Gå til innhold

Forskjellige fedre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.1.2019 den 13.05, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet TS stiller går ikke på hvor mange dette gjelder, men hvorfor noen har barn med en haug ulike fedre.

Mange av disse blir kanskje litt for tilfredse med en haug stønader fra nav og barnebidrag og da er det ofte lett å poppe ut en unge til for å fortsette karusellen.

Anonymkode: 7cd33...83f

Men ingen lurer på hvorfor det er så mange menn som får barn med så mange kvinner??? Det er liksom helt greit, de blir ikke stemplet som løskuker, snarere blir de regnet som viriile🙄

Anonymkode: 6603f...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.1.2019 den 10.26, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS, men lurer på det samme... men jeg mener ikke de som har et eller to barn fra før, møter en ny mann og får barn med han og de er sammen lenge. Jeg mener de som har 3-4-5 barn med like mange ulike fedre uten egentlig å ha vært i et eneste fast forhold 🤔 Kjenner noen av dem, det virker som de får barn med hver eneste mann de ligger med 😅

Anonymkode: 5e293...0f7

Jeg kjenner ingen som har barn med flere enn to fedre. Og det er da snakk om langvarige forhold og seriøse voksne. Ingen grunn til å shame dem.

Anonymkode: 667c3...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt første barn da jeg var 20. Forholdet raknet. Da jeg var 22 traff jeg en ny mann, da jeg var 26 fikk vi et barn sammen, og nå som 30 er dette forholdet slutt. Det har absolutt aldri vært noe "spre beina for penger" men man har jo et ønske (iallfall de aller fleste...) at det forholdet man er i skal vare. 

Få noe 3 barn med en 3 far er for meg uaktuelt, men betyr ikke at man skal dømme de som gjør det heller. 

Anonymkode: 3f4b5...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ingen lurer på hvorfor det er så mange menn som får barn med så mange kvinner??? Det er liksom helt greit, de blir ikke stemplet som løskuker, snarere blir de regnet som viriile🙄

Anonymkode: 6603f...f56

Ikke helt riktig. Har en kompis som har vært gift to ganger og har et samboerskap bak seg.

Resultatet er 4 barn med 3 forskjellige damer. Han er ikke sammen med noen av mødrene. I dag er han 46, jobber som lærer, bor alene på tredje året i en eldre leilighet, 1 frihelg pr.mnd og anstrengt økonomi.

Kan ikke se at han har noen heltestatus. Eller at damene løper ned døra til tross for hans beviselige frøkuk. Syntes heller synd på fyren og lurer på om hvorfor han på død og liv må gjøre alle han treffer gravide...

Endret av Commander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemødre flest jobber og forsørger barna sine selv. Overgangsstønad blir forkortet mot inntekt og tjener du over en viss grense (ca. 530 000, rundt der et sted) får du ingenting annet enn en barnetrygd mer enn du har barn. Ja, for tenk, det finnes høyt utdannede kvinner som ikke er sammen med far til ungene sine. Kanskje var det dårlige forhold, kanskje dukket det opp ting man ikke hadde sett på forhånd, og så går man ifra mannen for å beskytte barna. 

Skal man leve et kjærlighetsløst liv i sølibat kun fordi det første forholdet gikk i dass og man har barn? Hva om man blir uplanlagt gravid på tross av prevensjon og velger å beholde likevel? Hva om forhold nummer to også viser seg å være dårlig? 

Du vet, livet kan skje og det er jammen lett å sette seg til doms over andres valg. De kan nemlig være gjennomtenkte og kloke selv om de ikke er A4. 

Dessuten er man faktisk to for å lage barn, det er ikke noe vi kvinner gjør på egenhånd. Men det er vi kvinner som tar konsekvensene, uansett. Det er våre kropper og våre liv det går utover, uansett valg, og jammen ser det ut som at vi må ta stigmatiseringa også. Så rettferdig. 

Anonymkode: 24096...867

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alenemødre flest jobber og forsørger barna sine selv. Overgangsstønad blir forkortet mot inntekt og tjener du over en viss grense (ca. 530 000, rundt der et sted) får du ingenting annet enn en barnetrygd mer enn du har barn. Ja, for tenk, det finnes høyt utdannede kvinner som ikke er sammen med far til ungene sine. Kanskje var det dårlige forhold, kanskje dukket det opp ting man ikke hadde sett på forhånd, og så går man ifra mannen for å beskytte barna. 

