Gå til innhold

Hvilken vegansk middag lagde du idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Toast. Brød med plantesmør og veganost stekt i både plantesmør og olje ❤️ Latskapen lenge leve her og. I morgen blomkålsuppe på havremelk med veganske "hvitløksbrød"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor du på sykehuset eller? 😅🙈

Anonymkode: 60865...ea7

Nei har ikke flytta inn,men er langtidsinnlagt

 

Anonymkode: 52ffe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei har ikke flytta inn,men er langtidsinnlagt

 

Anonymkode: 52ffe...7de

Den er kjip, men det er i hvert fall bra du får god mat! ☺️

Anonymkode: 60865...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er kjip, men det er i hvert fall bra du får god mat! ☺️

Anonymkode: 60865...ea7

Ja :)

Anonymkode: 52ffe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikert- og grønnsaksboller i greskinspirert tomatsaus, couscous, tomat og rødløksalat, tzatziki og oliven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacomandag! Hvitløkwraps, tacokrydret HK-farse, grønnsaker, knuste tacoskjell og mango-habanero salsa. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, FantasDick skrev:

Kikert- og grønnsaksboller i greskinspirert tomatsaus, couscous, tomat og rødløksalat, tzatziki og oliven. 

Ååå får så mange gode middagsideer av dine poster her inne 😍

Idag blir det ovnsbakt blomkål og hvitløk suppe med rundstykker! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsuppe med mungbønnepasta og pannestekt quinoabrød

Anonymkode: 7816f...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt lagde jeg linsegryte i langtidskokeren igjen. Denne gangen var det litt sånn restefest, og jeg hadde oppi søtpotet, gulrot, løk, hvitløk, squash, linser (noen kjipe fra Eldorado - påminnelse på at jeg ikke skal kjøpe dem igjen!), kikerter og moste tomater. Garam masala, karri og grønnsaksbuljong som krydder/smak. Skal ha i kokosmelk før servering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 23.35, magikeren skrev:

Er alltids morsomt hvordan enkelte ikke klarer la denne tråden være, men har rapportert for avsporing, så håper vi kan bruke denne tråden til oppskrifter osv. De som vil diskutere kan lage så mange nye tråder de vil

Rapporterer du innlegg med animalsk innhold?

Anonymkode: 52b82...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 16.45, deedee_ skrev:

Ååå får så mange gode middagsideer av dine poster her inne 😍

Idag blir det ovnsbakt blomkål og hvitløk suppe med rundstykker! :) 

Så fint å høre! 😍

Bakt blomkål og hvitløksuppe, hvordan lager du den suppa? 

---

Travelt i dag så ble hjemmelaget tomatsuppe med bønnepasta, krutonger og focaccia. Gjort i en fei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kastet jeg sammen en linsegryte av grønnsaker som befant seg i kjøleskapet (løk, fersk ingefær, rødløk, hvitløk, stilkselleri, gulrot , snittbønner og søtpaprika), rød chilipasta, pluss 1 kartong hermetiske tomater, vann, grønne linser, grønnsaksfond, spisskummen, nykvernet sort pepper, chilifylte oliven og fersk koriander til slutt

Anonymkode: 59efa...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restesuppe av kokte grønnsaker og poteter som lå i kjøleskapet, sammen med ekstra tomat, kokevann fra grønnsaker, vann, hvitløk og urter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, FantasDick skrev:

Så fint å høre! 😍

Bakt blomkål og hvitløksuppe, hvordan lager du den suppa? 

---

Travelt i dag så ble hjemmelaget tomatsuppe med bønnepasta, krutonger og focaccia. Gjort i en fei! 

https://www.blissfulbasil.com/vegan-roasted-garlic-cauliflower-soup/ brukte bare denne oppskriften så endra jeg bittelitt på den! :)

Igår ble det sushi og stekt ris! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FantasDick skrev:

One pot thai pasta i dag! Grønnsaker og pasta i en deilig kokos- og peanøttsaus. :)

Du lager så mye deilig! Selv det du kaller enkle middager er sånt jeg blir inspirert av :fnise: Planlegger du middager for en uke om gangen, eller står du på kjøkkenet og er kreativ hver dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk servert en form med bønner, grønnsaker, poteter og tomatsaus toppet med strøbrød hos mamma og pappa i dag 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, blåtimen skrev:

Du lager så mye deilig! Selv det du kaller enkle middager er sånt jeg blir inspirert av :fnise: Planlegger du middager for en uke om gangen, eller står du på kjøkkenet og er kreativ hver dag? 

:helen: Jeg vil si jeg er over gjennomsnittet interessert og glad i mat, så bruker gjerne litt tid på kjøkkenet. Skriver som oftest ukemenyer, men tar gjerne ting litt etter dagsform osv også. Har 3 barn så føler jeg må planlegge litt så de får noen av sine ønsker også. :)

---

I dag laget jeg gnocchi i tomat/spinatsaus, gratinert med parmesan og strøkavring. Salat, olje/eddik-dressing og focaccia. Skikkelig cravings på brøøøød og pasta for tiden! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det "Beans and greens" (lært å lage av en amerikansk venninne):

Fres en skivet løk og 2-3 finhakkede fedd hvitløk i olivenolje. Tilsett grønnkål (ca en bunt, skylt, uten stilker, og hakket), to desiliter vann (evt utblanda grønnsaksbuljong), en spiseskje brunt sukker, en spiseskje eplesidereddik, og en klype chiliflak (etter smak). La putre til grønnkålen er mør, tilsett evt mer vann underveis om det koker tørt. Tilsett en boks hvite bønner (både store og små funker) og la småkoke sammen 5-10 minutter. Smak til med salt, pepper og evt. mer sukker/eddik/chili. 

Godt med brød eller over f.eks. quinoa, med en klatt rømme til 😊 

Anonymkode: fa093...854

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...