Gå til innhold

Gravid igjen 3 mnd etter fødsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Fant nylig ut at jeg er gravid igjen. Jeg har en nyfødt som er straks 3 mnd gammel. Jeg hadde en ukomplisert graviditet og fødsel med min nyfødte, så alt har gått fint. 

Er det noen andre her som ble gravid raskt etter fødsel som kan fortelle litt om hvordan det har gått?  Har hørt et par skrekk historier som har vært ubehagelig å vite.. og helt ærlig så er det skummelt når jeg hører at det ikke er bra å bli gravid så fort etter. 

 

takk for svar på forhånd. 

Anonymkode: 48443...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor brukte du ikke beskyttelse hvis du ikke er klar?

Anonymkode: 7d50d...fdb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Fant nylig ut at jeg er gravid igjen. Jeg har en nyfødt som er straks 3 mnd gammel. Jeg hadde en ukomplisert graviditet og fødsel med min nyfødte, så alt har gått fint. 

Er det noen andre her som ble gravid raskt etter fødsel som kan fortelle litt om hvordan det har gått?  Har hørt et par skrekk historier som har vært ubehagelig å vite.. og helt ærlig så er det skummelt når jeg hører at det ikke er bra å bli gravid så fort etter. 

 

takk for svar på forhånd. 

Anonymkode: 48443...231

Jeg har ingen erfaring her, så kan ikke hjelpe deg.

Jeg vil bare si at dette klarer du! Barna konmer til å få enorm glede av hverandre når de vokser til. Ja, det blir tøft de første årene, men alt går.

Jeg har tre tette (dog ikke så tette som 11 mnd) og jeg sier ofte at jeg aldri hadde gjort det igjen, men at jeg er veldig veldig glad for at jeg har gjort det. 

Lykke til, sender deg en varm klem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninden min fikk nr to dagen før førstemann fylte ett år. Det gikk veldig fint. Hun måtte bruke sittebrett oppå dypvogna men i dag hadde hun nok kjøpt søskenvogn. De to barna er vidt forskjellige i lynne, den ene Tordenskjold og den andre roligheten. 

Anonymkode: 471e1...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bimle skrev:

Jeg har ingen erfaring her, så kan ikke hjelpe deg.

Jeg vil bare si at dette klarer du! Barna konmer til å få enorm glede av hverandre når de vokser til. Ja, det blir tøft de første årene, men alt går.

Jeg har tre tette (dog ikke så tette som 11 mnd) og jeg sier ofte at jeg aldri hadde gjort det igjen, men at jeg er veldig veldig glad for at jeg har gjort det. 

Lykke til, sender deg en varm klem.

Tusen takk! Jeg tenker jeg er klar, men det var likevel ubehagelig med de skrekkhistoriene. Det kommer til å være en ganske stor glede å se to som er veldig tett i alder. Jeg er så utrolig glad i barn og hadde bare vært en gave å få enda en til! Håper det går så fint som du sier og at jeg vil klare det 😊 er nok ikke den første eller siste som får barn rett etter fødsel 😅 Jeg er egentlig bare redd for komplikasjoner. Det står ikke spesifikt hva slags komplikasjoner som kan oppstå annet en premature barn, så jeg føler meg litt sånn eeeh 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninden min fikk nr to dagen før førstemann fylte ett år. Det gikk veldig fint. Hun måtte bruke sittebrett oppå dypvogna men i dag hadde hun nok kjøpt søskenvogn. De to barna er vidt forskjellige i lynne, den ene Tordenskjold og den andre roligheten. 

Anonymkode: 471e1...af7

Åå så utrolig 😱 tenk å få nr2 kun 1 dag før førstemannen fylte ett år. Måtte ha vært sykt kult isåfall! Jeg regnet ut litt og hvis jeg føder mellom uke 37-40 så kommer nestemann også i samme måned som førstemann 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Xayah skrev:

Tusen takk! Jeg tenker jeg er klar, men det var likevel ubehagelig med de skrekkhistoriene. Det kommer til å være en ganske stor glede å se to som er veldig tett i alder. Jeg er så utrolig glad i barn og hadde bare vært en gave å få enda en til! Håper det går så fint som du sier og at jeg vil klare det 😊 er nok ikke den første eller siste som får barn rett etter fødsel 😅 Jeg er egentlig bare redd for komplikasjoner. Det står ikke spesifikt hva slags komplikasjoner som kan oppstå annet en premature barn, så jeg føler meg litt sånn eeeh 😕

Ikke hør på alle skrekkhistoriene. Det er akkurat det de er, til for å skremme. 

