Gå til innhold

Skal bo på hotell for første gang. Trenger veiledning!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, dette er flaut, så jeg tar den som anonym. Jeg er voksen, men har aldri bodd på hotell før. Bare som barn, og det husker jeg nesten ingenting av. Nå skal jeg på et kurs i Oslo, og skal sove på hotell i 3 netter. Men så kom jeg plutselig på, hva gjør jeg med nøkkelen til rommet når jeg skal ut? Må jeg levere den i resepsjonen hver gang (virker som mye styr, kø i resepsjonen og så videre) eller er det ok å bare bære den med meg?

Anonymkode: 21b98...ee7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får nøkkelkort og det har du med deg når du går ut. :) I gamle dager leverte man nøkkelen hver gang, men det er det for lengst slutt på. Du leverer kortet når du sjekker ut (men det er ingen krise om du glemmer det, heller). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nøkkelkort, som ligner på bankkort. Dette tar du med deg i f.eks lommeboken. Returneres ved utsjekk👌🏻 Ofte må du også sette dette kortet i en beholder på hotellrommet for å få strøm når du er på rommet. Da vet du alltid hvor det er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mange nøkkelkort er så tynne at de ikke tåler strålingen fra en mobil, slik betalingskort gjør. Så ha en lommebok å legg den i ett stykke fra mobilen, eller ett rom i veska som er skjermet vekk fra mobilen. 

Anonymkode: 5c46a...59d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips.  Når du går ut av døren så  låser noen dører seg selv.  Noen låser seg etter et visst antall sekunder og på noen så må du selv  låse  ved å sette nøkkelkortet  opp mot der du låste opp .  Dette varierer fra hotel til hotel så jeg sjekker alltid når jeg har gått ut av rommet om døren er låst eller ikke.

Som tidligere  nevnt så setter du nøkkelkortet opp i den beholderen som du finner på veggen rett innenfor døren.  Så kommer strømmen på.

Er der kjøleskap med drikkevarer evt. sjokolade,  nøtter etc.  så koster dette penger om du benytter deg av de varene.  Som regel er det ganske dyrt.

Er der safe på rommet så kan denne være greit til verdisaker.  Bare husk å ta med deg sakene dine når du drar  og la safedøren da stå åpen.

Er der såpeartikler på badet så er disse til fri bruk for deg .  Inkludert .

Fjern sengeteppe og pynteputer  fra sengen( føler de er noe uhygienisk) og løft opp laken. Ta en rask kikk på madrassen langs kantene at der ikke er små svarte prikker.  Sjekker alltid dette.  Har bare funnet de en gang og det var i Bankok ,men er de der så er det tegn på veggedyr og det vil man ikke ha med seg hjem.  I så fall så bytter man rom , helst i en annen etasje.

Som regel så er der regulerbar varme på veggen så er der for varmt eller kaldt så sjekk den og still inn på gradene du selv ønsker. 

God tur 😊

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang beholderen der du skal sette kortet for å få strøm... Hvilket som helst kort funker der, så hvis det er varmt og man ønsker at f.eks aircon skal stå på mens man er borte er det bare å bruke bibliotekskort, kredittkort, busskort eller hvilket som helst annet kort i den størrelsen.

Anonymkode: fe8b5...404

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Så mange hyggelige og hjelpsomme mennesker som fins på KG! 🌹

Anonymkode: 21b98...ee7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter aldri kofferten min på golvet på hotellrom. Vil ikke ha med veggdyr el kakerlakker hjem. Setter den på en krakk,stol eller bord. 

Anonymkode: 539ab...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...