Gå til innhold

Skuffet over mitt eget bryllup - hvordan riste det av meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, den ekstraregningen får hotellet ta dersom du har skriftlig gitt dem beskjed om at alkoholen dere dekker er den inkludert i måltidet uavhengig av hva de formidlet til hvem . vis til avtale og vær ufravikelig. Samtidig er det gjestene selv som skal dekke evt ødeleggelser. Du skylder dem ikke å ordne opp i noe TS! Dessuten ville jeg personlig lagt de på "ikke listen" en stund til jeg fikk bearbeidet oppførselen.. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår veldig godt hvordan du må føle det.  Føst hadde jeg kjørt hotellet litt hardere og prøvd å få kompensasjon for mangelfull kommunikasjon internt som medførte ekstra kostnader.  Tror ikke jeg hadde akseptert det.

Uansett, man må komme seg videre, hva om dere sparer opp til en fin reise og koser dere og bestemmer dere der for å nullstille erfaringene fra bryllupsdagen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om hotellet spekulerer i dette.

Anonymkode: ebb57...411

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Sansol skrev:

Kanskje du faktisk hadde følt deg litt bedre ved å plassere skylda der den hører hjemme? Hotellet OG gjestene dine har driti seg ut. Ved å nekte å betale, samt si ifra til de gjestene som gikk over streken står du opp for deg selv, i stedet for det du gjør nå som er å stikke hodet i sanda og håpe den vonde følelsen forsvinner av seg selv....å prøve å snu på opplevelsen i hodet kan kanskje funke, men jeg tviler helt ærlig.

Jeg tror du har helt rett - jeg tar for mye skyld for det hele. Takk for at du tok deg bryderiet med å si det til meg. 

Jeg skal få i meg litt mat, få ei god natts søvn, og se om jeg klarer å ta tak i regninga fra hotellet i løpet av uken. Gjestene som påførte meg dette orker jeg ikke forholde meg til på lang, lang tid. Men når jeg orker skal jeg fortelle hva de kostet meg og hvor lei meg jeg var for alt de stelte i stand. Så får de velge selv hva slags mennesker de ønsker å være. 

Takk for mange fine svar alle sammen ❤️ det hjelper, takk! 

TS

Anonymkode: 352bc...101

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om hotellet spekulerer i dette.

Anonymkode: ebb57...411

Jeg har tenkt det samme selv. 

Fordi da vi booket var det på en viktig dag i byen jeg bor i, med mange turister og utenlandske gjester. Hotellet glemte av dette viktige som skjedde den dagen, og kunne slik ha tjent mye mere penger på kjendisgjester enn oss to med lav inntekt (ufør og AAP).

Vi booket på april og har sikkert send 20 e-post og ringt mange ganger for å få meny. Kun 2 uker før fikk vi oversikt over mat og meny. Og vi tok en rimelig meny med rimelige viner. Vi ser sikkert fattige ut jeg og han også, så det er opplagt at det ikke er mulig å tjene så mye på oss. Brudekjolen min er kjøpt på HM, dressen hans på Dressmann, og jeg ordnet hår og sminke selv. Vi hadde heller ikke råd til fotograf. Men vi tok oss råd til mat og vin etter vielsen. Det skulle være enkelt med nærmeste familie og forlovere. Ingen fest. 

Så jeg sitter med en ekkel følelse av at hotellet har gitt seg faen, siden to fattigluser bodde på hotellet når de kunne tjent mye mer penger på kjendisgjester, og at de slik utnyttet situasjonen og skjenket noen av gjestene drita fulle uten å gå via meg og mannen. Slik kunne de ta inn litt av tapet. 

Jeg har også tenkt på lovligheten av å skjenke noen så fulle at de ødelegger gjenstander, søler og griser. Jeg har tenkt at det er min feil. Men ingen har jo lov til å skjenke folk drita fulle. Jeg ser jo nå at det ikke er min feil.

Og noen spurte her hva de gjorde på rommet vårt? Vel drita fulle folk krangler, hyler og griner, og lager kaos. Vi fikk kaos på rommet vårt, og det kom helt ut av kontroll. Det ble trusler selvmord (sikkert ikke alvorlig, men man kan aldri vite), og vi måtte ringe ambulanse. Slikt er veldig utmattende, og det tok sin tid. 