Jeg har faktisk ikke hørt en eneste skrekkhistorie om tette svangerskap/barn. 

Joda, jeg og min bror er pseudotvillinger. Det gikk ikke bra. Men det hadde aldri gått bra om det var 3-5-7 år mellom oss heller. Han skulle vært enebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om en som klarte to innen samme skoleår (januar og desember), men av nærmeste kjente er 16 måneder rekorden. Det er gutt og jente, men de er utrolig gode venner. Har alltid vært det. Veldig nære, mye glede i hverandre. Hun var selv nesten baby når hun ble storesøster, og det var ingen sjalusi. Det er det ofte når det er litt mer mellom. Hun husker ikke at hun har hatt et liv uten lillebror. 

Jeg fikk ikke inntrykk av at det var verre enn å ha en baby og en treårige, for eksempel. Småbarnstiden er uansett travel. 

Anonymkode: 3eeb9...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 15 måneder mellom mine. Det skulle egentlig vært 17 måneder, men så kom lillesøster litt tidlig. Det har egentlig gått veldig bra, lillesøster er snart 6 måneder nå. Når hun ble født var ikke storesøster gammel nok til å forstå hva som skjedde, så vi slapp sjalusi og sånn. 

Det var tøft for meg å være borte fra storesøster i forbindelse med fødselen, så det er det jo greit å forberede seg på. Dessuten ble det 5 uker på sykehuset her, det slipper du forhåpentligvis. De siste ukene hjemme før fødselen var også tøffe da jeg også skulle passe storesøster, så der er det nok lurt at dere er litt i forkant og lager en god plan.  Storesøster begynte i bhg mens jeg lå på sykehuset med lillesøster, der var egentlig veldig bra for da ble hun litt "distrahert". 

Men en ettåring og en baby har gått overraskende greit! Nå begynner de å få skikkelig glede av hverandre her og, og det er det virkelig flott å se. Men det er godt å ha storesøster i bhg om dagen sånn at man får litt alenetid med babyen. 

Vi har søskenvogn, men vi er mye mer glad i å ha en i bæretøy og en i vogn, så søskenvogna ble egentlig mest brukt rett etter jeg kom hjem fra sykehuset og ikke kunne løfte storesøster pga keisersnitt. 

Her var forresten storesøster klistremerkebaby og lillesøster sovebaby, så er nok litt derfor det har gått bra. Det hadde vært veldig utfordrende om det var motsatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er bare 14 måneder eldre enn meg, og alt gikk bra der. Jeg ble født over tiden. Hun var stor nok til å bli sjalu da, så hun prøvde å få meg til å forsvinne med lite hell. Jeg sov veldig mye, og søster sov lite, men hun var veldig rolig og selvstendig så jeg tror ikke det var alt for jævli. Tipper de ville ventet hvis de kunne valgt på nytt, for mitt inntog i verden tok mye oppmerksomhet fra søsteren min. Hun kunne nok trengt litt mer :)

Anonymkode: b6de7...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som som har 11 mnd mellom både 1 og 2 og 2 og 3.. 

ingen premature.. 

Anonymkode: 8122b...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimle skrev:

Ikke hør på alle skrekkhistoriene. Det er akkurat det de er, til for å skremme. 

Jeg har faktisk ikke hørt en eneste skrekkhistorie om tette svangerskap/barn. 

Joda, jeg og min bror er pseudotvillinger. Det gikk ikke bra. Men det hadde aldri gått bra om det var 3-5-7 år mellom oss heller. Han skulle vært enebarn.

Hvorfor sier du at broren din burde vært enebarn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mojahe skrev:

Hvorfor sier du at broren din burde vært enebarn? 

Fordi vi begge hadde hatt det bedre da. Vil ikke utdype mer her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste kjedelige er at eldste ikke får permisjon med far. Ellers er det jo bare hyggelig med to tette 😊

Anonymkode: 7eec1...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Eneste kjedelige er at eldste ikke får permisjon med far. Ellers er det jo bare hyggelig med to tette 😊

Anonymkode: 7eec1...8ed

Hvorfor ikke? Med 12 mnd mellom rekker man jo å fullføre permisjonen (hvertfall nesten) hvis man har 100% dekning og dropper uttak av ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...