Gå til innhold

jeg trodde alle forhold var vellykket


Egenskap

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

eg har absolutt tro på gode forhold, men det er naivt å tro at alle forhold er lykkelige. Mange velger også å ikke vise konflikter og utfordringer utad, men heller ta det på hjemmebane. Jeg tror på mange måter det har mye for seg. Da kan man oppleve det sjokkerende når par man trodde var lykkelige brått går fra hverandre.

Lykkelige forhold har dessuten utfordringer. Jeg ser det på nært hold i mine foreldre. De har holdt sammen gjennom sykdom og andre utfordringer livet kommer med. Noen ting er de uenige om, og selv etter nesten 30 år kan det krangles om for eksempel de huslige tingene. Måten de snakker om hverandre og forholder seg til hverandre etterlater likevel ingen tvil om at de har det godt sammen.

Gode forhold krever at man har noen grunnleggende likheter, at man evner å inngå kompromisser, å velge sine kamper, og en innstilling om at man møter utfordringer sammen og kjemper for forholdet.

 Alle forhold har sine opp og nedturer, der det krangles selv om de minste ting :)  Slik var det før ekteskapet også da for de som har hatt en kjernefamilie de har vokst opp i med far,mor og noen søsken. Det var perioder der man kranglet som fillene føk, og ting føltes bare håpløst og man ville flytte. Så gikk ting seg til og man hadde gode dager. Totalen var lykkelig så det holdt for min del.

Slik er det med ekteskapet også, opp og nedturer. Perioder med krangling over bagateller! Som ikke oppfattes som dette, men faktisk er det. Så roer ting seg og man har gode dager. Det er når man ikke opplever at krangling og uenighet går over at det begynner å bli "farlig" at forholdet kan begynne å visne hen. Ofte skjer det over lang tid, vanskelig å oppfatte og løs og så når det en punkt der følelsene dør, og da er forholdet i realiteten kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i to gode forhold og konkludert med at forhold er det verste som finnes. For at jeg skal ha det bra må jeg holde meg fri for klumpen om foten.

Anonymkode: b97ea...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i to gode forhold og konkludert med at forhold er det verste som finnes. For at jeg skal ha det bra må jeg holde meg fri for klumpen om foten.

Anonymkode: b97ea...edc

ok, gode forhold er ikke godt nok for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...