Gå til innhold

Er du penest i virkeligheten eller på bilder ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle kan se penere ut på bilder enn det de virkelig er, om man bare tar nok bilder av dem og kommer til det øyeblikket de glemmer kamera. 

Anonymkode: 05ec8...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke bra ut på bilder lenger.. mer fornøyd med det jeg ser i speilet. 

Min søster er super fotogen- ser ikke likedan ut i virkeligheten. 

Anonymkode: df989...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen filmet meg i morges mens jeg slet med å fjerne is fra bilen. 

 

kastet nesten telefonen i veggen. Helt klart i virkeligheten 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at alle tror de ser bedre ut i virkeligheten, er jo at man da ser seg selv i speilet. Og i speilet er som kjent alt speilvendt, slik at det vi føler er "riktig" egentlig er motsatt av hvordan andre ser oss. Når vi ser fotografier av oss selv så føles det feil, men det er egentlig det som er den riktige versjonen.

Jeg føler ofte jeg ser stygg ut på bilder, mens venninner kan peke på samme bildet av meg og si "der var du fin!". Det har som sagt mest med speilvendthet å gjøre.

Anonymkode: 888de...f6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier jeg er så fotogen. Tolker det som at jeg er penere på bilder enn i virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkeligheten, i 99% av tilfellene. Jeg vil påstå at 1 av 100 bilder av meg blir skikkelig bra, mens resten blir skikkelig fæle. Er det forresten speil så innmari speilvendte da? Jeg syns ikke selve proporsjonene mine blir noe annerledes på bilder enn i speilet, det er gjerne heller stygt smil etc som gjør meg styggere på bilder. På de bildene jeg er penest, føler jeg at jeg er lik det jeg ser i speilet. 

Anonymkode: 695d1...df2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I virkeligheten. Det betyr riktignok ikke at jeg er pen, bare at jeg ser mindre ille ut :fnise: . Jeg er absolutt ikke fotogen og tror jeg kan telle på en hånd de bildene som er tatt av meg opp gjennom årene der jeg faktisk ser ut som folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at alle tror de ser bedre ut i virkeligheten, er jo at man da ser seg selv i speilet. Og i speilet er som kjent alt speilvendt, slik at det vi føler er "riktig" egentlig er motsatt av hvordan andre ser oss. Når vi ser fotografier av oss selv så føles det feil, men det er egentlig det som er den riktige versjonen.

Jeg føler ofte jeg ser stygg ut på bilder, mens venninner kan peke på samme bildet av meg og si "der var du fin!". Det har som sagt mest med speilvendthet å gjøre.

Anonymkode: 888de...f6a

Hvorfor skulle det ha noe å si om bildet av en speilvendes eller ikke? De fleste ser vel lik ut på begge sider av ansiktet?

Anonymkode: 0f2bf...fae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå husker jeg ikke hvor jeg leste dette, men dere som snakker om speilvendt osv. Jeg tror det heller handler om kameralinsen, så bilder gir heller ikke et klart bilde av hvordan vi ser ut (altså, det er ingen fasit for å si det sånn). Okei, dette var ei elendig forklaring, for jeg husker ikke helt hva det stod. Poenget er at jeg heller tror det har noe med kameralinsen, hva den fanger opp ut ifra vinkel osv. Uansett, jeg skal sette meg inn i dette, for jeg lurer på hvorfor jeg ser pen ut i virkeligheten og så helvettes stygg ut på bilder. Utrolig irriterende i dette SoMe-samfunnet 😭😅 Om jeg bare kunne ha fått ETT bilde som hadde gjenspeilt hvordan jeg ser ut (og dette er ikke bare min egen oppfatning, men andre sier også at jeg ser bedre ut i virkeligheten). Jeg får vel si til barnabarna at ho bestemor var veldig pen da hun var ung, men det kan dere dessverre ikke få se da jeg ser ut som et rasshøl på samtlige bilder 👎🏼 

Anonymkode: 22280...f46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå husker jeg ikke hvor jeg leste dette, men dere som snakker om speilvendt osv. Jeg tror det heller handler om kameralinsen, så bilder gir heller ikke et klart bilde av hvordan vi ser ut (altså, det er ingen fasit for å si det sånn). Okei, dette var ei elendig forklaring, for jeg husker ikke helt hva det stod. Poenget er at jeg heller tror det har noe med kameralinsen, hva den fanger opp ut ifra vinkel osv. Uansett, jeg skal sette meg inn i dette, for jeg lurer på hvorfor jeg ser pen ut i virkeligheten og så helvettes stygg ut på bilder. Utrolig irriterende i dette SoMe-samfunnet 😭😅 Om jeg bare kunne ha fått ETT bilde som hadde gjenspeilt hvordan jeg ser ut (og dette er ikke bare min egen oppfatning, men andre sier også at jeg ser bedre ut i virkeligheten). Jeg får vel si til barnabarna at ho bestemor var veldig pen da hun var ung, men det kan dere dessverre ikke få se da jeg ser ut som et rasshøl på samtlige bilder 👎🏼 

Anonymkode: 22280...f46

Hva er som gjør at du ser så ille ut på bildene da? Dobbelthake? Skjeiv nese? Ser sur ut? Ser gammel ut?

Anonymkode: 0f2bf...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Jeg synes for øvig ikke at jeg ser så bra ut i speilet. Ser helt ok ut, men ikke sånn at jeg ser helt fantastisk ut der og helt jævlig ut på bilder. Grunnen til at bilder av meg blir dårlige er fordi de som tar bildene ikke er særlig flinke og tar nesten bare bilder når jeg snakker, blunker, har en rar grimase eller spiser. Selfies blir stort sett bra, men jeg tenker at alle kan ta bra selfier uten filter og tull. Det handler mye om lys og vinkler.

Jeg er egentlig usikker. Har aldri fått høre noe utenom fra eksen som alltid lo av hvordan jeg så ut på bilder, men han var en ekstremt dårlig fotograf da. Alle bildene han tok var lite flatterende på en eller annen måte. Det er også vanskelig å vite hvordan andre oppfatter meg. De fokuserer kanskje på helt andre ting enn det jeg gjør.

Anonymkode: 9aa6f...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må være heldig med lys og vinkel for at bildet skal bli fint (eller ikke stygt😅). Det må være noe med ansiktsform og beinstruktur som gjør at jeg ser veldig stygg ut på bilder. 

I speilet ser jeg normalt søt ut. 

Håper andre ser meg sånn som jeg ser meg selv i speilet🤞

Anonymkode: cf8a3...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv føler jeg at jeg er penere i virkeligheten enn det som ofte kommer frem på bilder. 

Anonymkode: 9ff73...094

Jeg er ihvertfall penere i speilet enn på bilder. Helt hvordan jeg ser ut i virkeligheten er ikke så godt å si. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det ha noe å si om bildet av en speilvendes eller ikke? De fleste ser vel lik ut på begge sider av ansiktet?

Anonymkode: 0f2bf...fae

Nei, de fleste av oss er faktisk ganske usymmetriske. Man har litt ulik form eller størrelse på øyne, øyebryn sitter ikke likt, man har ulik tannstilling på den ene og den andre siden av munnen, nesa er litt spissere fra venstre enn fra høyre.. Ikke store ting man tenker over, men nok til at hjernen vil oppfatte et fotografi og et speilbilde som to litt ulike ansikter. 

Neste gang du står med en du kjenner foran speilet, studer speilbildet av ansiktet hans/hennes. Kan nesten garantere deg at du ser forskjell på speilbildet og hvordan h*n ser ut "på ekte" :) 

Anonymkode: 888de...f6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...