Gjest Anie (uinlogget) Skrevet 6. april 2005 #1 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg har et spørsmål som jeg lurte på om dere kan hjelpe meg med. Jeg og min samboer har vært til utredning hos gynekolog pga ikke blitt gravid på over 1 år. Han sjekket syklusen min med eggløsning og etc. Samboeren har også blitt sjekket for sædkvalitet. Alt er normalt - og vi har nå fått valg om å bli videresendt til riksen eller privat klinikker for videre oppfølging. Og her kommer jeg til spørsmålet Min søster som har vært igjenom prøverør før etterlyser at jeg ikke har blitt satt på hormonkurer for å produsere fram egg. Dette var noe av det første hun gjorde hos en gynekolog. Jeg derimot har som sagt ikke vært igjennom slike kurer. Er det da noe jeg må begynne på når jeg kommer til riksen eller trenger jeg ikke det siden jeg har eggløsninger. Kan vi ha eggløsninger uten at vi produserer egg :oops: I såfall må jeg jo da nesten begynne helt på nytt da - når jeg kommer til riksen eller privat klinikk. Dette skjønner jeg ikke så mye av nei . Mvh Anie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Vivi* Skrevet 6. april 2005 #2 Del Skrevet 6. april 2005 Er det da noe jeg må begynne på når jeg kommer til riksen eller trenger jeg ikke det siden jeg har eggløsninger. Hvordan vet du at du har eggløsninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rextra Skrevet 6. april 2005 #3 Del Skrevet 6. april 2005 Enig med søsteren din at det er litt rart at du ikke har blitt satt på pergotime e.l først. Men hva skal dere gjøre videre på sykehus/privatklinikk? Er det prøverør som er neste så er hoppet veldig langt synes jeg. Vet at noen av de offentlige sykehusene der i blandt riksen krever at du har prøvd alt som er å prøve og som oftest vil de at du skal ha tatt en laparoskopi før de begynner med prøverør. Og en gynekolog kan jo sjekke deg for så og si alt, så det er jo ikke noe vits i å sende deg til en klinikk hvis det ikke er for prøverør, synes det var litt rart ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 6. april 2005 #4 Del Skrevet 6. april 2005 Be om en henvisning til gynekolog/spes i fødselshjelp. Synes ikke det virker som legen din er helt opdatert. Det er mye du kan gjøre før du sendes til riksen. Har du hatt HSG røntgen? eller lap? Det er veldig vanlig at man får gå på pergotime (EL stimmulerende piller) før andre mer aktive inngrep. Kom deg videre, og husk at det er flere stop før Riksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anie uinlogget Skrevet 6. april 2005 #5 Del Skrevet 6. april 2005 ja nå ble jeg veldig usikker. Grunnen til at jeg vet at jeg har hatt eggløsning er fordi legen har sett det på prøver og gjennom en skjerm ved gynekologisk undersøkelse. Husker ikke hva alt heter :oops: I dag så han blandt annet at jeg hadde eggfollykker som var store både på venstre og høyre side - dermed kunne jeg regne med en eggløsning disse dager. Han nevnte også at de er nå på vei bort i fra å sjekke om egglederne er tette eller ikke - men at de henger igjen på riksen og er strengere der. Jeg kunne derimot søke om ikke å ta den undersøkelsen da dette ikke er bevisst om det funker. Men er det noen som vet om man kan ha eggløsning uten egg? Tror jammen jeg må ringe riksen i morgen eller noe og spørre de, legen min virker oppdatert. Men syns selv det er noe som ikke stemmer her. Trodde liksom at henvisningen til riksen nå var rett til ivf og ikke alle de hormon kurene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 7. april 2005 #6 Del Skrevet 7. april 2005 Men er det noen som vet om man kan ha eggløsning uten egg? Ja, det er mulig å ha en"eggløsning uten egg"... Men det er sjelden. De aller fleste eggposene (folliklene) inneholder et (eller flere) egg, så at du over lengre tid bare har hatt "tomme eggløsninger" tror jeg neppe. Men en gang kan være mulig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anie uinlogget Skrevet 7. april 2005 #7 Del Skrevet 7. april 2005 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har også fått hentet ut litt informasjon på Omnia. Det er muligheter for eggløsning uten egg . men ikke så vanlig. Men jeg syns fortsatt det er litt rart at jeg ikke har blitt satt på noen hormonkurer når det er så vanlig for mange andre. Kanskje jeg bare er heldig . "håper". Ellers leste jeg at Omnia er de eneste som tilbyr ivf ved naturlig syklus. Har noen prøvd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå