Gå til innhold

Sparer du på strømmen nå som den er så dyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en baby som krabber nå så vi har på 20 grader døgnet rundt. Stue, kjøkken og to soverom står i de gradene til en hver tid. Så koker vi flasker en gang per dag, varmer mat 3x dagen. Vasker klær en gang i uken, oppvaskmaskinen går en gang i uken. Dusjen går 7 min annen hver dag. Hender vi fyller badekaret med noe vann en gang i uken til barnet. 

Vi bruker det vi føler vi må for den lille. 

Anonymkode: 296ff...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I huset mitt jeg der bodde før, hadde jeg bare oppvarming i stua og på soverommet. Det merket en godt på forbruket til oppvarming. Her jeg må bo nå, er det dessverre åpent mellom stue og kjøkken, så det går ikke.

Anonymkode: be9ab...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor skam de øker strømmen. Skryter de setter opp barnetrygden med 84 kr. Så legger de på alle andre priser. Vi kunne betalt 10 øre pr kw og likevel ville pampene fått sin lønn. Norge med fjord og fosser selger alt ut av landet og så må vi nordmenn betale trippelt tilbake. Skammelig og ran på høylys dag!!!

Anonymkode: 00079...8a4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøver å spare litt. Jeg har to varmeovner som styres via WiFi. Setter dem på senking om natta og når jeg er på jobb. Aner ikke om det fungerer så godt enda

Anonymkode: 678b2...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Lyspærer produserer også varme, så om man slår av lysene må vel varmeovnene jobbe hardere og bruker dermed mer strøm...

Anonymkode: d2f20...9b3

Mange har en varmepumpe. Den lager kort og godt mer varme pr forbrukt kwt enn panelovner og pærer så om påskrudde  lamper medfører at pumpen ikke brukes på maks så bruker man mer strøm totalt enn nødvendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tenker somså at vi bruker så lite strøm om sommeren at det ikke skader å forberede seg til en dyrere vinter, så det vi sparer på strøm i sommermånedene brukes til vinter. Vi sparer jo også mye da husleie dekker varmtvann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, nei, jeg sparer ikke mer på strømmen enn jeg allerede gjør. Det vil si: jeg har på varmeovner osv som normalt, men slår jo av lys og lignende, slik jeg alltid har gjort, for å spare strøm. Men det har jeg fra jeg var liten av, ikke fordi det er dyrere nå enn for noen år siden. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ''sløse strøm'' skal vel godt gjøres. Er vel snakk om +/- 5-7 kroner i måneden. Tror TS tuller litt med dere angående problemstillingen, om så problemstillingen i det hele tatt er relevant :)

Anonymkode: 2b404...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ''sløse strøm'' skal vel godt gjøres. Er vel snakk om +/- 5-7 kroner i måneden. Tror TS tuller litt med dere angående problemstillingen, om så problemstillingen i det hele tatt er relevant :)

Anonymkode: 2b404...884

Hva mener du? Du kan fint spare strøm vet å senke innetemperaturen noen grader. Det blir fort penger av det.

Anonymkode: 0b019...d39

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrer mer med ved, ganske kaldt hus. Har egen skog så veden krever bare egeninnsats. Vi hugger alltid så vi har 2-3 ekstra favn liggende.

Anonymkode: 238d8...db7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/4 av oppvarmingen foregår med ved her for tiden.

Å skulle kjøre 2000 watt oppvarming i timen 24 timer i døgnet til 1.10 per kWh ville blitt over 50 kroner i døgnet på toppen av et forbruk på rundt 1 kWh i timen til øvrig byggdrift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du? Du kan fint spare strøm vet å senke innetemperaturen noen grader. Det blir fort penger av det.

Anonymkode: 0b019...d39

Jepp, som sagt: +/- 5-7 kr. i mnd.

Anonymkode: 2b404...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Nav sosial betaler min strømregning så jeg bryr meg ikke om å spare noenting. 

Anonymkode: 2057b...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Nav sosial betaler min strømregning så jeg bryr meg ikke om å spare noenting. 

Anonymkode: 2057b...53f

Heldig du er da.....

Anonymkode: 00079...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, som sagt: +/- 5-7 kr. i mnd.

Anonymkode: 2b404...884

Og hvordan kommer du frem til det?

Anonymkode: 60a5a...4ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan kommer du frem til det?
Anonymkode: 60a5a...4ae

Ikke bry deg om tullekoppen. Naturvernforbundet skriver: 
Hvis du har et gjennomsnittlig strømforbruk og bruker strøm til oppvarming, sparer du mellom 400 og 500 kroner på å senke temperaturen én grad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sparer på stemmen på grunn av miljøet! 

Anonymkode: eb399...965

Strømmen*

Anonymkode: eb399...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heldig du er da.....

Anonymkode: 00079...8a4

Jeg skulle heller forsørget meg selv. Man er ikke heldig når man forsørges av sosialen. 

Anonymkode: 2057b...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle heller forsørget meg selv. Man er ikke heldig når man forsørges av sosialen. 

Anonymkode: 2057b...53f

Sant nok. Det er de andre som er heldige, de som må spare på strømmen og får gleda ved å stå opp ½6 på virkedagene.

Anonymkode: be9ab...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...