Gå til innhold

Slutt med svinekjøtt i kantina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ikke helt problemet med at de ansatte selv ønsker noe annet enn svinekjøtt. Ledelsen på hotellet er mest tjent med fornøyde ansatte og tipper at det er derfor de er så velvillige. Hvis man forventer at muslimer skal servere de gamle på sykehjemmet ribbe så må man også synes det er greit at de sier nei takk når det ikke går utover andre.

Anonymkode: 99140...419

Jeg ser ikke helt den?

De kunne valgt å servere flere retter på Scandic. Vegetar, muslimsk etc, etc. Men når det er mest praktisk å lage en rett som alle kan spise, så gjør man det. Dette er ikke veldig vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Catalina Culès skrev:

Det hotellet er nå boikottet av meg.

Tror ikke tapet av 1 kunde vil slå dem konkurs :fnise:

Anonymkode: 8b072...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder kun kveldsmåltidet som Hotel Norge by Scandic i Bergen serverer til sine ansatte. For å unngå å lage to måltider til denne serveringen, eller unngå at en stor andel av de ansatte ikke kan spise maten, lager de dette måltidet uten svin. Jeg kan ikke skjønne at det skulle være et problem, det er da minst 16 timer igjen av døgnet der vi baconelskere kan utfolde oss 😉

Scandic er en finfin hotellkjede som har fokus på miljøet, både ved å redusere matsvinn og å oppfordre gjestene til å f.eks bidra til mindre vask av håndklær, og de er også flinke når det gjelder inkluderende arbeidsliv, ved å ansette eller gi praksis til mennesker som ellers har vanskelig for å finne jobb. Og i Bergen gir de tydeligvis til og med et måltid varm mat til de ansatte på kveldstid 👍

Jeg bruker stort sett Scandic når jeg trenger hotell, det tenker jeg at jeg fortsetter med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste linken og synes ikke det var så gæli. Det er kun kveld de dropper svin da det serveres kun _ett_ måltid. Og hvor spennende er det å spise bacon og pølser som kveldsmåltid? Bare de ikke tilpasser seg vegetarianerne og bare serverer plantemateriale så kan jeg leve med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ansette en kokk eller kjøkkenhjelp som ikke kan tilberede helt ordinære frokost og middagsretter samt desserter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir nok stadig mer vanlig. Det vil alltid være enklere å kutte ut retten muslimer ikke kan spise enn å måtte servere et alternativ i tillegg, så det virker logisk at vi i stadig større grad kommer til å gå mot halal servering i kantiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 12.27, RedRobin skrev:

Ja, det hemmer jo også valgfriheten, men det ligger i det minst ikke noe religiøst bak. 

I vår kantine er det blitt ren boikott av kjøttfri-mandag. Mye mat rett i søpla. Det er miljø-uvennlig det. Slik har det pågått i 8 mnd nå.

Anonymkode: 93a29...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandic kunne det ikke falt meg inn å booke rom på uansett! 

Anonymkode: f7251...f63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, herzeleid said:

Dette blir nok stadig mer vanlig. Det vil alltid være enklere å kutte ut retten muslimer ikke kan spise enn å måtte servere et alternativ i tillegg, så det virker logisk at vi i stadig større grad kommer til å gå mot halal servering i kantiner. 

De fleste kantiner i Norge serverer brødmat. Da kan muslimene velge egg og tomat på skiva, mens andre kan ha leverpostei og sylteagurk. Overtidsmat er ofte ferdigretter fra fryseren, og da velger hver især det vedkommende vil spise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

De fleste kantiner i Norge serverer brødmat. Da kan muslimene velge egg og tomat på skiva, mens andre kan ha leverpostei og sylteagurk. Overtidsmat er ofte ferdigretter fra fryseren, og da velger hver især det vedkommende vil spise.

Det kan en godt mene, men om alternativene er å servere en ekstra varmrett eller rette seg etter muslimenes krav og slippe det tror jeg nok veldig mange kommer til å fortsette å velge sistnevnte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt bak mål av hotelldirektøren å gjøre dette.

Han påstår det er for å tilpasse seg mangfoldet av ansatte.  Hva med de Norske da?

Jeg ville boikotte dette hotellet som min demonstrasjon mot snik islamiseringen som dette absolutt er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Stina234 said:

Helt bak mål av hotelldirektøren å gjøre dette.

Han påstår det er for å tilpasse seg mangfoldet av ansatte.  Hva med de Norske da?

Jeg ville boikotte dette hotellet som min demonstrasjon mot snik islamiseringen som dette absolutt er. 