Men, som noen sier, om noen år ler jeg av det hele. Jeg hadde høye forventninger, gjestene var på gratis fest, og det gikk som det gikk. Alt før 12.00 var perfekt. Bryllupsnatta får jeg ta til uka ;) 

Huff! Men takk dere. KG er ikke så aller verst. Jeg er ikke så lei meg lengre. Takk!

TS

Anonymkode: 352bc...101

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Million skrev:

Hvordan i alle dager kan hotellet sende DEG regningen for alkoholen, og delt den ut gratis til gjestene, når du aldri har gått med på noen slik avtale??

Her hadde jeg satt meg på bakbeina og kranglet! (overfor hotellet)

 Helt dønn enig! Hadde aldri betalt en krone utover det som var avtalen! Har man dette skriftlig taper hotellet så det suser! Så det er bare å nekte å betale dette. Det samme med hotellrommet! Det er de som har sjekket inn på dette rommet som skal betale dette og ingen andre! Har opplevd dette en gang med arbeidsgiver også,der noe herpet rommet på en firma fest, det var de som bodde på rommet som faktisk måtte betale hver eneste krone, og det skulle bare mangle.

Så ville jeg merket meg hvem det var som drakk slik i bryllupet og ut agerte, aldri mer invitert til noe som helst fra min side om det var meg. Venneskapet ville også være slutt om det ikke var familie. Om det var familie ville de aldri blitt invitert til noe som helst mer  noengang heller. Man er voksen, og må vise at man står for noe! Først da får man respekt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt det samme selv. 

Fordi da vi booket var det på en viktig dag i byen jeg bor i, med mange turister og utenlandske gjester. Hotellet glemte av dette viktige som skjedde den dagen, og kunne slik ha tjent mye mere penger på kjendisgjester enn oss to med lav inntekt (ufør og AAP).

Vi booket på april og har sikkert send 20 e-post og ringt mange ganger for å få meny. Kun 2 uker før fikk vi oversikt over mat og meny. Og vi tok en rimelig meny med rimelige viner. Vi ser sikkert fattige ut jeg og han også, så det er opplagt at det ikke er mulig å tjene så mye på oss. Brudekjolen min er kjøpt på HM, dressen hans på Dressmann, og jeg ordnet hår og sminke selv. Vi hadde heller ikke råd til fotograf. Men vi tok oss råd til mat og vin etter vielsen. Det skulle være enkelt med nærmeste familie og forlovere. Ingen fest. 

Så jeg sitter med en ekkel følelse av at hotellet har gitt seg faen, siden to fattigluser bodde på hotellet når de kunne tjent mye mer penger på kjendisgjester, og at de slik utnyttet situasjonen og skjenket noen av gjestene drita fulle uten å gå via meg og mannen. Slik kunne de ta inn litt av tapet. 

Jeg har også tenkt på lovligheten av å skjenke noen så fulle at de ødelegger gjenstander, søler og griser. Jeg har tenkt at det er min feil. Men ingen har jo lov til å skjenke folk drita fulle. Jeg ser jo nå at det ikke er min feil.

Og noen spurte her hva de gjorde på rommet vårt? Vel drita fulle folk krangler, hyler og griner, og lager kaos. Vi fikk kaos på rommet vårt, og det kom helt ut av kontroll. Det ble trusler selvmord (sikkert ikke alvorlig, men man kan aldri vite), og vi måtte ringe ambulanse. Slikt er veldig utmattende, og det tok sin tid. 

Men, som noen sier, om noen år ler jeg av det hele. Jeg hadde høye forventninger, gjestene var på gratis fest, og det gikk som det gikk. Alt før 12.00 var perfekt. Bryllupsnatta får jeg ta til uka ;) 

Huff! Men takk dere. KG er ikke så aller verst. Jeg er ikke så lei meg lengre. Takk!

TS

Anonymkode: 352bc...101

Ønsker dere en flott bryllupsreise♥️ Husk at dette er ikke er deres feil, stå på ditt👊🏼 Usjarmerende hotell (og gjester). Bedre å være en fattiglus enn å oppføre seg på denne måten. Dårlig reklame (så skulle gjerne visst hvilket hotell det var😏) Hell og lykke videre! 

