Gå til innhold

Hvilken vegansk middag lagde du idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår hadde vi buddhabowl med ovnsbakt søtpotet, ovnsristede kikerter med masse digg krydder, quinoa/bulgur blanding, hummus, salatblanding, hvitløksstekt brokkoli og en tahinisaus med sitron og lønneisrup. NAM.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, deedee_ skrev:

Igår hadde vi buddhabowl med ovnsbakt søtpotet, ovnsristede kikerter med masse digg krydder, quinoa/bulgur blanding, hummus, salatblanding, hvitløksstekt brokkoli og en tahinisaus med sitron og lønneisrup. NAM.

🤤🤤🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et plantebasert kosthold er et variert og næringsrikt kosthold bestående av belgvekster, grønnsaker, fullkorn, frukt, bær, nøtter og kjerner, med lite eller ingen mat fra dyreriket.

Anonymkode: 16e39...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden trodd at jeg spiser plantebasert, men lærte noe nytt i dag også, gitt. Dvs, jeg er veggis og spiser egg- og melkeprodukter. Håper jeg kan få være med i tråden allikevel. Mye av det jeg spiser er uansett vegansk, og tips til hva andre spiser er alltid fint å få. :)

Gårsdagen min bestod av begredelige rester fra kjøleskapet, så det ble chilibønner, nachoschips, ruccola, mais, salsa og rømme. 

I morgen skal jeg lage vegetarchili med gresskarmos - det gleder jeg meg til å smake. Elsker chili i alle fasonger, men med gresskarmos høres det litt..rart ut. Så det blir enten helt fantastisk, eller helt blæ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Mener plantebasert som fritt for animaler,eller inkluder egg,melk etc? Håper på første :)

Anonymkode: 52ffe...7de

Nå var det igrunn vegansk jeg mente, visste ikke at plantebasert betydde med lite eller ingen animalier. Kan ikke endre HI heller siden jeg skrev som anonym...

Grunnen til at jeg skrev det slik er at jeg før har fått kjeft på forumet for å kalle meg veganer, og fått beskjed om at jeg heller skal si at jeg spiser plantebasert fordi jeg bruker skinnsko etc. Men det er altså feil definisjon også, så det er ikke lett :) 

Endret av Sol70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag lager jeg brun grønnsaksgryte med gulerot, kålrabi, brun saus på plantemargarin, bønner, linser, løk og poteter med flatbrød til! Digg!

Anonymkode: d3ccc...499

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg lage en varmende og litt spicy gulrotsuppe med kokosmelk. 😋

Surrer løk, hvitløk og ingefær sammen med litt curry paste, fyller på med grønnsakskraft, hakket tomat, kokosmelk og gulrot i små biter. Lar det koke til gulroten er god og myk, bruker stavmikser så det blir glatt konsistens, krydrer etter smak. Nydelig sammen med litt godt brød, kan også drysse fersk koriander oppi :) 

Anonymkode: 233df...11b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiser jeg pizza med tortillalefse som bunn, så et lag hummus, pizzasaus, litt violife-ost, masse paprika, sjampinjong, litt hampfrø, næringsgjær og oregano. Etter 13 minutter i ovnen ble den toppet med samme løkdressing fra i går og generøst med fersk spinat :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tomatsuppe. Hadde kjøttboller oppi da, men. 

Anonymkode: 9866e...0e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, deedee_ skrev:

I kveld skal jeg lage meg bbq blomkålvinger og ranchdressing! JUNK

Blomkålvinger? Hvorfor ikke bare blomkål? 

Anonymkode: 9866e...0e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Tilbakemeldinger tas på Pm eller på Ris og ros. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser omtrent aldri middag, men skal lage meg avokadotoast til lunsj. 

Ristet landbrød, skivet avokado, smilende egg og noen skiver bacon.

Anonymkode: 50e33...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville laget en ny tråd, TS, og presisert at du mener VEGANSK og ikke "hovedsaklig basert på planter, med et innslag av bacon og laks" siden alle kjøtthuene på forumet er ute av stand til å holde seg unna og MÅ spamme ned tråden med kjøttboller og egg. :rolleyes:

Anonymkode: b4551...050

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det spagetti med hjemmelaget tomatsaus og veganboller fra halsans kök.

Anonymkode: 5fd7c...92a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...