Gå til innhold

Var du misfornøyd med bryllupet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.1.2019 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Jeg var strålende fornøyd med gjestene, lokalet og maten.

Sånn passe fornøyd med vielsen, selv om jeg skulle ønske den var bedre. (Det er nok mest min egen skyld, så skal ikke klage så mye. Vielsen var heller ikke hoveddelen av bryllupet vårt, da den største gleden den dagen var å samle begge familiene våres for første gang, og ikke minst få lov til å kalle oss mann og kone.)

Noe jeg virkelig sliter med å godta er hvordan jeg selv så ut/følte meg. Jeg var på mitt aller største rundt bryllupet. Og når jeg sier stor mener jeg skikkelig stor. 125 kg på en 165 cm høy kropp. Det gjorde at utvalget av brudekjoler ble veldig lite, spesielt siden hele brudekjoleletingen måtte bli utsatt pga. alvorlig sykdom og deretter et (urelatert) dødsfall i familien.

Så jeg fikk en brudekjole jeg absolutt ikke likte, men det ble det nærmeste jeg kom det som egentlig var drømmekjolen min. I tillegg hadde vi ikke råd til ordentlig fotograf, og selv om verdens snilleste svigerfar gjorde så godt han kunne med kameraet sitt vil det jo aldri bli like bra som hvis en fotograf kunne ta seg av fotograferingen (skygger, lys og vinkler har masse å si!). I tillegg ble håret mitt farget for mørkt ca. 1 uke før bryllupet (nok en gang av meg selv, siden jeg hverken hadde tid eller penger til noe annet). Jeg hadde planlagt å ha extensions i håret mitt for å få lengde og fylte, samt få frisør til å style det for meg, men det gikk også skeis pga. mangel på penger og tid.

Bryllupsbildene klarer jeg nesten ikke å se på, med unntak av gruppebildene der vi alle er samlet. Jeg føler meg rett og slett stygg, og kjenner på sorgen over å ha planlagt hvordan jeg skulle se ut i minst 10 år uten å kunne oppnå det. Og nå som jeg har klart å gå ned ganske mye i vekt siden den gang kjenner jeg meg nesten ikke igjen heller. 

Anonymkode: 163cc...232

Hvorfor i all verden ventet dere ikke med bryllupet til dere hadde råd til det? Det er jo helt idioti å gifte seg bare for å gifte seg.

Takk deg selv for at du ikke var fornøyd.

Anonymkode: ed996...5cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, tussi84 skrev:

Tja.. fornøyd med mye, men i ettertid kunne jeg ønsket at vi hadde hatt vielsen tidligere på dagen. Vi hadde vielse kl 16 etter ønske fra min side av slekta. Det ble da spising rundt kl 1830 og kaker var ca kl 22. Kl 23 var brudevals og mellom 2315 og 2345 dro vel 90 prosent av gjestene. Satt vel 5 til 6 stk igjen.. men fikk på en måte derfor aldri helt den festen jeg ønsket meg da jeg i forkant hadde ønsket meg at en del skulle være med på festen etterpå. Alt gikk på en måte så fort, så vi burde nok hatt vielsen kl 1430 eller før på dagen isteden.

Jeg kunne også ønske at vi hadde hatt selskapet på et lokale der vi slapp å stå for alt selv. Vi leide et sted hvor vi måtte ha med all mat og drikke selv, og stå for pynting. Selv om vi fikk noe hjelp, så var både jeg og mannen opptatt hele fredagen med å gjøre klart. Bryllupet var på lørdagen, og bryllupsnatta ble kort da vi måtte rydde ut av lokalene innen kl 11 på søndagen. Vi fikk vel vært på hotellet rundt 6 t bare, så føler vel at ikke fikk helt tid til å nyte vår første tid sammen som gift. Mye stress..

Brudebildene er sånn passe. Veldig mange like, og var altfor varmt den dagen slik at på halve bildene så blendes vi av sola. 

 

Ellers var dagen fin. 

