Gå til innhold

Fars- medmors permisjon øker fra 15 til 19(!!!) uker!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som feiler politikerne våre? Nå skal far eller medmor ha 19 uker permisjon med barnet.

Hva skjer med ammingen?

Hva skjer med en sliten morskropp så tidlig ut i jobb?

Hva skjer når så mange kvinner allerede søker ulønnet permisjon?

Har lyst til å gå i demonstrasjonstog. Fonnes det?

Hårreisende!!!

Anonymkode: d03dc...0af

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ved 80% dekningsgrad. 100% er fortsatt 15 uker. Så fordelingen blir lik mellom mor og far uansett hvilke dekning man velger nå

Anonymkode: 4ceb2...dca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Man burde selv få bestemme hva som passer best. 

Anonymkode: 03a83...677

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje lese deg opp på hvordan det funker, før du setter i gang ramaskrik?

Anonymkode: c9052...b69

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I resten av verden går mor mye kjappere tilbake til jobb enn her, det går veldig fint. Norge har verdensrekord i sutrende ungdommer som vokser opp for å snylte på velferdssystemet, så strengt tatt er det å henge kortere tid i pattene på mor bare en fordel om man skal sammenligne seg med andre. 

Anonymkode: 612db...ea3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du bør kanskje lese deg opp på hvordan det funker, før du setter i gang ramaskrik?

Anonymkode: c9052...b69

Jeg vil at alle par skal bestemme selv.

Jeg vil amme. Å få ammefri på jobb skaper stress og jeg mister melken.

Anonymkode: d03dc...0af

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I resten av verden går mor mye kjappere tilbake til jobb enn her, det går veldig fint. Norge har verdensrekord i sutrende ungdommer som vokser opp for å snylte på velferdssystemet, så strengt tatt er det å henge kortere tid i pattene på mor bare en fordel om man skal sammenligne seg med andre. 

Anonymkode: 612db...ea3

I mange land slutter kvinner å jobbe når de blir mødre. Her i Norge vil politikerne ha kvinner ut i jobb. Så gjør de dette?? 

Skal man bli sykmeldt av stress eller gå ned i stilling? Myyye bedre...

Anonymkode: d03dc...0af

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pump i forveien så far kan gi flaske? 

Altså, vi har en type ukultur her i landet hvor "mor er viktigst" - tankegang, men folk glemmer at barnet er 50 - 50 % far og mor. Skjerp deg, TS. Vær glad baby får masse tid med far! ❤️ Og at nå som det er lovpålagt, er det heller ingen som kan kimse av det at far er hjemme så lenge.

Privat næringsbedrift osv er noe helt annet igjen.

Anonymkode: 1b719...95a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil at alle par skal bestemme selv.

Jeg vil amme. Å få ammefri på jobb skaper stress og jeg mister melken.

Anonymkode: d03dc...0af

Ingen nekter deg å amme. Men, om du ønsker dette ut over permisjonen din og ammefri ikke er tilstrekkelig og skaper stress så må du søke mer ulønnet fri.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pump i forveien så far kan gi flaske? 

Altså, vi har en type ukultur her i landet hvor "mor er viktigst" - tankegang, men folk glemmer at barnet er 50 - 50 % far og mor. Skjerp deg, TS. Vær glad baby får masse tid med far! ❤️ Og at nå som det er lovpålagt, er det heller ingen som kan kimse av det at far er hjemme så lenge.

Privat næringsbedrift osv er noe helt annet igjen.

Anonymkode: 1b719...95a

For vår del er det umulig for far å ta 19 uker. Så barnet må i en underbemannet barnehage 7mndr gammelt.

Det kommer til å føre til separasjonsangst og en usikker unge som får psykiske plager når det blir eldre. Det blir så bra så!!!

Anonymkode: d03dc...0af

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For vår del er det umulig for far å ta 19 uker. Så barnet må i en underbemannet barnehage 7mndr gammelt.

Det kommer til å føre til separasjonsangst og en usikker unge som får psykiske plager når det blir eldre. Det blir så bra så!!!

Anonymkode: d03dc...0af

Det er dere som har valgt å få barn i den situasjonen dere er i. Slutt å legge skylda på alle andre! Om dere virkelig vil unngå baby 7 mnd i barnehage, så klarer dere det. 

Anonymkode: 79846...c73

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For vår del er det umulig for far å ta 19 uker. Så barnet må i en underbemannet barnehage 7mndr gammelt.

Det kommer til å føre til separasjonsangst og en usikker unge som får psykiske plager når det blir eldre. Det blir så bra så!!!

