Gå til innhold

Slutt med svinekjøtt i kantina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sitatet du svarer på har faktisk noen poeng. Ikke at det å ikke servere mat med svin på et hotell er en krise i seg selv, men det er et av flere tegn på at man gjør knefall for konservative verdier og religion. Nordmenn må være blant de mer naive folkeslagene i verden, og det skriver jeg som nordmann selv, der man stadig vekk kan bevitne manglende interesse for å beskytte egne verdier i møte med mer kompromissløse holdninger blant dem som ønsker å føre Norge tilbake i tid. 

Anonymkode: 3b9e9...38c

Jeg leser visst det innlegget litt annerledes enn du gjør.

Vi skal naturligvis ikke la noen sette Norge 100 år tilbake i tid, om vi kan unngå det. Å la være å servere svin i et varmmåltid på en arbeidsplass med denne luksusen, synes jeg ikke er i den kategorien. Å tillate hijab til uniformer, og derigjennom anerkjenne at en kvinne uten tildekket hode er uanstendig, er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hotellene også mulighet til å forsyne seg av rester  til hotellmaten, hvis det er buffet?

Kan de bare ta med seg bacon og svin hvis de heller vil spise det til kveldsmat ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Jeg leser visst det innlegget litt annerledes enn du gjør.

Vi skal naturligvis ikke la noen sette Norge 100 år tilbake i tid, om vi kan unngå det. Å la være å servere svin i et varmmåltid på en arbeidsplass med denne luksusen, synes jeg ikke er i den kategorien. Å tillate hijab til uniformer, og derigjennom anerkjenne at en kvinne uten tildekket hode er uanstendig, er det.

Nei, men poenget er ikke dette med å ikke servere måltider basert på svinekjøtt i seg selv, men hvordan man ser det i sammenheng med utviklingen generelt. At debatten om bruk av hijab til uniformer i det hele tatt har dukket opp er jo fordi konservative interesser forstår godt at de har fått gjennomslag for sine synspunkter og ønsker om endringer tidligere, og dermed presser på ennå mer. Det er noe som heter at når man gir noen fingeren, så tar de gjerne hele hånda i samme slengen hvis man ikke er flink til å sette grenser. Et annet eksempel på hvordan det har utartet seg er debatten om kjønnssegregert svømmeundervisning i skolen, også det basert på en konservativ verdensforståelse hvor kjønnene ikke skal samhandle eller se hverandre delvis avkledd. 

Anonymkode: 3b9e9...38c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som vikar på et annet hotell i Oslo i sommer. Der forsynte muslimene seg grovt av baconet i kantina. 

 

Anonymkode: 4c731...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, T-Rex skrev:

Hvor mange overnattinger på Scandic har du så langt i livet?

Ikke sikkert, rundt 20 vil jeg tro.  Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 17.23, AnonymBruker skrev:

Tror ikke tapet av 1 kunde vil slå dem konkurs :fnise:

Anonymkode: 8b072...71f

Nå var det flere som klikket like på den kommentaren. Og menneskene på KG er ikke alle i hele Norge. Så er nok flere som leser artikkelen og enten reagerer noe eller mye ved å boikotte. 

Så å le av det forstår jeg ikke. Veldig barnslig. 

Anonymkode: e6d48...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Latterlig !!!!! OM det har med muslimer å gjøre synes jeg det er litt morsomt. Jobber selv mye natt på en bensinstasjon i Oslo sentrum og som vi vet er over 60% av taxisjåførene "utlendinger" og en hel del av dem muslimer...….gjett hvem som kjøper pølse i brød til 10 kr.....har tatt det opp med noen av dem og får til svar at jeg ikke skal bry meg..DOBBELMORAL ....hahahahahha

Anonymkode: b8140...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...