Gå til innhold

Endelig gravid naturlig, etter 2 år med prøving❤️😍


Gjest Prøver91

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver91

Jeg er så utrolig lykkelig! Jeg må rett og slett bare dele dette med flere her inne. Jeg og samboer er 27, og 29 år og vi har alt på stell. Enebolig, utdanning, fast jobb, babyrom, hund, utleie, og god økonomi men det vi manglet var en liten baby❤️

Prøvde å blir gravid i over 2 år, men dessverre. Dro til gyn og fikk beskjed om å prøve IVF, da det var ukjent årsak til hvorfor vi ikke ble gravide. Ingen av oss er overvektige, og legen syntes det var merkelig at de ikke hadde skjedd enda. Tok alt av undersøkelser, prøver, og begynte på Letrazol. 

Fikk beskjed om at første forsøk skulle skjer i februar, og bare kort tid. Gruet meg veldig,  og innerst inne hadde jeg ikke lyst til å gjennomføre IVF:( La derfor babyhysteriet til siden, og nærmest glemte det. 

Men eggløsningen traff vi perfekt forrige gang, og samboer fortalte meg at nå hadde vi blitt gravide.. Jeg kjente faktisk på meg at jeg var gravid allerede for en stund tilbake. Nå på mandag som var, snakket jeg i telefonen med ei venninne, og hun lurte på om jeg hadde blitt gravid. Jeg fortalte henne at jeg ikke orket å sjekket fordi jeg blir bare skuffet uansett. Men hun fikk meg til å ta en test, og den var svaaak svak positiv.. Tok en ny test morgenen etter og den var soleklar positiv❤️

LYKKELIG😍 Nå er jeg 4 uker og 5 dager på vei!😁😍❤️ Gleder meg utrolig mye. Endelig ble vi gravide, uten hjelp av noen. Vi klarte det selv!!!!😁😁😍😁😍

Ikke gi opp, er dere ment for å få barn sammen så skjer det❤️

9EB35FCD-2F1A-4B21-90B1-094DAB266CDC.jpeg

04E2D261-2167-423D-94E9-45B9961B3B0E.jpeg

Endret av Prøver91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Prøver91

Det eneste jeg sliter med nå er redselen for å miste :( 

når man har jobbet så hardt for noe er man rett og slett livredd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du har oddsene på din side husk det, selv om det er “vanlig» å miste er det mye mer vanlig å ikke miste:) 

Sjansene for et vellykket svangerskap blir større for hver dag nå❤️ 

Har du bestilt tidlig ultralyd? Det kan hjelpe på nervene å se et lite bankende hjerte, men vil anbefale deg å ikke gjøre dette før uke7, i tilfelle du er kortere på vei enn du tror. 

Lykke til! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer🤗  Har vært ufrivillig barnløs i mange år før det klaffet for oss og jeg var som deg livredd for å miste. Håper  dette går deres vei. Lykke til 😊

Anonymkode: caf24...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
8 timer siden, prettylittlemisfit skrev:

Gratulerer ❤ Håper den sitter 🤞

Tusen takk❤️😍 Er så utrolig glad over at det har skjedd. 

Den må sitte nå🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøver91
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer🤗  Har vært ufrivillig barnløs i mange år før det klaffet for oss og jeg var som deg livredd for å miste. Håper  dette går deres vei. Lykke til 😊

Anonymkode: caf24...8fb

Tusen takk:) 

Ja, jeg prøver å ikke tenke så mye fordi jeg vet at hvis man mister så kan man ikke gjøre noe for å unngå at det skjer. Og jeg prøver å slappe av, og på en måte bagatellisere det litt, og det hjelper faktisk. 

Hvordan gikk det med dere? Mistet dere, eller forble du gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
6 timer siden, Lillyvally skrev:

Gratulerer! Du har oddsene på din side husk det, selv om det er “vanlig» å miste er det mye mer vanlig å ikke miste:) 

Sjansene for et vellykket svangerskap blir større for hver dag nå❤️ 

Har du bestilt tidlig ultralyd? Det kan hjelpe på nervene å se et lite bankende hjerte, men vil anbefale deg å ikke gjøre dette før uke7, i tilfelle du er kortere på vei enn du tror. 

Lykke til! 

Hei🤗

Ja, man har kanskje oddsene på sin side. Synes jeg har så mange venninner som forteller om at de har mistet så mange ganger, og jeg leser om det overalt. Tenker derfor at det sikkert kommer til å skje med meg også.

jeg har bestilt en time til ultralyd uke 7/8 den 12 februar, så håper på å se hjertet slå❤️ Ellers skal jeg inn på tidlig ultralyd 5 Mars, for å se om barnet er friskt osv:) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du er redd for å miste. Har hatt den usikkerheten selv. Jeg var i uke fem og fikk kraftige blødninger. Dro til TUL i uke seks og fikk se et hjerte som banket 😍 Det viste seg at jeg hadde mistet en tvilling. Hun som klamret seg fast er en stor og fin jente på seks år i dag, men tvillingen mistet vi. Fikk vite at når det reiser så tidlig så hadde det ikke vært levedyktig uansett.

