ganger lurer man på om det er samme person selv om de ikke bruker filter eller noe.

Anonymkode: 9aa6f...0f1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som mister all form i ansiktet? Jeg ser kjeveløs ut på bilder. Vokser også fram en ny hake 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg studert 508 bilder, og filmet meg selv i tilsvarende timer.

Jeg kom frem til at høyresiden min er hakket finere på bilder ❤️ 

Neida. Men det sier seg vel selv at man ikke får observert seg selv i naturlige situasjoner og posisjoner i virkeligheten? Man ser jo bare eventuelt speilbilde, og da vil de fleste endre på noe ila noen få sekunder - nettopp fordi vi er programmert litt til å «forbedre utseendet» når vi først ser oss selv?

Men, det ble en gang tatt bilde av meg i liveversjon - og jeg synes på en måte det var finere enn selve stillbildet. Men det er jo fordi man smiler mer naturlig i virkeigheten og har kommunikasjon med andre. På bilder blir det sjeldent naturlig. 

Anonymkode: eafc0...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.1.2019 den 21.59, AnonymBruker skrev:

"Virkeligheten" er et speilvendt bilde av oss selv. Dermed opplever vi ikke oss selv slik andre gjør. Ergo foto er sannheten. Derfor foretrekker jeg alltid Snap-kamera. Der ser jeg ut som jeg gjør når når jeg ser meg i speilet. 

Anonymkode: ed6ed...631

Men du blir speilvendt for alle andre, så kanskje du ser verre ut for dem 🤔

Anonymkode: a642e...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gjerne høre at jeg ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Ironisk nok så ser jeg "slankere" ut på bilder enn i virkeligheten 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke pen ut på hverken bilder eller i virkeligheten.

Anonymkode: 21cd3...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de fleste av oss er faktisk ganske usymmetriske. Man har litt ulik form eller størrelse på øyne, øyebryn sitter ikke likt, man har ulik tannstilling på den ene og den andre siden av munnen, nesa er litt spissere fra venstre enn fra høyre.. Ikke store ting man tenker over, men nok til at hjernen vil oppfatte et fotografi og et speilbilde som to litt ulike ansikter. 

Neste gang du står med en du kjenner foran speilet, studer speilbildet av ansiktet hans/hennes. Kan nesten garantere deg at du ser forskjell på speilbildet og hvordan h*n ser ut "på ekte" :) 

Anonymkode: 888de...f6a

Et kjent "eksperiment" fra gamle dager var jo å kopiere opp to identiske fotos av ansiktet, og deretter klippe dem i to på midten. Så bytter man om. Det ene bildet viser da to venstresider satt sammen til et ansikt, det andre viser to høyresider satt sammen til et ansikt. (Forklarer meg sikkert kronglete, men skylder på at det er sent på natta).

Uansett: Skremmende effekt. Det sies at på de fleste vil det ene ansiktet fremstå som "ondt" og kraftfult, og det andre som "snilt" men litt veikt.  

Anonymkode: 9b1c6...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns jeg er langt penere i speilet enn på de fleste bilder.  Noen få bilder av meg blir bra, og det er ofte de som blir tatt uten at jeg vet det.  Selfies er håpløst, 1 av 100 bilder blir kanskje bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penest når jeg selv tar bilder, så i virkeligheten, og minst fotogen når andre tar bilder. Handler vel litt om vinklene jeg ser meg selv i til vanlig og på bilder andre tar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kamera fører med seg ufrivillige rykkninger, skjeling, rare grimaser, så tror jeg jeg ser hakket bedre ut i virkeligheten. Da er ikke ansiktet mitt alltid i en eller annen grimase.

Endret av Senil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I virkeligheten, håper jeg, for jeg ser ikke ut på bilder.

Anonymkode: cf2dd...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at jeg er utrolig lite fotogen, og bedre i virkeligheten, men det hender at det dukker opp noen bilder som sier det motsatte. Slike "Nei, kan ikke bruke det, for det lyver meg altfor bra!" 

Jeg har forøvrig en venninne som ikke er spesielt pen, men kamera elsker henne. På bilder er hun ofte superflott, mens ganske slitt i RL. Og det uten noen filtre. Må ha noen trekk som gjør seg bedre i stillbilder. :)

Anonymkode: b1bd7...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I virkeligheten.  Kjøper ikke den at det er bildet av oss som det som stemmer og sånn andre oppfatter oss, pga det speilvendt greine. Forskere skal si noe om absolutt alt. De visste nemlig en sånn artikkel en gang og dro frem kjendiser og et bildet av hvordan de så seg i speilet og hvordan omverden så dem. Jeg så dem slik de så seg selv i speilet. Bildet kan også lyve. Legger gjerne til noen kg ekstra, trekk i ansiktet kan bli annerledes , bevegelser kan komme (u)heldig ut på bilder. Det er mye som spiller inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...