Gå til innhold

Jeg blir gal. Nabohunden bjeffer på natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir gal og får ikke sove. Hunden i nabo leiligheten har bjeffet i ett siden kl 19, og nå.er det natten kl 2.34. Jeg for ikke sove..Akkurat likt forrige helg og.

Anonymkode: 56a1e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan ringe på til naboen en dag de er hjemme og si ifra?

Anonymkode: 6279a...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan ringe på til naboen en dag de er hjemme og si ifra?

Anonymkode: 6279a...345

Jeg satt utenfor når hundeiere kom hjem jeg sa til han at hunden hadde bjeffet i ett og at jeg ikke fikk sove. Han beklaget, men sa at han måttå få lov å gå ut. 

Ja lov til å gå ut, men det skal være rolig i blokka mellom 11 og 7. Er ikke lysten på å ligge våken hver bidige helg fordi hundeeier må få lov å gå ut som han sa

Anonymkode: 56a1e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag til styret, skriv når det har skjedd og gjerne at det er gjentakende. Dersom hunden er til sjenanse for andre og hundeeier ikke gjør noe for å endre på det må han kvitte seg med hunden. 

Anonymkode: cb758...a50

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

men sa at han måttå få lov å gå ut. 

Da må han få noen til å passe hunden når han skal ut, siden hunden tydeligvis ikke har blitt lært opp til å være alene. Bare si det til naboen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot, "må få lov til å gå ut"? Ikke hvis hunden din ikke takler å være alene om kvelden/natta. Si ifra til styret!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klag til styret. Er hunden til sjenanse blir han pålagt å gjøre tiltak eller fjerne den. 

Anonymkode: ecfff...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Howl skrev:

For en idiot, "må få lov til å gå ut"? Ikke hvis hunden din ikke takler å være alene om kvelden/natta. Si ifra til styret!

Jeg prøvde å si det til han når han kom.hjem natt. Hunden din har det ikke bra når den bjeffer konstant i mange timer. Hunden er utrygg og kan slite med seperasjonsangs. Fikk til svar hinden hadde det bra den.... Kanskje du skal prøve å få hjelp med hundenog bjeffingen sier jeg? Får.til svar at det nytter ikke.

Konklusjonen min blir da jeg må ligge våken til langt på natt for å høre på konstant bjeffing. Har til og med bjeffingen på opptak innenfra soverommet mitt.

Anonymkode: 56a1e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få med deg flere og klag til styret. Det er sikkert flere som er plaget av bjeffingen. Evt få med deg flere naboer og snakk med han det gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klag til styret. Er hunden til sjenanse blir han pålagt å gjøre tiltak eller fjerne den. 

Anonymkode: ecfff...3cd

Ja jeg må visst gjøre det. Får fortelle styret hva jeg fikk til svar av hunde eiere

Anonymkode: 56a1e...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bjeffer hunden bare i helgene?

Anonymkode: 94866...360

Nei. Hver gang eier går ut bjeffer hunden i ett kjør. 

Anonymkode: 56a1e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, tussi680 skrev:

Jeg har et lite forslag: Flytte kanskje?

Ja det var en god ide

Anonymkode: 56a1e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra til styret. Jeg har en hund som har skikkelig seperasjonsangst. Han bjeffer i et sett, og vi har prøvd absolutt alt. Trente han som valp også, men han er bare sånn. Men vi tar hensyn til naboer (bor i tomannsbolig) 

skal vi ut så skaffer vi pass av enten familie,venner eller så finnes det faktisk hundebarnehage. Har man en hund som bjeffer hele tiden så har man et ansvar ovenfor naboer, det er ikke din feil eller mine naboers feil at jeg og den personen har en hund som bjeffer. Siden han er så spydig, så kontakter du styret. Han får flytte og ikke du for det der er ikke OK.

Anonymkode: b9af0...5c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si ifra til styret. Jeg har en hund som har skikkelig seperasjonsangst. Han bjeffer i et sett, og vi har prøvd absolutt alt. Trente han som valp også, men han er bare sånn. Men vi tar hensyn til naboer (bor i tomannsbolig) 

skal vi ut så skaffer vi pass av enten familie,venner eller så finnes det faktisk hundebarnehage. Har man en hund som bjeffer hele tiden så har man et ansvar ovenfor naboer, det er ikke din feil eller mine naboers feil at jeg og den personen har en hund som bjeffer. Siden han er så spydig, så kontakter du styret. Han får flytte og ikke du for det der er ikke OK.

Anonymkode: b9af0...5c4

Takk for svar.. Jeg skal ta det med styret over helgen.. Hadde håpet eieren kunne vise litt respekt. Men når han ikke skjønner han bryter ro og orden reglers og holder meg ( og andre) våken om nettene for han skal ut og feste så må det bli sånn. Tror ikke han har søkt styret om å få ha hund engang. I utganspunktet er dyrehold ikke lov. 

Anonymkode: 56a1e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...