Skal man leve et kjærlighetsløst liv i sølibat kun fordi det første forholdet gikk i dass og man har barn? Hva om man blir uplanlagt gravid på tross av prevensjon og velger å beholde likevel? Hva om forhold nummer to også viser seg å være dårlig? 

Du vet, livet kan skje og det er jammen lett å sette seg til doms over andres valg. De kan nemlig være gjennomtenkte og kloke selv om de ikke er A4. 

Dessuten er man faktisk to for å lage barn, det er ikke noe vi kvinner gjør på egenhånd. Men det er vi kvinner som tar konsekvensene, uansett. Det er våre kropper og våre liv det går utover, uansett valg, og jammen ser det ut som at vi må ta stigmatiseringa også. Så rettferdig. 

Anonymkode: 24096...867

👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på det samme. Mulig de ser for seg at denne nye mannen skal bli værende? Men må være litt av en kabal å legge opp ferie og samvær med mange forskjellige fedre. 

Anonymkode: 2e9c2...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Barn er kanskje det eneste de tenker på? Intressene deres?😂 Det må være en grunn til at ingen av fedrene blir værende.

Endret av Kvelertak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/21/2019 at 10:45 PM, AnonymBruker said:

Jeg har forståelse for at livet skjer, men når man velger å få barn med partner nr 3-4-5, så kan det umulig være grundig gjennomtenkt. Eksen min har maaange halvsøsken. Tror ikke han vet av alle en gang. Ene broren hans er kun to måneder eldre. Faren hans har vært på vift, mildt sagt. Ble mange barnebidrag på ham oppigjennom

:laugh:

 

Anonymkode: a1085...43e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ingen lurer på hvorfor det er så mange menn som får barn med så mange kvinner??? Det er liksom helt greit, de blir ikke stemplet som løskuker, snarere blir de regnet som viriile🙄

Anonymkode: 6603f...f56

De er i fåtall. Det er flere kvinner som har barn med forskjellige fedre enn menn som har barn med forskjellige kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 13.01, AnonymBruker skrev:

Lenge leve fordommer!! De færreste får barn med flere enn to menn.

Anonymkode: 0d17a...c3a

Hun snakker om de som får barn med flere enn 2 menn.... 

Anonymkode: 97b92...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 21.16, AnonymBruker skrev:

Igjen og igjen. At de blir rike av det skrev jeg ikke, men de lever like greit som alenemødre med stønader og bidrag som de ville gjort om de jobbet.

Har man gjort den erfaringen kan det være lett å få flere barn og fortsette dette løpet i flere år.

Anonymkode: 7cd33...83f

Kan du konkretisere hva det er du tror vi alenemødre på div stønader har, iom at du tror det er like greit å leve på det som å jobbe. 

 

Anonymkode: 15014...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at ting ikke alltid blir som man har tenkt. Kanskje barnefar 1 er voldelig, man blir enke, eller blir uplanlagt gravid.

Det jeg aldri kommer til å skjønne, er at noen aktivt går inn for å få barn med barnefar (eller mor) nummer 3,4 og 5. Kjenner et par unge voksne der begge foreldrene har to nye kull barn hver etter at de skilte lag. Ikke bare-bare for barna. Hvor hører de til i dette bildet? Dette handler ikke bare om hva de voksne synes er best. 

Dømmer ingen for valgene de gjør, men klarer på ingen måte å skjønne enkelte av dem. 

Anonymkode: cc068...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har barn 5 barn med 3 forskjellige menn. 

Må skuffe dere å si at jeg mottar ikke en krone i støtte, derimot betaler jeg min skatt med glede.

Hvorfor det ble slik at mine barn ikke har samme far er det ingen som har noe med. Livet byr på ulike utfordringer for oss alle.

Jeg er veldig opptatt av å ikke dømme andre mennesker, må derfor si at jeg undrer meg over endel av innleggene i denne tråden. 

Anonymkode: ae4db...b04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...