Gå til innhold

Du som har "kommunefarget" hår og farger det...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går du for lysere eller mørkere? Er 18 år, og har aldri farget håret, men har lyst å prøve og er usikker på om jeg skal bleike eller bli mørkere. Hva krever minst "upkeep"?

Hårfargen min er ca dette, kan nesten se grå ut med lite glans. image.thumb.png.13d27d5bf9b8cbebd4ac941efe16370a.png

Anonymkode: 1b3c5...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg farger håret i omtrent samme mørkhet som jeg har, for å unngå for skarp ettervekst, men i "renere" og penere brunfarge. Selv er jeg mer eller mindre kommunefarget fra naturens side, og det har jeg aldri likt. Før i tiden bleket jeg striper i håret og var blond, men de siste 20 årene har jeg vært brunhåret.

Jeg bruker denne: https://www.blush.no/product/1006034/haarpleie/haarfarge/garnier-nutrisse-cream-53?gclid=EAIaIQobChMI7PXAy83_3wIVWuWaCh3eDQFhEAQYASABEgIbMfD_BwE&gclsrc=aw.ds#

Det er nok enklere å gå lengre uten å fornye fargen om man bleker håret. Farger man håret mørkere og velger en farge som er flere hakk mørkere enn sin naturlige, ser det litt rart ut med lysere ettervekst. Men etterveksten gjør liksom ikke noe hvis det er etterveksten som er mørkest, om du skjønner

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du kler best da? 

Jeg synes den fargen på bildet er nydelig. Selv har jeg en mellomblond farge. Jeg striper håret hos frisør ca 2 ganger i året. Da har jeg kanskje mye ettervekst men det er jo bare kult. Lyse striper er definitivt det som krever minst vedlikehold. MEN, det bør gjøres hos frisøren. Går du for en mørkere farge kan du gjøre det enkelt hjemme. Du må sikkert farge etterveksten en gang per mnd men det blir uansett billigere i lengden en å stripe det. Kommer helt an på hva du kler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en fin farge og foretrekker å kalle det for askeblond i stedet for den mer nedsettende betegnelsen kommuneblond... Hvis håret ellers ser sunt og blankt ut, så ser jeg ikke at det er så negativt å være askeblond. Strengt tatt er det nesten litt sjeldent, de fleste jeg kjenner med denne fargen striper eller farger håret. 😂 

Er forøvrig askeblond selv og har aldri  rydd meg om å farge/stripe håret. Håret er sunt og blankt, jeg får egentlig mye skryt for hårfargen og de fleste er overrasket over at det er naturlig askeblond. 

Anonymkode: 07c26...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mellomblond/kommune og farger det lysebrunt.  Det blir likevel mellombrunt.  Får veldig fort lys ettervekst da fargen ikke tar så godt i røttene. Også har jeg sikkert begynt å få noen grå.  Lurer på om jeg skal stripe det snart også begynne å bruke mørk blond farge i stedet slik at jeg slipper så tydelig ettervekst.  Har tynt hår i tillegg og føler jeg ser skalla ut når etterveksten syns mellom det mørke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde legge foliestriper i det! IKKE helblek eller farg det mørkt, du kommer til å angre (er dritstygt med hjelm-ettervekst hver mnd). Dessuten er kommunefarget hår med lyse striper LIT 🔥🔥🤩

Anonymkode: 14ace...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har balayage. Fargen i bunn er litt mørkere enn min egen hårfarge, men ikke så mye mørkere at jeg får et tydelig skille av ettervekst. Det er ganske kjekt når jeg ikke er hos frisøren så ofte. I tillegg trives jeg godt med fargespillet i håret.

Anonymkode: c39f9...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...