Gå til innhold

Billig og bra babynest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babynest brukes så kort, så syntes det er dumt å betale altfor mye. Vil heller ikke ha brukt siden baby skal sove i den.

noen som vet om butikker (Oslo) eller nettbutikker som har gode og rimelige babynest?

Anonymkode: 612e2...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil vel ha det beste for barnet ditt, særlig når babyen skal bruke den til å sove i? :) hadde lagt litt penger i babynest sånn at du bet du får kvalitet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sialove said:

Du vil vel ha det beste for barnet ditt, særlig når babyen skal bruke den til å sove i? :) hadde lagt litt penger i babynest sånn at du bet du får kvalitet

For en skikkelig klein kommentarer! Prøver du virkelig å guilttrippe ts over hva hun bruker penger på? Babynest er bare litt tøy - det er ikke noe som må være kvalitet. Bilstol må være kvalitet. Mens dill og dall kan man fint spare på. 

Jeg vet ikke om.butikker,men det skal være ganske lett å sy ett hvis man har litt tøy og vatt. Vi fikk ett i gave fra noen som sydde. Det funker utmerket. Kanskje du kjenner noen som liker å sy som du kan ønske deg det fra? 

Anonymkode: 50aa7...96e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker forøvrig babynestet daglig fremdeles til vår på 4 mnd. Kun brukt det i sofaen med tilsyn på dagen, ville ikke brukt det i seng eller om natta. :)

Anonymkode: 50aa7...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkjøp har babynest for 400,- ellernoe. Enig i at det er tull å legge mye penger i ting man egentlig ikke må ha.

Ett bilsete kan man legge mye penger i. Feks En barnevogn som skal brukes noen par år trenger man ikke legge 30 000,- i.. 

Anonymkode: a76f0...a1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en skikkelig klein kommentarer! Prøver du virkelig å guilttrippe ts over hva hun bruker penger på? Babynest er bare litt tøy - det er ikke noe som må være kvalitet. Bilstol må være kvalitet. Mens dill og dall kan man fint spare på. 

Jeg vet ikke om.butikker,men det skal være ganske lett å sy ett hvis man har litt tøy og vatt. Vi fikk ett i gave fra noen som sydde. Det funker utmerket. Kanskje du kjenner noen som liker å sy som du kan ønske deg det fra? 

Anonymkode: 50aa7...96e

Hun spurte, jeg svarte. Jeg legger mer penger i litt tøy som babyen skal sove i, her ble babynestet brukt vanvittig mye så glad jeg gikk for kvalitet og ikke kvantitet.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Babynest brukes så kort, så syntes det er dumt å betale altfor mye. Vil heller ikke ha brukt siden baby skal sove i den.

noen som vet om butikker (Oslo) eller nettbutikker som har gode og rimelige babynest?

Anonymkode: 612e2...8fb

Landsforening uventet barnedød fraråder bruk av babynest.

Hadde droppet det.

Anonymkode: beed9...5aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Landsforening uventet barnedød fraråder bruk av babynest.

Hadde droppet det.

Anonymkode: beed9...5aa

Min taklet ikke å ligge i babynest heller. Totalt bortkastede penger. 

Gravide er en sårbar og lettlurt målgruppe. Jeg tror mange kjøper dyr dritt de tror de MÅ ha. Gravid-bilbelte feks. Gravidkremer, babynest, lista er lang

Anonymkode: a76f0...a1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Landsforening uventet barnedød fraråder bruk av babynest.

Hadde droppet det.

Anonymkode: beed9...5aa

Dette! 

Det er virkelig ikke nødvendig med babynest, det har blitt en motegreie som jeg tipper mange ser tilbake på om noen år og ser at det var potensielt farlig.

 

https://www.lub.no/tema/forebygging/sengekantbeskytter-gir-risiko-spedbarnsdød

Anonymkode: 386dd...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Landsforening uventet barnedød fraråder bruk av babynest.

Hadde droppet det.

Anonymkode: beed9...5aa

Det er farlig å gå ut av døra også, man kan bli påkjørt og drept.. Sunn fornuft og tilsyn - kommer langt med det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sydde selv. Jeg er ikke god til å sy, men fikk det til ved hjelp av YouTube 😅

Kostet kanskje 200,- i materialer. Vi brukte vårt mye. Det var også lett å ta med når vi sov borte, så baby var alltid ‘hjemme’ (Har spredt familie) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Landsforening uventet barnedød fraråder bruk av babynest.

Hadde droppet det.

Anonymkode: beed9...5aa

Det er jo trygt så lenge man kun bruker det mens man følger med på dagtid. Men enig i at det ikke bør brukes om natta. Da får man ikke med seg om baby snur seg og blir liggende med ansiktet mot kanten.

