Gå til innhold

Israel har startet en ny krig eller viderefører med Syria


ElinX0Xpoliti

Anbefalte innlegg

De har slått Damaskus i går natt, før dette brukte de 2 sivile fly mens jagerfly bombet til å slå mål i Syria. Like mange iranere i Syria som det i Norge, om det er så mange Iranere (hamas eller faktisk soldater), hvor er dem hen og hvorfor sier ikke amerikanerne noe om dem? Media ville ha gått helt banans om dette var bevislig.    

Jeg personlig begynner å bli bra lei dette tullet med Syria, kan ikke andre makter la dem være i fred nå? Det blir ikke et dukke regime i Syria, det kommer ikke til å skje. Hvorfor Israel gjør dette, er for meg et stort spørsmål. Det har vært rykter og antydinger at de ga terror org våpen og kanskje penger, om så har ikke jeg sett bevis for det men virker som det kan være sant. 

    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, ElinX0Xpoliti skrev:

De har slått Damaskus i går natt, før dette brukte de 2 sivile fly mens jagerfly bombet til å slå mål i Syria. Like mange iranere i Syria som det i Norge, om det er så mange Iranere (hamas eller faktisk soldater), hvor er dem hen og hvorfor sier ikke amerikanerne noe om dem? Media ville ha gått helt banans om dette var bevislig.    

Jeg personlig begynner å bli bra lei dette tullet med Syria, kan ikke andre makter la dem være i fred nå? Det blir ikke et dukke regime i Syria, det kommer ikke til å skje. Hvorfor Israel gjør dette, er for meg et stort spørsmål. Det har vært rykter og antydinger at de ga terror org våpen og kanskje penger, om så har ikke jeg sett bevis for det men virker som det kan være sant. 

    

Israels okkupasjon av Golan høyden er såpass gammel at mange glemmer at Israel er i kontinuerlig væpnet krig med Syria.

Iran har store styrker i spill i Syria, det er en av mange parter som er integrert i motstanden mot IS, og de er regnet som alliert med syriske styresmakter. USA er derfor relativt lite villig til å starte noen større politisk diskusjon, siden det vil være vanskelig å forklare til publikum i USA. 

Hamas er ikke Iran. Iran finansierer Hamas, de deler ideologi, men Hamas er palestinere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her publiserer VG drapsforsøk på de som måtte befinne seg der disse rakettene treffer, og forherliger denne udåden.

https://www.vgtv.no/video/170155/plutselig-ser-skituristene-dette?utm_term=df-86-dce560ae%3Adf-86-dce560ae

Litt mer behagelig å se på enn avrevne bein og blodige sønderbombede kropper.

Hadde det vært noe tak i Jensemann så hadde han presset Israel til å slutte å terrorisere Syria.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Syria bare ikke angrepet Israel med raketter og Iran sluttet å finansiere Hamas så hadde vel Israel stoppet angrepene, må huske at okkupasjonen ble gjort mot golanhøydene fordi det var et viktig strategisk sted for soldatene under 6 dager krigen som i hovedsak Syria startet med å etablere store styrker nær grensen.

Grunnen for at Israel angriper Iranske styrker og militære baser i Syria er jo fordi Iran truer med utslettelse av det jødiske folk i midtøsten, jeg vil si at Israel har all grunn til å reagere militært i Syria når de med de utsagnene etablerer seg militært sør i Syria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pan skrev:

Hadde Syria bare ikke angrepet Israel med raketter og Iran sluttet å finansiere Hamas så hadde vel Israel stoppet angrepene, må huske at okkupasjonen ble gjort mot golanhøydene fordi det var et viktig strategisk sted for soldatene under 6 dager krigen som i hovedsak Syria startet med å etablere store styrker nær grensen.

Grunnen for at Israel angriper Iranske styrker og militære baser i Syria er jo fordi Iran truer med utslettelse av det jødiske folk i midtøsten, jeg vil si at Israel har all grunn til å reagere militært i Syria når de med de utsagnene etablerer seg militært sør i Syria.

Her burde vesten ta ansvar og sette strek. Vesten kan si at de trekker alle tropper ut av Syria, og be om at Iran gjør det samme og at Israel slutter med sine angrep.  Beinharde sanksjoner kan kjøres mot Israel dersom de ikke oppfører seg, og man må kreve at araberlandene og vesten fullstendig stopper støtte til alle "frigjøringsbevegelsene". Sanksjonene mot Syria må stoppes straks, slik at de kan klare å håndtere gjenoppbygging samt rest-terrorister på egenhånd.

Iran (og Russland) er i Syria fordi Syria har bedt om hjelp til å bekjempe terror. Dessverre støtter Israel noen av terroristene som angriper Syria. Syria trenger ikke be Iran og Russland om noe som helst hjelp dersom krigen mot Syria blir stoppet.

 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...