Hvorfor dro gjestene før 12?   Var det alkoholfritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SupaWoman skrev:

Hvorfor dro gjestene før 12?   Var det alkoholfritt?

Hadde ikke alkohol fritt bryllup. Det var flere edru gjesrer dagen, enn de som drakk. Mange gjester kjørte. Gikk mer brus enn alkohol pga varmen.  Det var igjen masse alkohol i etterkant. 

Hvorfor de dro tidlig? Mange pga reisevei. Alt mellom 45 min til 1 t 30 min. Noen hadde også barn de skulle ta seg av tidlig neste dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 12.48, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden ventet dere ikke med bryllupet til dere hadde råd til det? Det er jo helt idioti å gifte seg bare for å gifte seg.

Takk deg selv for at du ikke var fornøyd.

Anonymkode: ed996...5cf

"Det er jo helt idioti å gifte seg bare for å gifte seg." 

Og..  Hva?! 😂

Man gifter seg jo for å.. gifte seg! 

Ikke for festen sin del, men FOR Å -GIFTE- SEG! Fy så teit du er!!

Anonymkode: a3520...b65

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.
jeg hadde helt lyst å bare elope/ eller gifte oss på rådhuset eller noe slikt. noe lite, for bare meg og min mann. mannem ville ha det litt større, så da ble det slik.
hans side av familien gav dagen et oppløft, mens min side var det som ødela.

vi giftet oss en lørdag, men ordnet lokaler og slikt fredag. hans side kom med caravan og alt slikt i løpet av uka og stilte opp med ett og alt, de bor ca 10 timer unna med bil.

moren min bodde ca 30 min unna. jeg tror hun kom i 23-24 tiden fredagkveld, da hadde hun vært å shoppet først, og da hun endelig kom gikk hun bare å klaget på at alle andre gjorde så mye så hun viste ikke hva hun skulle ta seg til.
når det kommer til bekledning hadde hun egentlig planer om å ha på seg en hvit minikjole,..fordi det ville jo vært sååååå fint om vi matchet med farge siden hun er moren min. sa fint i fra hva jeg mene om det,.... så hun dukket heller opp i en svart minikjole med løst skjørt som hadde høy splitt på begge sider. hver gang hun gikk slang skjørtet runt slik at man så nestne hele ræva hennes.

på selve dagen da sermonien var over og vi var i lokalet vi hadde leid kom det plutselig masse unger som mente de skulle ned i aulaen (vi leide på en skole) viser seg da at skolen også har booket et barneselskap i en annen del av bygget. aulaen var i den delen vi hadde leid, så måtte ordne med det også (ikke interessert i å ha en haug med skrålende unger der)

søskenbarnet mitt hadde en narkoman kjærest som ikke var invitert, så han drev å truet med at han ksulle komme dit å lage bråk, så vi måtte ha en vakt i døra.

min familie hadde også med seg caravaner, da middagen var ferdig og det skulle være kaker og siden festligheter, begynte de eldre mannfolka fra min side av familien å skulle dra med seg folk ut for å grille,... !!

altså,...når det er bryllup så er det bryllup. grillinga kan de vel for faen ta seg en annen helg.

det jeg hatet med dagen var ikke det å bli gift,.. men det at familien min fikk dagen til å føles så ubetydelig dritt ut.
hadde jeg kunne gjrot dagen om igjen ville vi bare ha invitert min manns side av familien og ingen fra min.
 

Anonymkode: 0a9a5...8fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var den beste dagen fordi jeg giftet meg med drømmemannen 💙

Men: søstra mi var sur fordi jeg giftet meg før hu, jeg var misfornøyd med kjolen, jeg var misfornøyd med håret, de vennene av mannen min som jeg ikke kjente har jeg forstått i ettertid trodde jeg var en golddigger og kan forklare at de var så asosiale. Ja også satt familier og venner i grupper og klarte ikke mingle.  

