Gå til innhold

Hva gjorde at du fikk tren på at Gud fins?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjorde at du ble en kristen? 

Jeg har gått i menighet i 20 år, og tenkt at jeg er en kristen, men har ennå ikke følt noen kontakt med Gud, Jesus eller den Hellige Ånd. Lest i bibelen, jobbet i en kristen institusjon vært på møter og alt.. men aldri følt at bibelen snakker direkte til meg, eller hatt opplevelser som har gitt meg troa.

Er det sånn det er? Eller? 

Anonymkode: 2f984...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde at du ble en kristen? 

Jeg har gått i menighet i 20 år, og tenkt at jeg er en kristen, men har ennå ikke følt noen kontakt med Gud, Jesus eller den Hellige Ånd. Lest i bibelen, jobbet i en kristen institusjon vært på møter og alt.. men aldri følt at bibelen snakker direkte til meg, eller hatt opplevelser som har gitt meg troa.

Er det sånn det er? Eller? 

Anonymkode: 2f984...0fe

Den glede og fred jeg får i livet når jeg følger hans lover og bud for oss 🙏🏻💖 Guds rike er rettferd, glede og fred. 

Anonymkode: 08c06...321

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den glede og fred jeg får i livet når jeg følger hans lover og bud for oss 🙏🏻💖 Guds rike er rettferd, glede og fred. 

Anonymkode: 08c06...321

«Fred»😂

Anonymkode: b343f...f54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

«Fred»😂

Anonymkode: b343f...f54

Ja, fred. Som i ikke uro, ikke dårlig samvittighet, ikke skam, ikke bitterhet, ikke fiendeskap, osv. Men tilgivelse, glede, indre ro, god samvittighet osv 😊

Anonymkode: 08c06...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fred. Som i ikke uro, ikke dårlig samvittighet, ikke skam, ikke bitterhet, ikke fiendeskap, osv. Men tilgivelse, glede, indre ro, god samvittighet osv 😊

Anonymkode: 08c06...321

Kan du hjelpe meg? Er så bitter og såret over at min eks forlot meg og våre barn. Nå er han gått videre med ei ny, og jeg skjelver av sjalusi og bitterhet. Jeg er dønn ulykkelig og slik er vondt å leve.

Anonymkode: d7685...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du hjelpe meg? Er så bitter og såret over at min eks forlot meg og våre barn. Nå er han gått videre med ei ny, og jeg skjelver av sjalusi og bitterhet. Jeg er dønn ulykkelig og slik er vondt å leve.

Anonymkode: d7685...b64

Så utrolig vondt å høre 🙏🏻

Jeg har funnet trøst i det som står at han dro meg opp fra det dypeste vann og satte mine føtter på en klippe. Om det ser aldri så mørkt og håpløst ut kan vi alltid gripe hånden til Jesus. Vi kan kaste all vår bekymring på Ham, og Han vil ha omsorg for oss. 🙏🏻💖

Anonymkode: 08c06...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde at du ble en kristen? 

Jeg har gått i menighet i 20 år, og tenkt at jeg er en kristen, men har ennå ikke følt noen kontakt med Gud, Jesus eller den Hellige Ånd. Lest i bibelen, jobbet i en kristen institusjon vært på møter og alt.. men aldri følt at bibelen snakker direkte til meg, eller hatt opplevelser som har gitt meg troa.

Er det sånn det er? Eller? 

Anonymkode: 2f984...0fe

Da er det noe med Bibelen. Jeg har aldri klart å forstå at Bbelen er Guds ord eller at den taler til meg. Kan vel sies at jeg planlegger å lese andre religiøse skrifter.

Anonymkode: 3f8d3...237

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fred. Som i ikke uro, ikke dårlig samvittighet, ikke skam, ikke bitterhet, ikke fiendeskap, osv. Men tilgivelse, glede, indre ro, god samvittighet osv 😊

Anonymkode: 08c06...321

Dette har jeg stort sett, helt uten noen overtro som helst :)

Anonymkode: 55e24...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...