Anonymkode: e3c11...42d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

 Helt dønn enig! Hadde aldri betalt en krone utover det som var avtalen! Har man dette skriftlig taper hotellet så det suser! Så det er bare å nekte å betale dette. Det samme med hotellrommet! Det er de som har sjekket inn på dette rommet som skal betale dette og ingen andre! Har opplevd dette en gang med arbeidsgiver også,der noe herpet rommet på en firma fest, det var de som bodde på rommet som faktisk måtte betale hver eneste krone, og det skulle bare mangle.

Så ville jeg merket meg hvem det var som drakk slik i bryllupet og ut agerte, aldri mer invitert til noe som helst fra min side om det var meg. Venneskapet ville også være slutt om det ikke var familie. Om det var familie ville de aldri blitt invitert til noe som helst mer  noengang heller. Man er voksen, og må vise at man står for noe! Først da får man respekt.

Når man sjekker inn må man trekke et kort. Min mann brukte sitt kort. Han sa at det var kun for depositum, og det skulle ikke trekkes noe til resepsjonisten. Jeg skulle bruke mitt Mastercard til det (for bonus). Dagen etter betalte jeg regningen, den var riktig med det som var avtalt. Rom, mat og vin. Alt bra.

Men så oppdager min mann at de har trukket nær 8000,- fra hans kort også (ingen av oss har signert noe som helst). Etter en telefonsamtale får vi kvittering over hva som er kjøpt, på e-post. Og den stemmer sikkert den. Hotellet påsto at JEG hadde sagt at det var ok. Jeg var edru, så det er det ikke mulig at jeg har sagt. Men det blir jo ord mot ord.

Siden noen gjester ødela hotellets ting har vi tenkt at vi må bare la det gå, for vi følte det var vår feil at gjestene gikk bananas. Etter jeg skrev her tenker jeg ikke slik lengre. Når jeg har kommet meg litt skal jeg ta kampen med hotellet. 

Det var ingen av mine som klikket, og for å ikke bli gjenkjent vil jeg ikke skrive hvem. Men det var tre, og alle var godt over 40 år. Jeg har mistet all respekt og vil ha minst mulig med de å gjøre i livet mitt fremover. 

TS

Anonymkode: 352bc...101

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker dere en flott bryllupsreise♥️ Husk at dette er ikke er deres feil, stå på ditt👊🏼 Usjarmerende hotell (og gjester). Bedre å være en fattiglus enn å oppføre seg på denne måten. Dårlig reklame (så skulle gjerne visst hvilket hotell det var😏) Hell og lykke videre! 

Anonymkode: e3c11...42d

Nå fikk jeg litt gåsehud ❤️

Tusen takk, jeg skal ta dine ord til meg. 

Nå slipper jeg tråden, så skal jeg tøffe meg opp til å få igjen pengene våre. 

Navnet på hotellet gjør at jeg kan bli gjenkjent. Det vil jeg ikke. 

Takk for meg og takk for hjelpa. 

TS

Anonymkode: 352bc...101

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man sjekker inn må man trekke et kort. Min mann brukte sitt kort. Han sa at det var kun for depositum, og det skulle ikke trekkes noe til resepsjonisten. Jeg skulle bruke mitt Mastercard til det (for bonus). Dagen etter betalte jeg regningen, den var riktig med det som var avtalt. Rom, mat og vin. Alt bra.

Men så oppdager min mann at de har trukket nær 8000,- fra hans kort også (ingen av oss har signert noe som helst). Etter en telefonsamtale får vi kvittering over hva som er kjøpt, på e-post. Og den stemmer sikkert den. Hotellet påsto at JEG hadde sagt at det var ok. Jeg var edru, så det er det ikke mulig at jeg har sagt. Men det blir jo ord mot ord.

Kontakt kredittkortselskapet og bestride hele regningen! Du står ikke ansvarlig for andre gjester på hotellet bryllup eller ikke. De som sjekket inn på sitt rom står ansvarlig for dette rommet og ingen andre.

Jeg hadde også sagt det direkte til de det gjaldt hvilken solide drittsekker de er. Men Hotellet kan bare ikke gjøre dette, de vil tape juridisk i retten så det suser, om du ikke skriftlig i kontrakt tok på deg ansvaret for hele selskapet, noe du tydeligvis aldri har gjort

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det høres ut som det mest var mannfolka som sto for denne fyllefesten... Er det mulig å hinte litt til damene deres at det IKKE var OK å trashe hotellet som om de var bortskjemte punkrockere? Ikke at damer ikke kan være gærne i fylla, men... Tror kanskje damer greier å oppføre seg noe bedre i et BRYLLUP. Med visse unntak...

Si til tanter, venninner, kusiner, osv at mannfolka trasha hotellet og du må betale erstatning

Eier de noe skam, så betaler de for erstatning av ødelegging av hotellet.

Akkurat det med gratis bar/gjester betaler for bar får stå på hotellets regning. Du har allere betalt, men faen heller, 8000 kr delt på... Hvor mange mannfolk var med på dette rotet? 10? 15? 20? Det blir ikke mye på deling. 

Hadde jeg blitt så dritings at jeg ødela et bryllupslokale hadde jeg nok hatt så mye fylleangst og anger at jeg hadde betalt 10 000 kr alene! 

Del regningen med de som var ansvarlig for dette rotet! 

Og krangle med hotellet! Dere avtalte (skriftlig?) at gjestene skulle betale for seg selv i baren. Da har DE skyld i at de serverte gratis alkohol. Så mye at folk knuste og ødela i hotellet!

OG behold pengene hvis du får dem, selv om de skyldige har betalt! 

De ble invitert i bryllup for å være med på en feiring, ikke drikke seg dritings og ødelegge.

Og du? At folk drakk seg dritings og ødela ting har ikke noe med bryllupet ditt å gjøre. Det får de ta på sin egen kappe.

Endret av Hadley
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Hadley skrev:

Si til tanter, venninner, kusiner, osv at mannfolka trasha hotellet og du må betale erstatning

Eier de noe skam, så betaler de for erstatning av ødelegging av hotellet.

 For å være helt ærlig hadde det vert meg? Hadde troppet opp hjemme hos de og konfrontert de med virkeligheten, og hadde de nektet å gjøre opp for seg så hadde jeg klabbet både onkel og tante :) Fy pokker at det er mulig å oppføre seg slik når man blir invitert til et bryllup. Jeg hadde fri bar i mitt bryllup, det tok litt av på slutten, men alle oppførte seg. Noen sure tanter som så at mannen slo seg vel mye løs :) Men det var humor i stor grad, de fikk nok så ørene flagret dagen derpå.

Bryllupsnatten ble litt utsatt fordi noen kamerater med god humor, hadde vært hjemme og demontert sengen, skrudd ut alle sikringene og spredd de rundt i huset :) Men vi tok rebusen og det ble fullbyrdet til slutt. Faktisk et herlig minne :) 

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en vennegjeng/familie dere har! Rene russetiden jo.. Bor dere på bygda? Og den regningen skal du ikke betale dersom du har skriftlig avtale med hotellet at det ikke var fri bar. Håper du klarer å fokusere på de fine øyeblikkene. Og dette med bryllup er så voldsomt i fokus i den tiden man planlegger osv. Snart kommer hverdagen, du er lykkelig i ekteskapet, dere har kanskje noen fine bilder fra selve dagen osv. Og jeg støtter forslaget om å finne på noe koselig på deres første bryllupsdag! Skal dere på bryllupsreise foresten? Det er jo mye mer stas enn selve feiringen uansett:)

Anonymkode: a9d54...c45

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er folk fra bygda ja (jeg og brudgom har holdt til i by over 20 år). Jeg tenkte at nå skulle bygdafolket få litt glamour på hotell - men de tok med seg fylla fra bygda. Dessverre. Beløpet er allerede trukket av kortet, og min mann har forsøkt å prate med de i dag. Men nei. På tross av skriftlig avtale og på tross av at jeg gjentok det da serveringa tok til: - dere får alkohol til maten, resten betales av den enkelte. Men servitør og hotellkontakt har ikke videreformidlet dette til baren. Så siden gjestene har griset og ødelagt gjenstander, som vi ikke har blitt fakturert for, tar jeg ikke den kampen. Jeg føler skyld for at mine gjester oppførte seg slik. 

Jeg kunne jo ha bedt de som gjorde dette om å betale for seg. Men folk som oppfører seg slik tviler jeg på er villige til å gjøre opp for seg. 

Men uansett vil ingen sum i verden forandre på min opplevelse av dette, jeg er redd det blir verre for meg om jeg ikke lar det gå. 