Så fokuser på den lille spiren som dere har skapt og gled dere over tiden som kommer. Gratulerer så mye 💚

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
1 minutt siden, Ms. Steele skrev:

Jeg forstår godt at du er redd for å miste. Har hatt den usikkerheten selv. Jeg var i uke fem og fikk kraftige blødninger. Dro til TUL i uke seks og fikk se et hjerte som banket 😍 Det viste seg at jeg hadde mistet en tvilling. Hun som klamret seg fast er en stor og fin jente på seks år i dag, men tvillingen mistet vi. Fikk vite at når det reiser så tidlig så hadde det ikke vært levedyktig uansett.

Så fokuser på den lille spiren som dere har skapt og gled dere over tiden som kommer. Gratulerer så mye 💚

Oi, det måtte være litt over en traumatiserende opplevelse🤭 Hvordan skjedde spontanaborten? Våknet du av smerter så begynte du å blø? 

Så fint at jenta klarte seg❤️😍 Alltid fint å høre slike historier🌱

Jeg tenker at jeg ikke kommer til å miste, men har aldri vært gravid tidligere så vet ikke om jeg mister kjapt eller ikke. 

Fy jeg er så nervøs. Har i tillegg sagt det til alle på jobb, fordi jeg ble så glad😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Prøver91 skrev:

Oi, det måtte være litt over en traumatiserende opplevelse🤭 Hvordan skjedde spontanaborten? Våknet du av smerter så begynte du å blø? 

Så fint at jenta klarte seg❤️😍 Alltid fint å høre slike historier🌱

Jeg tenker at jeg ikke kommer til å miste, men har aldri vært gravid tidligere så vet ikke om jeg mister kjapt eller ikke. 

Fy jeg er så nervøs. Har i tillegg sagt det til alle på jobb, fordi jeg ble så glad😂❤️

Ja, det var traumatisk i den første tiden og noe etterpå. Utrolig slitsomt med den usikkerheten som fulgte etterpå. 

Jeg husker ikke detaljer, men jeg mener jeg oppdaget blødningene litt utpå ettermiddagen. Litt sånn mensvondt, men ikke noe mer. Husker at det kom kraftige blødninger og at jeg var 100% sikker på at dette hadde gått galt. 

De aller aller fleste klarer seg. Husk bare på at de sykeste reiser ganske tidlig og at det er en naturlig reise. Kos dere med nyheten og ikke tenk for mye på det med å miste. Mye bedre å gå rundt og glede seg 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøver91
18 timer siden, Ms. Steele skrev:

Ja, det var traumatisk i den første tiden og noe etterpå. Utrolig slitsomt med den usikkerheten som fulgte etterpå. 

Jeg husker ikke detaljer, men jeg mener jeg oppdaget blødningene litt utpå ettermiddagen. Litt sånn mensvondt, men ikke noe mer. Husker at det kom kraftige blødninger og at jeg var 100% sikker på at dette hadde gått galt. 

De aller aller fleste klarer seg. Husk bare på at de sykeste reiser ganske tidlig og at det er en naturlig reise. Kos dere med nyheten og ikke tenk for mye på det med å miste. Mye bedre å gå rundt og glede seg 😍

Ok, så trist å høre:( Jeg hadde helt latterlig smerte i går kveld. Fikk plutselig kjempe vondt å måtte falle sammen på gulvet, men etter 2 sek gikk det over. Har ikke hatt noen blødninger i ettertid, så ingen abort så langt. 

Hadde mye vondere i magen igår enn idag, og jeg tenker at nå har jeg mistet. Men det er vel vanlig at det kommer å går? 

Ja, jeg velger å glede meg istede😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91
18 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Gratulerer så mye ❤️ Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet! ❤️ 

Tusen takk❤️😍❤️😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Prøver91
På 19.1.2019 den 19.33, Sibirstjerne skrev:

Gratulerer så mye ❤️ Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet! ❤️ 

Tusen takk:) Jeg håper og tror at det skal gå bra. Skal til legen i morgen😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Prøver91

Heihei. Er noen uker siden jeg var her inne sist nå, og nå er jeg allerede 8 uker og 5 dager på vei. ikke mistet så langt, så lykken er stor så langt❤️

Var på ul uke 7, og alt så bra ut og hjerte slo❤️ 

C0C40015-0DB9-4692-9478-8E2BB4E0BEE9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver91

Har enda ikke sagt noe til venner og bekjente, og jeg har så lyst å legge ut at vi venter barn på facebook, men føler det er for tidlig. 

 

Hvor lenge ventet dere? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...