Gå til innhold

Hva var det verste tv-programmet du så som barn?


Million

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd her om det tv-programmet du likte best som barn, spør jeg om det motsatte. Hvilket tv-program mislikte du mest? Var det noen du hatet eller var direkte redd for?

Jeg var barn på 70-tallet, og det verste barneprogrammet jeg visste om var "Pompel og Pilt". Det skremte vannet av meg. Likevel satt vi og så på det hver gang, det var jo barne-tv, og vi hadde ikke særlig mange andre kanaler enn NRK å velge mellom. Det var et par svenske kanaler i tillegg, det var alt.

Pompel og pilt.....jeg synes de "sykkelpumpene" med garnhår inne i grotten var dritskumle, og det var så mye som var "rart" i det programmet. Kunne ikke fordra det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pompel og Pilt får jeg frysninger av den dag i dag 😄 Hater kjenningsmelodien og vaktmesteren som er der er jo skummel. Hva tenkt de på den gang. Likte heller ikke Pernille og Mr. Nelson, de dukkene skremmer jo vannet av en

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnen i det blå huset og Sesam Stasjon var gørr kjedelig! 

Anonymkode: ddc29...1d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Million skrev:

Inspirert av en annen tråd her om det tv-programmet du likte best som barn, spør jeg om det motsatte. Hvilket tv-program mislikte du mest? Var det noen du hatet eller var direkte redd for?

Jeg var barn på 70-tallet, og det verste barneprogrammet jeg visste om var "Pompel og Pilt". Det skremte vannet av meg. Likevel satt vi og så på det hver gang, det var jo barne-tv, og vi hadde ikke særlig mange andre kanaler enn NRK å velge mellom. Det var et par svenske kanaler i tillegg, det var alt.

Pompel og pilt.....jeg synes de "sykkelpumpene" med garnhår inne i grotten var dritskumle, og det var så mye som var "rart" i det programmet. Kunne ikke fordra det.

Jeg var også barn på 70-tallet og er helt enig med deg!! Det var så skummelt når de skulle gå gjennom de dørene og inn i mørket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pompel og pilt, Pernille og MR Nelson og Livet med Larkin!

Anonymkode: 9355d...5a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Karius og Baktus var skikkelig skumle med den der jamringen sin og de morderglisene.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumfie. Og noen av seriene på Midt i smørøyet, men husker ikke nødvendigvis hvilke. 

Og pappaen til Emil var kjempeskummel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er født tidlig på 70-tallet, men for sent til å huske Pompel og Pilt på TV. Så det ikke før det ble kultprogram på 90-tallet. Det verste jeg så på tv som barn var
1. Taremareby (jeg likte ikke stemmen og dialekten til Ingebrigt Davik og syntes av ukjente grunner at det var kjempeskummelt), 
2. Pernille og Mister Nelson (snålt, kjedelig og litt småskummelt på en gang) og
3. de programmene der Finn Carling leste høyt fra sine egne bøker (kjeeedeliiiig).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas toget og Gråtass. Var gørrkjedelig.

Anonymkode: 04680...b14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Thomas toget og Gråtass. Var gørrkjedelig.

Anonymkode: 04680...b14

Thomas toget var min egen sønns stooooore favoritt da han var liten. Vi hadde haugevis av videofilmer med Thomas-toget, og han så dem om og om igjen. 

Rart hvor forskjellige barn (og voksne) kan være om hva de liker og foretrekker 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fortsatt traumer etter faren til Emil som roper "EEEEEEMIIIIIIIIIL!!!!!!!" i begynnelsen av episodene. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Jeg har fortsatt traumer etter faren til Emil som roper "EEEEEEMIIIIIIIIIL!!!!!!!" i begynnelsen av episodene. :P 

Åh? Vi pleide å le av det, vi, den ropinga der han ble helt rød i fjeset og jaget etter sønnen. Synes du det var skummelt eller...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Åh? Vi pleide å le av det, vi, den ropinga der han ble helt rød i fjeset og jaget etter sønnen. Synes du det var skummelt eller...?

Jeg synes det var skummelt ja, forsvant som en rakett bak sofaen. :hoho: Men til mitt forsvar var jeg 3 år gammel. xD Året etter hadde også jeg glede av serien. :)

Endret av FrankDrebin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helmer og Sigurdson, ble livredd av alle drapene. Og Dagsrevyen, så skummelt at mannen på skjermen fulgte meg med blikket uansett hvor jeg gikk. 😄 Og Pernillle og Mr Nelssson, grøss. Portveien 2 var ellers da jeg offisielt vokste fra barne-tv.

Anonymkode: 7ff81...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...