Gå til innhold

Øredobber og barnevern


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å bli stemplet som hysterisk fordi man synes det er unødvendig å pierce småbarn uten samtykkekompetanse.. :sarkasme:

Endret av Factum Factaria
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er egentlig argumentene FOR å pierce ørene til en ettåring? Mvh takknemlig for svar. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At noen der ute melder deg inn er en ting, om BV henlegger saken, det tror jeg nok. 

Men du burde virkelig lese deg opp på småbarn og øredobber og faren ved det. Det er så unødvendig gjort! Det er på lik linje som å vokse monobrynet til et spedbarn! 

Anonymkode: f67cc...e0a

er det virkelig noen som gjør det? 😳Så forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skøyt begge samtidig, så det var fort gjordt. Vei du, de overlevde 🤣👏🏼

Anonymkode: 4e580...a32

Pistol skal aldri brukes på verken barn eller voksne. Pistol burde bli ulovlig! 


NÅL hos et PIERCINGSTUDIO er riktig valg å ta, når man tar et dårlig valg i utgangspunkt. hvorfor gjøre det verre enn nødvendig ved å bruke pistol. Kan ikke ha googlet nok før du tok det valget du tok. Google pistol å se hvorfor det burde bli ulovlig. 

Anonymkode: f67cc...e0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skøyt begge samtidig, så det var fort gjordt. Vei du, de overlevde 🤣👏🏼

Anonymkode: 4e580...a32

Pistol på småbarn?!?? Det er helt hårreisende. Har du i det hele tatt lest deg opp på dette? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Million said:

 Kan ikke tenke meg det er noe moro å måtte stelle slike infeksjoner hos en baby, bare fordi mor "ville pynte dokka si"....

Faktisk er infeksjonsfaren ved hull i ørene betraktelig lavere hos et spedbarn enn hos en tenåring, men jeg skjønner at fakta ikke har noen plass i denne debatten.

Her er det om å gjøre å overdrive voldsomt og bedrive ekstremt føleri.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, reiste noen timer til en klinikk til ei som hadde spesialisert seg på det og små barn. Og til våres flaks og mange andre små barn som har hull i ørene, så sprengtes de ikke😉

Anonymkode: 4e580...a32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Factum Factaria said:

Å bli stemplet hysterisk hysterisk fordi man synes det er unødvendig å pierce småbarn uten samtykkekompetanse.. :sarkasme:

Meningen er det ingenting i veien med, det er måten dere argumenterer på som blir smått hysterisk i denne tråden.

Å sammenligne det å kappe av klitoris med hull i ørene ..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: svar på spørsmålet ditt er «Nei, du blir IKKE meldt til barnevernet»😊 

Måbarefåsiat... skrev (På 21.1.2019 den 14.03):

Du vet at flipper kan sprenges i stykker? 

Akk derfor vi dro til spesialist😊 

Anonymkode: 4e580...a32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Guidet Kvinne said:

Hva er egentlig argumentene FOR å pierce ørene til en ettåring? Mvh takknemlig for svar. 

Vel, hvis for eksempel @Million hadde fått hull i ørene som spedbarn ville hun nok mest sannsynlig unngått den voldsomme infeksjonen hun beskriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av.. Jeg kan garantere deg at hvis noen bruker hull i ørene på et småbarn på 1 år ville saken blitt henlagt. 

Det er mange nasjonaliteter som tar hull i ørene på babyer som er nyfødte til og med. De blir ikke meldt, og jeg som jobber i barnevernet skjønner jo også at det ikke er verdens undergang om babyer har hull i ørene. 

Mi på 6 år ønsket seg hull i sikkert 3.5 år før ho fikk det. Jeg hadde lyst til å ta når hun var 2, men mannen satt foten ned og vi ventet til 5årsdagen så valget var hennes. 

Anonymkode: cb63d...a36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guidet Kvinne skrev (På 21.1.2019 den 14.08):

Hva er egentlig argumentene FOR å pierce ørene til en ettåring? Mvh takknemlig for svar. 

Kun ene og alene fordi det er pent. Og nei, de er ikke traumatisert med sprengte øreflipper, blodforgiftning osv osv. 

jamenneske skrev (På 21.1.2019 den 14.21):

Vel, hvis for eksempel @Million hadde fått hull i ørene som spedbarn ville hun nok mest sannsynlig unngått den voldsomme infeksjonen hun beskriver.

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Er det nå jeg skal dra inn «ammedebatten» i samme slengen🤣 Må jo vært morsmelka som berga mine fra alle de grusomme skjebnene ovenfor🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 4e580...a32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Avogtil lurer jeg på om enkelte av de mest hysteriske her inne i det hele tatt tør å la barna gå ut 😅

Anonymkode: cbd22...b06

Joda, med hjelm får de lov.

Anonymkode: e015f...66a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg én god grunn til å ta hull i ørene på en baby, som ikke er "mamma vil at prinsessa skal være så fiiiin skjønner du".

Nei, det er sikkert ikke verdens verste eller mest langvarige smerteopplevelse, men hva er vitsen? Er det verdt det at barnet skal ha vondt i 2 minutter, fordi mor er forfengelig? Hvor går grensa? 2 minutter, 5 minutter, 1 time, 1 dag? Kunne dere tatovert barnet, hvis det bare tok 2 minutter?