Anonymkode: d03dc...0af

Hvilken barnehage er det som tar inn 7 mnd gamle babyer? Dette er vanlig i en del andre land, så det går nok bra. 

Vi er så heldige i Norge som har betalt permisjon i så mange uker. I noen tilfeller går det an å overta fars uker, reglene for dette finner du på nav. Kanskje det er noe for dere.

Anonymkode: 44014...e69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pump i forveien så far kan gi flaske? 

Altså, vi har en type ukultur her i landet hvor "mor er viktigst" - tankegang, men folk glemmer at barnet er 50 - 50 % far og mor. Skjerp deg, TS. Vær glad baby får masse tid med far! ❤️ Og at nå som det er lovpålagt, er det heller ingen som kan kimse av det at far er hjemme så lenge.

Privat næringsbedrift osv er noe helt annet igjen.

Anonymkode: 1b719...95a

Hva om pumping ikke er et alternativ? Jeg har aldri slitt med amminga, men aldri fått ut mer enn  noen få ml ved pumping, uansety hvilken pumpe. 

Anonymkode: 4f308...d0a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt tragisk. Dette landet kommer ingen vei.  Erna ønsker at vi skal føde flere barn 🙄 Dum som et brød må hun være.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg fikk barn på den tiden jeg kunne amme så lenge som 11 måneder. Pappaen hadde da 4 uker permisjon.

Anonymkode: 2f030...2e9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

For vår del er det umulig for far å ta 19 uker. Så barnet må i en underbemannet barnehage 7mndr gammelt.

Det kommer til å føre til separasjonsangst og en usikker unge som får psykiske plager når det blir eldre. Det blir så bra så!!!

Anonymkode: d03dc...0af

Da velger dere 100% Og ubetalt da. Så har far 15 uker.

Anonymkode: 60f4c...c61

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette har vært kjent siden juni.  Hvorfor reagere først nå? 

Anonymkode: 60f4c...c61

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pump i forveien så far kan gi flaske? 

Altså, vi har en type ukultur her i landet hvor "mor er viktigst" - tankegang, men folk glemmer at barnet er 50 - 50 % far og mor. Skjerp deg, TS. Vær glad baby får masse tid med far! ❤️ Og at nå som det er lovpålagt, er det heller ingen som kan kimse av det at far er hjemme så lenge.

Privat næringsbedrift osv er noe helt annet igjen.

Anonymkode: 1b719...95a

Min er 6 mnd nå og jeg skal etter planen tilbake på jobb om 4 uker da min permisjon er over. Vi har prøvd flaske fra hun var 4 uker, uten hell. Mange varianter. Koppmating, skje, sprøyte, tutekopp. Men pupp er livet. Hun er oppe i et par tskjeer fast føde,vi begynte med smaksprøver ved 4 mnd. Er mildt sagt litt stresset over dette. Jeg får knapt pumpet ut noe og mme vil hun overhodet ikke ha, om vi skulle lykkes med flaske. 

Min eldste tok flaske lett som bare det og elsket mme de gangene jeg var borte. 

Anonymkode: 68327...ddf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For vår del er det umulig for far å ta 19 uker. Så barnet må i en underbemannet barnehage 7mndr gammelt.

Det kommer til å føre til separasjonsangst og en usikker unge som får psykiske plager når det blir eldre. Det blir så bra så!!!

Anonymkode: d03dc...0af

Da skulle dere ha tenkt på det før dere fikk barn. Går ann å planlegge og spare penger før barnet kommer. Så kunne dere tatt ut et halvt år ulønnet permisjon.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pump i forveien så far kan gi flaske? 

Altså, vi har en type ukultur her i landet hvor "mor er viktigst" - tankegang, men folk glemmer at barnet er 50 - 50 % far og mor. Skjerp deg, TS. Vær glad baby får masse tid med far! ❤️ Og at nå som det er lovpålagt, er det heller ingen som kan kimse av det at far er hjemme så lenge.

Privat næringsbedrift osv er noe helt annet igjen.

Anonymkode: 1b719...95a

SELVFØLGELIG er mot viktigst!! Ihvertfall det første året...!!! 

Slik er biologien kjære deg...det er kvinnen som går gravid, føder og det er kvinnen som ammer. Ingen menneskeskapt likestillingslov kan gjøre noe med dette faktum

Se på naturen...hvor mange andre arter er det far som har ansvaret for de små avkommene?  Det er hunndyret som passer avkommet... 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...