Gå til innhold

Fersk tatovering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt tatoveringen nå i to dager og har en kløende/brennende/sviende/vond følelse i hele tatoveringen, er også veldig mange små «blemmer» som er hvite/lysegule

Noen som vet hva det kan være?

Anonymkode: b794f...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt tatoveringen nå i to dager og har en kløende/brennende/sviende/vond følelse i hele tatoveringen, er også veldig mange små «blemmer» som er hvite/lysegule

Noen som vet hva det kan være?

Anonymkode: b794f...894

Er også rød i huden ^

Anonymkode: b794f...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. de blemmene ville jeg har vært litt bekymret for. Er det noe form for hevelse? Er du rød langt utenfor tatoveringen? Er den varm? Jeg tror kanskje at disse blemmene kan være et tegn på en allergisk reaksjon eller infeksjon. Lener mest mot en allergi. 

Har aldri opplevd brennende og sviende følelse så lenge etter, det er kun de første 2-3 timene maks her ihvertfall. Ellers så klør den, men dag 2 tror jeg er for tidlig til akkurat det (kløe grunnet groing). 
Jeg ville ha fått denne sjekket ut, for de blemmene er ikke et godt tegn. 

Jeg får slike hvite kviser/nupper på selve tatoveringen under smøring, oversmøring rett og slett. Fikk ikke nok luft, var med min første. Ikke noe kløing da og de så ut som bittesmå kviser uten puss, slik som små nupper.  

Anonymkode: 50368...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør oppsøke lege, ASAP. Høres ut som underhudsinfeksjon og/eller allergisk reaksjon

Anonymkode: d1af7...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. de blemmene ville jeg har vært litt bekymret for. Er det noe form for hevelse? Er du rød langt utenfor tatoveringen? Er den varm? Jeg tror kanskje at disse blemmene kan være et tegn på en allergisk reaksjon eller infeksjon. Lener mest mot en allergi. 

Har aldri opplevd brennende og sviende følelse så lenge etter, det er kun de første 2-3 timene maks her ihvertfall. Ellers så klør den, men dag 2 tror jeg er for tidlig til akkurat det (kløe grunnet groing). 
Jeg ville ha fått denne sjekket ut, for de blemmene er ikke et godt tegn. 

Jeg får slike hvite kviser/nupper på selve tatoveringen under smøring, oversmøring rett og slett. Fikk ikke nok luft, var med min første. Ikke noe kløing da og de så ut som bittesmå kviser uten puss, slik som små nupper.  

Anonymkode: 50368...690

Dette er også min første tatovering, tatoveringen har fått minimalt med luft fram til nå, da jeg har vært på jobb hvert dag og måtte ha brukt plastikk over tatoveringen på jobb(jobber i helsevesenet), i tilegg til at jeg smører tre ganger om dagen

Anonymkode: b794f...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Bilde?

Det høres litt betent ut.. 😬

Hvis det er betent? Tips til hva som kan gjøres?

Anonymkode: b794f...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis det er betent? Tips til hva som kan gjøres?

Anonymkode: b794f...894

Gå til legen

Anonymkode: 2299a...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er betent? Tips til hva som kan gjøres?

Anonymkode: b794f...894

Du burde ta turen til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt tatoveringen nå i to dager og har en kløende/brennende/sviende/vond følelse i hele tatoveringen, er også veldig mange små «blemmer» som er hvite/lysegule

Noen som vet hva det kan være?

Anonymkode: b794f...894

Jeg skylte med saltvann og det funka fint på min som ble litt betent.. sånn man tar i øynene og nesa.. lot det lufttørke og tok på et tynt lag helosan etterpå.. du må ikke bruke mer plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er betent? Tips til hva som kan gjøres?

Anonymkode: b794f...894

Du går til legen, hvis du jobber i helsevesenet så burde du vite at en slik infeksjon fort kan bli veldig alvorlig...

Anonymkode: c7b8e...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få av plasten så fort som overhode mulig! Og luft den så mye du kan! Når du er på jobb så dropp plasten og heller ha på et plagg som er løst og ikke gnisser på tatoveringen. Ikke smør på for tykt lag med krem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er også min første tatovering, tatoveringen har fått minimalt med luft fram til nå, da jeg har vært på jobb hvert dag og måtte ha brukt plastikk over tatoveringen på jobb(jobber i helsevesenet), i tilegg til at jeg smører tre ganger om dagen

Anonymkode: b794f...894

Du skal helst ikke bruke plastikken i mer enn 24 timer. Det gir null luft, og da blir det fukt, fukt og sår går ikke bra sammen. 
Bruk mindre krem enn du tror. For mye fører til fukt, for lite gjør det tørt og da får du skorpe. 

Du bør oppsøke lege for å få sett på dette. For det er ikke bra. 

Anonymkode: 50368...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...