Gå til innhold

Hvorfor er strømmen så dyr nå?


Cyndaquil

Anbefalte innlegg

Jeg hørte på radioen at strømmen er den dyreste på 8 år. De sa vannmagasinene er normale nå, men den tørre sommeren gjør ar det likevel er skrekkelig dyrt. Jeg trenger å få det inn med t skje, hvorfor er det slik 🤔? Om magasinene i nårtid er normale, hvordan kan hvordan de var i fortiden bestemme dagens pris? Fulle eller normale magasin, lett å lage strøm. Men likevel den fryktelige prisen.

Og hvorfor settes ikke faste avgifter som nettleie ned i slike tilstander ? Slik at de som har stram økonomi ikke trenger å sette seg ned å fryse fordi de ikke har råd til strøm. 

 

Endret av Cyndaquil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel på grunn av den ekstremt tørre sommeren og vannmagasinene er nesten tomme.

 

Er mulig det er feil, men det er hva jeg tror så kan noen rette på meg om det er feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om magasinene begynner nærme seg normalt har vi fortsatt mindre nedbør, mindre vind og kaldere vær, noe som gjør at magasinene tømmes raskere enn normalt. 
Valutakursen utgjør også en del på strømregningene. 
Nettleie og avgifter utgjør en mindre andel av den totale regningen nå enn hva den har gjort tidligere. 

Anonymkode: 59c74...553

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo vært en ekstrem våt høst, skulle tro det veide opp for den tørre sommeren. 

Uansett vær så har de alltid en "unnskyldning" for å sette opp strømmen. Det er mye avgifter på den også. 

Anonymkode: 4fd11...6e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga at på magisk vis går det med mer vann nå enn før for å lage en kilowatt. Av en eller annen grunn skal da strømmen koste mer.

Anonymkode: 19667...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi selskapene og myndighetene forsøker å melke forbrukerne  for mest mulig penger...        

Anonymkode: 22264...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avgift og nettleie utgjør de store summene. Variasjoner i strømprisen kunne de fleste tlt uten problemer om det ikke var for skatten.

Ja, skatt. Nettleie er ikke til for å dekke drift og oppgraderinger av nett som mange tror. Det er skatt til kommunen.

Anonymkode: af6ea...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de selger alt ut av landet og må kjøpe tilbake når vi fryser. Regninga får du og jeg. Ran på høylys dag. Pampene får sine millionbonuser og kraftverkene går i pluss til sine julebord og ferieturer. Vi er dumme som godtar dette.

Anonymkode: e77b9...4d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig ørtentusen unnskyldninger til at strømmen skal få lov til å øke veldig. Er ganske sikker på at noe må være dårlig regulert i favør den vanlige borger. 

 

Alt skal bli så mye billigere og bedre når det blir privatisert og da helst uten reguleringer. Har ikke sett noe bevis for det akkurat her, heller motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble strømregningene ekstremt mye høyere etter de nye målerene ble installert...

Anonymkode: ed2b8...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Resignert skrev:

Strøm er billig i Norge. Bare å bruke mindre penger på diverse fjas, eller jobbe mer.

Tror ikke du helt fatter virkeligheten til en stor del av befolkningen.

 

Lett å si dersom en ikke har unger, bor sentralt og har en ok jobb.

Anonymkode: af2d5...eda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos meg ble strømregningene ekstremt mye høyere etter de nye målerene ble installert...

Anonymkode: ed2b8...5a5

Mine ble lavere og mer stabile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...