Anonymkode: e3317...afa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! 

Det er virkelig ikke nødvendig med babynest, det har blitt en motegreie som jeg tipper mange ser tilbake på om noen år og ser at det var potensielt farlig.

 

https://www.lub.no/tema/forebygging/sengekantbeskytter-gir-risiko-spedbarnsdød

Anonymkode: 386dd...a94

De fraråder at det soves i uten tilsyn, men så lenge man bruker det på dagtid og følger med så er det jo helt greit. 

Jeg er uenig i at det er unødvendig. Hørte på alle bedrevitere om at jeg ikke trengte dette med nr 1, og angret som en hund på at jeg ikke kjøpte ett. Vi har tre oppholdsrom i huset, og det hadde vært veldig praktisk om babyen hadde sin egen lille seng, som vi kunne ha med oss. Også i besøk hos folk var det ofte vanskelig å finne et egnet sted å legge babyen, så jeg skulle gjerne hatt meg meg et nest den lille kunne sove i de første månedene. 

Anonymkode: 2e94b...bb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Sialove skrev:

Det er farlig å gå ut av døra også, man kan bli påkjørt og drept.. Sunn fornuft og tilsyn - kommer langt med det

Men du vil vel kun det beste for barnet ditt, særlig når det gjelder sikkerhet? 

...

Beklager, måtte bare siden jeg er enig i at det første svaret ditt var kleint.

(Jeg har brukt babynest selv og vært glad for å ha det tilgjengelig altså. Bruk fornuften.) 

Anonymkode: 51801...78f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var egentlig i mot hele babynesttrenden, men fikk et før baby ble født i gave. Vi har faktisk brukt det masse, greit å ha et fast sted å putte baby i sofaen uten å være redd for at hun ruller av med en gang. Hun ligger mest å leker i det, men sover også av og til. Selvfølgelig alltid med tilsyn på dagtid. Hadde aldri tenkt tanken om å putte det i senga og bruke det om natten, men skjønner at det er det noen som gjør og da er det jo selvfølgelig ikke trygt. 

 

Anonymkode: 50aa7...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til førstemann var babynest fantastisk, hun sov så godt og lenge der. Brukte det i sengen på natta også, var aldri redd for at det skulle skje noe. Mange nest er så faste og bra i designen at de kommer ikke borti sidene så hardt at de hadde kveles. 

Hadde gledet meg sånn til å bruke samme metode mtp soving og legging med nr to, men det gikk ikke i det hele tatt! Ville ikke sove der noe lenge om gangen, og heller ikke om natta. Så da måtte vi tenke helt nytt😅 det ble vognsoving fra veldig tidlig av og vanlig seng på natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.1.2019 den 9.33, Sialove skrev:

Du vil vel ha det beste for barnet ditt, særlig når babyen skal bruke den til å sove i? :) hadde lagt litt penger i babynest sånn at du bet du får kvalitet

Det er ikke alltid sånn at å bruke masse penger = bedre kvalitet. Med mye er det merket en betaler for.

Med det sagt, du fremstår faktisk veldig usympatisk ved å spille på morsfølelsen til Ts. Dersom hun ikke bruker x antall kroner på et babynest så er hun en dårlig mor?? Helt utrolig, mye rart å lese på disse forumsidene... 😳

Anonymkode: 9208f...c19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid sånn at å bruke masse penger = bedre kvalitet. Med mye er det merket en betaler for.

Med det sagt, du fremstår faktisk veldig usympatisk ved å spille på morsfølelsen til Ts. Dersom hun ikke bruker x antall kroner på et babynest så er hun en dårlig mor?? Helt utrolig, mye rart å lese på disse forumsidene... 😳

Anonymkode: 9208f...c19

Mange av de billigere babynestene er bare ræl, man får det man betaler for.. Hahahah, syns du drar kommentaren min helt ut av proposjonet. Kalte jeg TS for dårlig mor kanskje??? 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte Babydan sitt. Kostet rundt 3-400kr. I starten ville han ikke ligge i det., men etterhvert som han ble større så ville han det. Vi hadde lammeskinn oppi, da ble kantene på nestet mindre definerte 

Anonymkode: 47cde...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt liker ikkje min baby å ligga i nestet. Ho vil helst ligga i mosekurv eller på meg. Jollyroom har ganske billige nests. Mitt nest er handlaga gåve, altså sydd av ein person med oppskrift. 

https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/babynest-lekereder/622793-jly-soverede-star-hvit?gclid=EAIaIQobChMIneTc9M_83wIVGuWaCh1IKQMLEAQYByABEgLXNfD_BwE 

Veit ikkje om det er "bra" eller dårlig produkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...