Hvor mange overnattinger på Scandic har du så langt i livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan ikke ønske flyktinger og asylsøkere velkommen og ikke forvente at smafunnet endres.

I dag er forbud mot svinekjøtt, det klarer alle å tilapsse seg. I morgen er nye moskeer og bønnerom i skolen.

Neste uke får alle barnehagebarn prøve hijab og sitere koranvers.

https://resett.no/2019/01/11/oslo-barnehage-arrangerte-aktivitetsdag-med-hijab-islamsk-bonn-og-resitering-av-koranen/

Neste måned har verdier og normer i skolen endret seg til de man finner i midt-østen.

https://www.dagbladet.no/magasinet/jeg-skulle-onske-jeg-var-jomfru-men-det-er-for-sent-na/66159582

Til slutt velger du også en annen vei hjem.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/oro-for-brott-gor-att-manga-valjer-annan-vag

 

Anonymkode: 49688...d39

Ja. Vi begynner jo å bli i mindretall vi, mens muslimene fyller opp barnehagene/skolene. Da er jo dette ganske logisk :) Vi skjeller jo hverandre ut når vi ønsker barn/er gravide. Det blir sett på som en synd. Muslimene er annerledes der, og ser på graviditet/barn som noe hellig og fint. I deres kultur er det positivt å få mange barn.

Flere og flere muslimer slipper også til i arbeidsmarkedet vårt, og vil da derfor få enda større innflytelse på saker og ting.

Skjønner virkelig ikke hvorfor nordmenn klager? Vi selger jo oss nærmest ut av landet vårt, og innvandringen trappes opp. I naturen utkonkurrerer de største bie svermene ut de mindre, og blir derfor sin art overlegen. Det er den sterkestes rett :) Pandaene har jo også blitt kjent for å formere seg for lite, og derfor blitt i mindretall..

Se på naturen, og du vil skjønne hva vi får.

Anonymkode: 1c582...ffa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 11.47, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om steder som bare serverer vegetarisk til sine ansatte da?

Anonymkode: 0f019...937

Det hadde jeg godtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leser alle hele saken her? Ikke rart at det blir mange misforståelsene og fordommer når folk ikke gidder annet enn å lese en overskrift med en dråpe opplysning. Hjelpe meg.

Dette handler om at de kun kan servere ett varmt måltid til de ansatte på kveldstid. Siden det da er muslimer ansatt som ikke spiser svin, så vil jo mye gå i svinn. Ikke særlig bra, heller ikke økonomisk. Det måtte jo vært en dum sjef som tapte penger pga prinsipp eller stahet. Om dette ENE måltidig ikke består av svinekjøtt, så hva i all verden er problemet? Slutt å skrik opp på bare en bagatell. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Pipaluk said:

hvor spennende er det å spise bacon og pølser som kveldsmåltid?

Svinekjøtt er da litt mer enn pølser og bacon...

Anonymkode: 20c86...7ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Vi begynner jo å bli i mindretall vi, mens muslimene fyller opp barnehagene/skolene. Da er jo dette ganske logisk :) Vi skjeller jo hverandre ut når vi ønsker barn/er gravide. Det blir sett på som en synd. Muslimene er annerledes der, og ser på graviditet/barn som noe hellig og fint. I deres kultur er det positivt å få mange barn.

Flere og flere muslimer slipper også til i arbeidsmarkedet vårt, og vil da derfor få enda større innflytelse på saker og ting.

Skjønner virkelig ikke hvorfor nordmenn klager? Vi selger jo oss nærmest ut av landet vårt, og innvandringen trappes opp. I naturen utkonkurrerer de største bie svermene ut de mindre, og blir derfor sin art overlegen. Det er den sterkestes rett :) Pandaene har jo også blitt kjent for å formere seg for lite, og derfor blitt i mindretall..

Se på naturen, og du vil skjønne hva vi får.

Anonymkode: 1c582...ffa

Pandaene spiser bambus, ikke svin!  :opplyser:

(Om vi nå skal være usaklige...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Pandaene spiser bambus, ikke svin!  :opplyser:

(Om vi nå skal være usaklige...)

Sitatet du svarer på har faktisk noen poeng. Ikke at det å ikke servere mat med svin på et hotell er en krise i seg selv, men det er et av flere tegn på at man gjør knefall for konservative verdier og religion. Nordmenn må være blant de mer naive folkeslagene i verden, og det skriver jeg som nordmann selv, der man stadig vekk kan bevitne manglende interesse for å beskytte egne verdier i møte med mer kompromissløse holdninger blant dem som ønsker å føre Norge tilbake i tid. 

Anonymkode: 3b9e9...38c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...