Gå til innhold

Øredobber og barnevern


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er vel påvirket av bv-propaganda som mange andre der ute og derfor spør jeg;

Kan man bli meldt til BV hvis man velger å sette øredobber på en 1-åring?

Anonymkode: 8c2ad...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man burde blitt det, men er nok dessverre ikke sånn.

Anonymkode: 68433...db5

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vel påvirket av bv-propaganda som mange andre der ute og derfor spør jeg;

Kan man bli meldt til BV hvis man velger å sette øredobber på en 1-åring?

Anonymkode: 8c2ad...89c

Naboen, familien din, vennene dine eller fremmede mennesker kan melde deg til barnevernet for både det de ser, hører, mener, tror eller selv tenker. Hva og hvorfor og av hvem du blir meldt til bv har ingen betydning. Det som er av betydning er at alle bekymringsmeldinger som åpenbart ikke er "tullemeldinger" skal undersøkes av barnevernet. 

For bv er alle meldinger noe de skal ga seriøst, med mindre meldingen åpenbart ikke er en tullemelding. 

Hva som skjer dersom du setter øredobber i ørene på ditt barn, må du bare avvente å se. 

Ingen på dette forumet er synske og kan forutsi hva som vil skje i fremtidien. 

Anonymkode: ef2e0...409

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen der ute melder deg inn er en ting, om BV henlegger saken, det tror jeg nok. 

Men du burde virkelig lese deg opp på småbarn og øredobber og faren ved det. Det er så unødvendig gjort! Det er på lik linje som å vokse monobrynet til et spedbarn! 

Anonymkode: f67cc...e0a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det burde det egentlig være. Stakkars barn som må utsettes for det i så liten alder :( Å skyte hull i ørene på et lite barn, viser til manglende evne til å anerkjenne at prosessen er mer smertefull og  kan øke faren for komplikasjoner. Skyting av hull burde vært forbudt!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jolene said:

Å skyte hull i ørene på et lite barn

Man skyter ikke hull i ørene når de så små. Man bruker nål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes øredobber på en 1 åring er i gråsonen. Hva er vitsen? 1 åringer er heller ikke i stand til å ta et slikt valg selv, og forstå komplikasjonene ved det. Vent til barna er gamle nok til å forstå.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva som skjer dersom du setter øredobber i ørene på ditt barn, må du bare avvente å se. 

Ingen på dette forumet er synske og kan forutsi hva som vil skje i fremtidien. 

Barnevernet vil ikke sette i gang undersøkelser av en familie kun fordi barnet har hull i ørene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Når det er sagt så synes jeg ikke det er så ille som noen skal ha det til, selv om jeg ikke ville valgt det for mine barn...

Anonymkode: cbd22...b06

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Når det er sagt så synes jeg ikke det er så ille som noen skal ha det til, selv om jeg ikke ville valgt det for mine barn...

Anonymkode: cbd22...b06

Her på KG er folk litt hysteriske.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, rart ikke barnevernet har vært hos meg da.. Har 2 jenter som har hull i ørene, og de ble tatt når de var henholdsvis 11mnd og 9mnd gamle. Og det som enda værre er - er at selveste helsesøster skrøyt av hvor fine de var på 1års-kontroll når minstejenta var der. ALDRI noensinne har noe slags helsepersonell sagt noe negativt om det. For vet dere hva: ungene mine er blide og fornøyde barn, har gode og varme klær, mett i magen til en hver tid og får masse kjærlighet fra familien. De lider ikke på noen som helst måte, som barn som blir meldt bekymring over til BV ofte dessverre gjør. Finnes så mye værre ting foreldre gjør med barna sine enn å ta hull i ørene på de.

 

Anonymkode: 4e580...a32

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, jamenneske skrev:

Man skyter ikke hull i ørene når de så små. Man bruker nål.

Fortsatt latterlig å utføre på et lite barn. Og jo, finnes de som skyter.

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jolene skrev (På 21.1.2019 den 13.26):

Fortsatt latterlig å utføre på et lite barn. Og jo, finnes de som skyter.

I de kulturene hvor man tradisjonelt tar hull i ørene på babyer brukes det nål, men ok. Kanskje noen du kjenner har skutt hull

AnonymBruker skrev (På 21.1.2019 den 13.26):

Finnes så mye værre ting foreldre gjør med barna sine enn å ta hull i ørene på de.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor mødremafiaen her på KG raser sånn angående hull i ørene. 

Selv fikk jeg da jeg var 4 år gammel, ifølge mange her på KG er det også fullstendig sjokkerende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Guri, rart ikke barnevernet har vært hos meg da.. Har 2 jenter som har hull i ørene, og de ble tatt når de var henholdsvis 11mnd og 9mnd gamle. Og det som enda værre er - er at selveste helsesøster skrøyt av hvor fine de var på 1års-kontroll når minstejenta var der. ALDRI noensinne har noe slags helsepersonell sagt noe negativt om det. For vet dere hva: ungene mine er blide og fornøyde barn, har gode og varme klær, mett i magen til en hver tid og får masse kjærlighet fra familien. De lider ikke på noen som helst måte, som barn som blir meldt bekymring over til BV ofte dessverre gjør. Finnes så mye værre ting foreldre gjør med barna sine enn å ta hull i ørene på de.

 

Anonymkode: 4e580...a32

Så fordi det finnes verre ting å gjøre mot barn så er det greit å utsette dem for unødvendig smerte?

Anonymkode: 68433...db5

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt Sinnsvake tendenser inni her til tider ja. Tenk det, du overlevde og det uten å bli traumatisert 🤣

Anonymkode: 4e580...a32

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det underbygger stereotypien av å være ressurssvak når man velger å lage hull i ørene på et menneske uten santykkekompetanse fordi det er «søtt».

Anonymkode: 19044...09a

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...