Gå til innhold

Hvor viktig er besteforeldre for ett barn? Barns perspektiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor viktig er besteforeldre for ett barn? Hvor nært bør de stå? Og hvilke negative konsekvenser er det å ikke ha besteforeldre som virkelig er engasjerte 

Anonymkode: cb154...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dess flere omsorgspersoner et barn har i livet sitt, dess bedre.

Om nettverket består av besteforeldre eller andre er ikke det relevante.

Anonymkode: 27992...79d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke nær mine besteforeldre, og syntes alltid det var kjedelig å reise på besøk til dem. Jeg tenkte aldri over at jeg burde like dem eller like besøke dem, de var jo noen gamle, kjedelige mennesker !

I voksen alder er jeg ikke nær dem heller, det er ikke noe savn. Har aldri hatt nære besteforeldre, så savner ikke noe jeg aldri har hatt. Skal sies at jeg ikke er så nær foreldrene mine heller, da vi er veldig ulike mennesker. De nærmeste og beste forholdene jeg har til mennesker, er til venner og kjæreste. De føles mer som familie, enn mesteparten av familien min. eg trives med det. Hadde sikkert vært fint å vokse opp i en familie der jeg var nær med besteforeldre, foreldre og søsken, men jeg har funnet gode forbindelser andre steder, så da er det helt ok. 

Anonymkode: 4366c...aeb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et svært nært forhold til mine besteforeldre (med unntak av morfar som var snill men fjern) og savner de fortsatt.. Det mennesket jeg er i dag, har jeg de i stor grad å takke for ❤️

Anonymkode: 5d8d8...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...