Jeg vil anta at alle mødre vil at barna deres skal ha så lite vondt som mulig. Noe smerte er nødvendig ja. Å falle ned fra trær og skjære seg med kniv gjør at barnet lærer fysikk i praksis. Vaksiner er også vondt, men har svært høy nytteverdi. Hva lærer et barn av å få hull i ørene? Hvilken nytte har det? 

Er nysgjerrig på hvilke refleksjoner dere har gjort dere, annet enn at dere har overbevist dere selv om at det ikke gjør så veldig vondt. 

Anonymkode: 0c097...ce7

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av.. Jeg kan garantere deg at hvis noen bruker hull i ørene på et småbarn på 1 år ville saken blitt henlagt. 

Det er mange nasjonaliteter som tar hull i ørene på babyer som er nyfødte til og med. De blir ikke meldt, og jeg som jobber i barnevernet skjønner jo også at det ikke er verdens undergang om babyer har hull i ørene. 

Mi på 6 år ønsket seg hull i sikkert 3.5 år før ho fikk det. Jeg hadde lyst til å ta når hun var 2, men mannen satt foten ned og vi ventet til 5årsdagen så valget var hennes. 

Anonymkode: cb63d...a36

Fornuftig innlegg! Mi måtte bli 10 før hun fikk lov, alikevel synes jeg ikke at det er helt krise å ta på småbarn.  De som velger det har da en grunn ig det trenger ikke krisemaksimeres og sammenlignes med lemlestelse og fordervelse.  Det er nesten latterliggjøring av de sim faktisk gjennomgår vobde ting! 

Igjen ts, barnevernet bryr seg ikke om du tar hull i ørene på den lille 😊

Anonymkode: cbd22...b06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.1.2019 den 14.24):

Kun ene og alene fordi det er pent. Og nei, de er ikke traumatisert med sprengte øreflipper, blodforgiftning osv osv. 

 

Anonymkode: 4e580...a32

Jeg har ikke skrevet et ord om sprenging eller forgiftning, for en elendig debattskikk. 

Jeg ber likefullt om argumenter for. Å pierce  «pent» på en ettåring gitt potensielle bivirkninger og skader holder ikke altså. Pent er det heller ikke, det er blodharry i mine øyne. 

Så: hvorfor velge smerte og potensielle skader versus ikke på en baby? Hvorfor velge å pierce babyører? 

AnonymBruker skrev (På 21.1.2019 den 14.30):

Gi meg én god grunn til å ta hull i ørene på en baby, som ikke er "mamma vil at prinsessa skal være så fiiiin skjønner du".

Nei, det er sikkert ikke verdens verste eller mest langvarige smerteopplevelse, men hva er vitsen? Er det verdt det at barnet skal ha vondt i 2 minutter, fordi mor er forfengelig? Hvor går grensa? 2 minutter, 5 minutter, 1 time, 1 dag? Kunne dere tatovert barnet, hvis det bare tok 2 minutter?

Jeg vil anta at alle mødre vil at barna deres skal ha så lite vondt som mulig. Noe smerte er nødvendig ja. Å falle ned fra trær og skjære seg med kniv gjør at barnet lærer fysikk i praksis. Vaksiner er også vondt, men har svært høy nytteverdi. Hva lærer et barn av å få hull i ørene? Hvilken nytte har det? 

Er nysgjerrig på hvilke refleksjoner dere har gjort dere, annet enn at dere har overbevist dere selv om at det ikke gjør så veldig vondt. 

Anonymkode: 0c097...ce7

Nettopp. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er grunn for å ringe barnevernet? Sikkert ikke... men jeg forstår virkelig ikke hvilke gode argument man har for å stikke hull i ørene på små barn!?

Jeg tok mine første hull hos frisør da jeg var tolv, og noen til for et års tid siden - på piercingstudio. Jeg synes det er ganske vondt. Sliter også med å få det til å gro skikkelig, og piercingartisten sa at de har gått bort fra å si at grotiden er 6 til 8 uker, fordi det veldig ofte tar mye lenger tid. Det er helt vanlig at det tar et halvt år, og mange får problemer med hullene. 

Hvorfor i all verden man vi utsette en baby for dette, forstår jeg ikke. Vent til barnet kan ønske seg det i hvertfall. Lever forresten kjempegreit med å være en av de «hysteriske» på KG. Påføre barnet smerte og potensielle infeksjoner fordi det er søtt.. Nei, det synes jeg er uansvarlig.

Anonymkode: f6abc...639

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall hadde veldig mange innvandrerfamilier blitt fratatt jentebarna sine. I mange kulturer er det standard å ta hull i ørene på dem når de er babyer. Hvis du får barna dine tatovert eller kjønnslemlestet kommer barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jamenneske skrev:

De jeg kjenner som har barn med hull i ørene er for det meste pakistanske menn og kvinner med høy og lang utdanning. Noen indere også, når jeg tenker meg om.

Ikke mye ressurssvakt med å være lege eller jurist.

I Libanon setter de hull i ørene på sykehuset hvis foreldrene ønsker det. 

Anonymkode: 2bd3f...c06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...