Gå til innhold

Trenger alenetid på ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren og jeg er på ferie i Thailand. Jeg har vært her mange ganger før, og føler jeg «kjenner» landet. Første gang for samboeren min.

Ettersom vi skal være her i 14 dager, har jeg behov for å gjøre ting alene innimellom. Trenger ikke å være over en lengre periode, men 30 - 60 min. hvor jeg utforsker plassen på egenhånd. 

Samboeren min får nærmest panikk av at jeg går ut. Hun er skeptisk til trafikken og om noe skal skje meg, men jeg prøver å fortelle henne at jeg kan ta vare på meg selv. Vi er begge i 30-årene. 

Er det feil av meg? 

Anonymkode: c24a0...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns bare det er merkelig å skulle ha behov for alenetid i en parferie? Poenget er jo å kunne slappe av og tilbringe tid sammen 🤔

Anonymkode: 7ff80...527

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler neppe om at hun er så forbannet redd for deg.. Hun vil antagelig bare ikke være alene og det er forståelig! Du er trygg der, hun er IKKE det. Du er utrolig egoistisk. Stakkars dame som er stuck i Thailand med deg i 14 dager. Hvorfor i H...drar du med deg dama til Thailand, om du er ute etter ALENETID??? Du har 350 dager andre dager i året du kan utforske verden alene.

Anonymkode: d32f2...5e7

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forlat dama di på ferie et sted hun ikke er kjent! Ihvertfall ikke uten god grunn. At du vil utforske, er ikke en grunn. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel jeg forstår begge, at du trenger alenetod men hun er nok redd fordi hun ikke er kjent. Sikker på hun ikke kan være med? Kan du evt bare stå opp tidligere og unnagjøre det du vil før hun våkner?

spørs hva du skal, kanskje hun tror du skal noe litt mistenkelig...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren og jeg er på ferie i Thailand. Jeg har vært her mange ganger før, og føler jeg «kjenner» landet. Første gang for samboeren min.

Ettersom vi skal være her i 14 dager, har jeg behov for å gjøre ting alene innimellom. Trenger ikke å være over en lengre periode, men 30 - 60 min. hvor jeg utforsker plassen på egenhånd. 

Samboeren min får nærmest panikk av at jeg går ut. Hun er skeptisk til trafikken og om noe skal skje meg, men jeg prøver å fortelle henne at jeg kan ta vare på meg selv. Vi er begge i 30-årene. 

Er det feil av meg? 

Anonymkode: c24a0...d4d

Hun har godt å bli selvstendig som menneske, noen timer alene må hun klare. Hun har godt av å bli trygg på seg selv. Eller så har du nok fått deg feil dame.

Dette er ulempen med å reise sammen med andre, man blir for barnevakt og skal henge sammen HELETIDEN. Utrolig slitsomt.

Anonymkode: 67418...e69

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige svar synes jeg. Du ønsker en gang imellom (altså noen få ganger i løpet av 14 dager) og ta deg en tur ut på 30-60 min. Og folk synes du er egoistisk, at hun har grunn til å bli redd, hva du trenger alenetid for etc.... Jeg synes nå det må være lov til å ønske seg et par øyeblikk for seg selv i løpet av en 14 dagers periode uansett hvor glad man er i partneren. Og hvis hun ikke  tør å sitte 30 minutter alene på en hotelveranda med en god bok så burde dere kanskje vurdere å dra til et annet land....

Jeg tar meg alltid litt alenetid i løpet av ferie, uansett om jeg reiser med familie, mann eller venner, er aldri noen som reagerer på det.

Anonymkode: 6b1bf...29a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg ofte en shoppingtur eller 4 når vi er 14 dager på ferie. Da koser han seg med tv, bok, mobilen og en øl. Forstår ikke problemet!Jeg vil ikke ALT han vil HELE tiden, og det samme gjelder ham. Av og til vil jeg ned til bassenget med en bok og sole meg, mens han vil ta en middagslur, eller se noe fotball. 

Anonymkode: 89720...597

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har godt å bli selvstendig som menneske, noen timer alene må hun klare. Hun har godt av å bli trygg på seg selv. Eller så har du nok fått deg feil dame.