 

Anonymkode: d58b8...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke akkurat misfornøyd, selvom noen uforutsette situasjoner oppsto, vi hadde veldig liten tid til å planlegge, og avlyste nesten. Så i grunn imponert over at vi fikk så mange sammen på så kort tid og glad for at gjestene hadde det fint. Jeg hadde kun en "vanlig" hvit selskapskjole, sminket meg selv og fikset håret selv etc og vi har ikke tatt noen proffe bryllupsbilder. På en måte skulle jeg ønske vi fikk gjort det litt mer høytidelig, på en annen side så kunne jeg ikke vært mer fornøyd og takknemlig over familie som stilte opp og at vi hadde en kjempefin middag på en fin restaurant. Vi skal ta ordentlige bilder nå i sommer, og endelig en bryllupsreise så da sier jeg meg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 10.2.2019 den 12.48, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden ventet dere ikke med bryllupet til dere hadde råd til det? Det er jo helt idioti å gifte seg bare for å gifte seg.

Takk deg selv for at du ikke var fornøyd.

Anonymkode: ed996...5cf

Jeg er forsåvidt enig i at man burde vente til man har råd til å betale folk utenifra til å hjelpe, med at det er idioti å gifte seg for å gifte seg tror jeg er noe av det dummeste utsagnet jeg har hørt her inne 🤪🔫 Som om folk gifter seg bare for å ha en flott fest 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt
På 17.2.2019 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Ja.
jeg hadde helt lyst å bare elope/ eller gifte oss på rådhuset eller noe slikt. noe lite, for bare meg og min mann. mannem ville ha det litt større, så da ble det slik.
hans side av familien gav dagen et oppløft, mens min side var det som ødela.

vi giftet oss en lørdag, men ordnet lokaler og slikt fredag. hans side kom med caravan og alt slikt i løpet av uka og stilte opp med ett og alt, de bor ca 10 timer unna med bil.

moren min bodde ca 30 min unna. jeg tror hun kom i 23-24 tiden fredagkveld, da hadde hun vært å shoppet først, og da hun endelig kom gikk hun bare å klaget på at alle andre gjorde så mye så hun viste ikke hva hun skulle ta seg til.
når det kommer til bekledning hadde hun egentlig planer om å ha på seg en hvit minikjole,..fordi det ville jo vært sååååå fint om vi matchet med farge siden hun er moren min. sa fint i fra hva jeg mene om det,.... så hun dukket heller opp i en svart minikjole med løst skjørt som hadde høy splitt på begge sider. hver gang hun gikk slang skjørtet runt slik at man så nestne hele ræva hennes.

på selve dagen da sermonien var over og vi var i lokalet vi hadde leid kom det plutselig masse unger som mente de skulle ned i aulaen (vi leide på en skole) viser seg da at skolen også har booket et barneselskap i en annen del av bygget. aulaen var i den delen vi hadde leid, så måtte ordne med det også (ikke interessert i å ha en haug med skrålende unger der)

søskenbarnet mitt hadde en narkoman kjærest som ikke var invitert, så han drev å truet med at han ksulle komme dit å lage bråk, så vi måtte ha en vakt i døra.

min familie hadde også med seg caravaner, da middagen var ferdig og det skulle være kaker og siden festligheter, begynte de eldre mannfolka fra min side av familien å skulle dra med seg folk ut for å grille,... !!

altså,...når det er bryllup så er det bryllup. grillinga kan de vel for faen ta seg en annen helg.

det jeg hatet med dagen var ikke det å bli gift,.. men det at familien min fikk dagen til å føles så ubetydelig dritt ut.
hadde jeg kunne gjrot dagen om igjen ville vi bare ha invitert min manns side av familien og ingen fra min.
 

Anonymkode: 0a9a5...8fd

Caravaner? Er det snakk om sigøyner- (rom-)slekt? Ikke noe galt i det altså, bare oppriktig nysgjerrig. Hun moren din (og forsåvidt også den mannlige delen av slekta)  høres ut som en håndfull ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...