Men du har rett! På fredag drar vi på bryllupsreise og der er det ingen forfylla slektninger. Og vi skal gjøre noe koselig på bryllupsdagene. Takk, det var god trøst ❤️ 

Anonymkode: 352bc...101

Folkens, kan vi få en slutt på bygdefjaset? 🤦‍♀️🤦‍♀️

Ellers TS: så trist at det ble en sånn dag! Jeg ville faktisk stått på mitt mot hoteller her, selv om du føler deg litt ukomfortabel med det. For da får du på en måte litt oppreisning for det, og kanskje det er lettere å legge det litt bak seg da? De 8000 vil du sannsynligvis huske flere ganger fremover når du står i en pengeknipe feks, og da være bitter på hele bryllupsdagen.. Men hvis de pengene i alle fall er i orden, er den biten død..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det forstår jeg også. Men hadde jeg vært mest opptatt av pengene hadde jeg postet dette i økonomiforumet. Det jeg er mest lei meg for er fylla. At jeg måtte nesten jage folk ut av rommet vårt. At vi var så slitne at vi bare sovna etterpå. Altså skuffelsen over at det ble en fyllafest. Hvordan jeg skal riste den dårlige følelsen av meg. Å måtte gå i konflikt med hotellet forlenger den kjipe følelsen, det vil ikke få meg til å føle meg bedre. 

TS

Anonymkode: 352bc...101

Begge deler er et resultat av at du lar deg overkjøre. Det er knalltungt i begynnelsen, men jeg kan love deg at du vil føle deg bedre av mestringsfølelsen du vil få hvis du begynner å står opp for deg selv. Forhåpentligvis vil du og mannen din støtte hverandre i denne saken.

Anonymkode: c8648...610

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på hotell selv og det du forteller er ikke greit. Det er den som har tatt bookingen sitt ansvar og videreformidle beskjeder. Du har det skriftlig, så stå for det. 

Angående at gjester har ødelagt ting på rom er heller ikke deres ansvar. Gjestene har eget navn på rommet og det er de som er ansvarlige for eventuelle ødeleggelser. At hotellet ikke har fakturert de for dette synes jeg er merkelig, da har det faktisk ikke vært så ille som det de skal ha det til. Stå på ditt, vis til skriftlig bekreftelse og nekter de så kontakter dere kortselskapet og bestrider betalingen. Verre er det ikke. Ikke vær så konfliktsky, ta saken. Ville også sagt dette til gjestene deres.

Anonymkode: c5182...430

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror du har helt rett - jeg tar for mye skyld for det hele. Takk for at du tok deg bryderiet med å si det til meg. 

Jeg skal få i meg litt mat, få ei god natts søvn, og se om jeg klarer å ta tak i regninga fra hotellet i løpet av uken. Gjestene som påførte meg dette orker jeg ikke forholde meg til på lang, lang tid. Men når jeg orker skal jeg fortelle hva de kostet meg og hvor lei meg jeg var for alt de stelte i stand. Så får de velge selv hva slags mennesker de ønsker å være. 

Takk for mange fine svar alle sammen ❤️ det hjelper, takk! 

TS

Anonymkode: 352bc...101

Jeg tenker det er en mulighet noen av de ville betalt om du la frem saken. Med mindre du kjenner de godt og vet at de er drittsekker, men i så fall var det kanskje ikke så lurt å invitere dem, men det er jo litt sent nå. 

Selv om noen oppfører seg veldig ille i fylla, så betyr ikke det alltid at de ikke gjør opp for seg når de er edru, noen ville gjort det med glede når de innså at ting gikk litt langt. 

Men da vet du ihvertfall til neste gang (for eks om dere skal feire rund bursdag) at dere ikke inviterer alle, men kanskje bare noen av de som oppfører seg best og som dere har best kontakt med

Anonymkode: 28d6f...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det blir jo ord mot ord.

Når det er ord mot ord på en regning som skal betales så er det nå faktisk sånn at skriftlig bevisbyrde på at det foreligger en bestilling eller ordre ligger på den som har levert en vare eller tjeneste.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydd opp i det praktiske, også tenker du "dette var én dag av mitt liv," og går videre. Jeg opplevde noen skuffelser i mitt eget bryllup, bl.a stygge og nedlatende kommentarer fra to av gjestene, direkte til meg og helt uavhengig av hverandre. Det var fra venner av min ektefelle som tydeligvis ikke syns jeg er god nok for min kjære. Helt forferdelig! Men jeg måtte knipe igjen og takle det. De har aldri fått invitasjon til noe som helst hos oss igjen, for å si det sånn. 

Anonymkode: 04036...39f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...