Dette er ulempen med å reise sammen med andre, man blir for barnevakt og skal henge sammen HELETIDEN. Utrolig slitsomt.

Anonymkode: 67418...e69

Hun blir ikke trygg på seg selv på denne måten. Hun kunne kanskje blitt trygg hvis HAN var på det eneste stedet som er trygg for henne der, mens HUN utforska noen timer. 

Anonymkode: 0ca62...2bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av og til vil jeg ned til bassenget med en bok og sole meg, mens han vil ta en middagslur, eller se noe fotball. 

Anonymkode: 89720...597

Men alt skjer på hotellet. Hvordan er det sammenlignbart? 

Anonymkode: 0ca62...2bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar meg ofte en shoppingtur eller 4 når vi er 14 dager på ferie. Da koser han seg med tv, bok, mobilen og en øl. Forstår ikke problemet!Jeg vil ikke ALT han vil HELE tiden, og det samme gjelder ham. Av og til vil jeg ned til bassenget med en bok og sole meg, mens han vil ta en middagslur, eller se noe fotball. 

Anonymkode: 89720...597

Du ja, men dette handler ikke om deg, men om en dame som er utrygg i et nytt land.

Anonymkode: 403b8...9a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler neppe om at hun er så forbannet redd for deg.. Hun vil antagelig bare ikke være alene og det er forståelig! Du er trygg der, hun er IKKE det. Du er utrolig egoistisk. Stakkars dame som er stuck i Thailand med deg i 14 dager. Hvorfor i H...drar du med deg dama til Thailand, om du er ute etter ALENETID??? Du har 350 dager andre dager i året du kan utforske verden alene.

Anonymkode: d32f2...5e7

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ja, men dette handler ikke om deg, men om en dame som er utrygg i et nytt land.

Anonymkode: 403b8...9a0

Herregud, Thailand er helt trygt. Det må gå an å finne på noe hver for seg en times tid. Det er slitsom å gå oppå hverandre hvert eneste minutt når man er på ferie. 

Anonymkode: b5134...b77

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Herregud, Thailand er helt trygt. Det må gå an å finne på noe hver for seg en times tid. Det er slitsom å gå oppå hverandre hvert eneste minutt når man er på ferie. 

Anonymkode: b5134...b77

Han har ikke sagt hvor de er. Han har derimot påpekt at han er reisevant i landet og hun ikke. 

Anonymkode: 0ca62...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Herregud, Thailand er helt trygt. Det må gå an å finne på noe hver for seg en times tid. Det er slitsom å gå oppå hverandre hvert eneste minutt når man er på ferie. 

Anonymkode: b5134...b77

Når man er på kjærestetur så er man sammen på ferie! 

Hadde virkelig lurt om kjæresten min ønsket alenetid når vi var på ferie sammen. 

Anonymkode: 54555...155

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke sagt hvor de er. Han har derimot påpekt at han er reisevant i landet og hun ikke. 

Anonymkode: 0ca62...2bc

Hun har ikke vondt av å øve seg på å være alene en halvtime og skjønne at det går helt fint. Antar de ikke er på ferie i fattigste slummen i Bangkok, lissom. 

Anonymkode: b5134...b77

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dama ikke er evneveik så burde hun da klare seg selv en time eller to for dagen. 

Klarer hun ikke det så kan hun bli hjemme. 

Håpløst å se svarene til de andre her. Mistenker at de representerer generasjon #snøflak som er redd alt her i verden. 

Anonymkode: 2fdaf...af0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært snakk om at han ville gå ut alene på kvelden så hadde jeg skjønt hun hadde blitt sur. Men at en voksen dame ikke skal klare seg en stund alene høres helt merkelig ut. Jeg synest det var deilig å gå noen timer før meg selv alene. 

Anonymkode: 32682...8ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker alenetid, også på ferie, så tar gjerne en løpetur utenfor hotellområdet mens mannen min driver med noe annet. Har vært selvstendig så lenge jeg kan huske, og kan gjerne dra på ferie alene uten å føle meg utrygg. Flere av venninnene mine dro på interail alene rundt i verden (Thailand også) da de var 19, alle kom hjem hele og trygge🙂

Anonymkode: 03c74...8d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...